AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Sønnen min hadde mycoplasma i desember og vi hadde en periode med sykdom og dårlig søvn. Jeg har alltid vært et arbeidsjern, men nå føler jeg meg så svak. Symptomer: 1. dårlig konsentrasjon. Jeg har adhd, men tar medisiner, og er som regel sylskap og typ. arbeidsjern hele dagen. Men nå er jeg jo helt fjern. Jeg pleier å glemme å drikke vann og har lurt på om det kan ha noe med problemet å gjøre. 2. er sliten og utrolig trøtt hele tiden. Når jeg er ute å måker snø, får jeg vondt i brystet. Sånn stram følelse i brystet og pusten er dårlig. mulig det er bare lav kondis etter forkjølelsen. Jeg orker ikke rydde noe særlig. Det er rotete her og jeg orker lite. Typisk adhd, men jeg pleier å greie å holde orden feks når jeg er alene når barnet er hos far. Jeg har også gått opp i vekt. kansje 2-3 kilo...orker ikke trene, pleide å jogge litt hver dag før. Jeg er 43. Kan det være overgangsalder kansje ? Anonymkode: 2e4b5...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sønnen min hadde mycoplasma i desember og vi hadde en periode med sykdom og dårlig søvn. Jeg har alltid vært et arbeidsjern, men nå føler jeg meg så svak. Symptomer: 1. dårlig konsentrasjon. Jeg har adhd, men tar medisiner, og er som regel sylskap og typ. arbeidsjern hele dagen. Men nå er jeg jo helt fjern. Jeg pleier å glemme å drikke vann og har lurt på om det kan ha noe med problemet å gjøre. 2. er sliten og utrolig trøtt hele tiden. Når jeg er ute å måker snø, får jeg vondt i brystet. Sånn stram følelse i brystet og pusten er dårlig. mulig det er bare lav kondis etter forkjølelsen. Jeg orker ikke rydde noe særlig. Det er rotete her og jeg orker lite. Typisk adhd, men jeg pleier å greie å holde orden feks når jeg er alene når barnet er hos far. Jeg har også gått opp i vekt. kansje 2-3 kilo...orker ikke trene, pleide å jogge litt hver dag før. Jeg er 43. Kan det være overgangsalder kansje ? Anonymkode: 2e4b5...11c Nå er det fredag ettermiddag, da er legevakt den muligheten du har for å få undersøkt om du har en infeksjon eller ikke. Føler du deg så dårlig at du trenger lege i kveld eller i morgen? Da ringer du legevakt og diskuterer med fagfolkene der. Synes du det kan vente til over Helge? Se det an og ta beslutningen etter hvert som klokken går. Har du ikke gjort noe og oppsøkt lege i løpet av Helge, så ringer du fastlegen mandag morgen når telefonen åpner og får en hastetime hos fastlegen din. Det er bedre å oppsøke lege en gang for mye enn en gang for lite. Legevakt og fastlege er der for å hjelpe, og du kan godt ha fått noe som smitter nå når alt mulig svirrer rundt i luften… God bedring. Anonymkode: b5478...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Hm ja, takk for svar. Men jeg hadde kansje ikke akkurat tenkt meg på legevakta fordi jeg er sliten. Tenker de legene hadde blitt ganske så forbanna da? Jeg kom plutselig på at jeg burde sjekke om jeg hadde feber da, og det hadde jeg faktisk. Så noe er det vel.. Anonymkode: 2e4b5...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hm ja, takk for svar. Men jeg hadde kansje ikke akkurat tenkt meg på legevakta fordi jeg er sliten. Tenker de legene hadde blitt ganske så forbanna da? Jeg kom plutselig på at jeg burde sjekke om jeg hadde feber da, og det hadde jeg faktisk. Så noe er det vel.. Anonymkode: 2e4b5...11c Du kan ringe dem! De er der jo for å svare på spørsmål, om de mener du trenger å komme inn får du beskjed om det😊 Anonymkode: 8e1fb...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar Synes det du beskriver høres typisk ut ved infeksjon. Da trenger kroppen din hvile og fjør det trøtt og sliten for å få deg til å holde deg i ro. Lytt til kroppen din og hvil! Så går nok dette over skal du se. Den stramme følelsen i brystet og tungpusten bør du forøvrig ta på alvor. Så får du dette igjen ved flere anledninger og små anstrengelser bør du absolutt ta det med lege. Man får ikke slike symptomer bare pga dårlig kondisjon etter en forkjølelse. Man får egentlig ikke nedsatt kondisjon av en infeksjon heller. Det er forskjell på nedsatt kondisjon og at kroppen trenger ro en periode med sykdom. De fleste kommer seg fort opp i samme kondisjons nivå etter man har blitt frisk igjen. Anonymkode: aec53...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå