AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Ser på Gid morgen Norge og følger med på matlagingen, og har sett Christer bruke hansker når han tilbereder mat, feks kylling. Har sett før at folk bruker disse hanskene men hvor kan de kjøpes? Noen som vet? Jeg vet det finnes engangshansker på bla Europris, Biltema men det er ikke de, disse er beregnet på mat. Blir takknemlig for svar. Anonymkode: 10ddb...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Du kan bruke både vinylhansker og nitrile hansker for tilberedning av mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Jeg har kjøpt vinylhansker på Rusta og Biltema som jeg bruker til matlaging. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Jeg kjøper mine vinylhansker på Holdbart. Anonymkode: bff57...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Europris sine er da godkjent til mat? Ihverfall de jeg har. Du må lese på pakken. Anonymkode: d6e40...e6d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar Jeg kjøper på Clas Ohlsson. Str 8 passe til vanlige damehender. Anonymkode: a59cf...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar https://www.clasohlson.com/no/Svarte-engangshansker-i-nitril,-25-par/p/41-3410-10 Her kan du kjøpe hansker du kan lage mat med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Del Skrevet 10. januar Med hansker. I hansker blir noe annet. Anonymkode: 2fbf7...97f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Del Skrevet 10. januar Bare husk på, hanskene blir like skitne som hendene, og man må vaske hanskene like ofte som man ellers må vaske hendene når man lager mat. Ellers har du allerede fått mange tips om hvor du kan kjøpe. Anonymkode: 6fc60...28f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 10. januar #11 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser på Gid morgen Norge og følger med på matlagingen, og har sett Christer bruke hansker når han tilbereder mat, feks kylling. Har sett før at folk bruker disse hanskene men hvor kan de kjøpes? Noen som vet? Jeg vet det finnes engangshansker på bla Europris, Biltema men det er ikke de, disse er beregnet på mat. Blir takknemlig for svar. Anonymkode: 10ddb...bc5 Europris har 100-pakninger av merket Effekt til rundt 50kr.Jeg bruker disse,også i kontakt med mat. Disse er merket med slikt symbol. Materialer og gjenstander ment for kontakt med næringsmidler skal være merket av produsenten med et glass- og gaffelsymbol. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bare husk på, hanskene blir like skitne som hendene, og man må vaske hanskene like ofte som man ellers må vaske hendene når man lager mat. Ellers har du allerede fått mange tips om hvor du kan kjøpe. Anonymkode: 6fc60...28f Nei. Engangshansker skal ikke vaskes. Man må heller ta nye hansker når man går fra skittent (feks skjæring av kylling) til rent (salat), og utføre håndhygiene (vaske hendene) imellom. Basic knowledge for alle med jobb hvor god hygiene er påkrevd... Anonymkode: 4b4d9...4c7 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei. Engangshansker skal ikke vaskes. Man må heller ta nye hansker når man går fra skittent (feks skjæring av kylling) til rent (salat), og utføre håndhygiene (vaske hendene) imellom. Basic knowledge for alle med jobb hvor god hygiene er påkrevd... Anonymkode: 4b4d9...4c7 Og akkurat det du skriver her er grunnen til at jeg heller lager mat uten hansker og vasker hendene ofte. Jeg så en gang en petriskål der det var tatt prøve av hansker og en der det var tatt prøver av hender. Det var ikke den sistnevnte som hadde størst oppblomstring av bakterier. Det verste jeg ser er når de i ferskvaredisken har på hansker, tar opp et fiskestykke, pakker det, trykker på vekten og gir til kunden for så å snu seg til neste kunde uten å bytte hansker mellom. Da kan jeg finne på å si at "jeg vil gjerne ha en hekto roastbeef, hvis du bytter hansker først". 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #14 Del Skrevet 11. januar Gogglebox skrev (16 timer siden): https://www.clasohlson.com/no/Svarte-engangshansker-i-nitril,-25-par/p/41-3410-10 Her kan du kjøpe hansker du kan lage mat med. Tusen takk. Ts Anonymkode: 10ddb...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #15 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bare husk på, hanskene blir like skitne som hendene, og man må vaske hanskene like ofte som man ellers må vaske hendene når man lager mat. Ellers har du allerede fått mange tips om hvor du kan kjøpe. Anonymkode: 6fc60...28f Hanskene kaster jeg etter bruk, selvfølgelig. Ts Anonymkode: 10ddb...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 11. januar #16 Del Skrevet 11. januar Hvorfor benytte hansker? Du må vaske hendene like ofte uansett? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 11. januar #17 Del Skrevet 11. januar BobbySocks skrev (1 time siden): Hvorfor benytte hansker? Du må vaske hendene like ofte uansett? Du står og holder på med maten, og plutselig ringer det på døren, telefonen, klør i øret, må nyse, da er det greit å vrenge av seg engangshansken i en fart. Når jeg holder på med tilberedning av grillmat, marinering osv, er det ofte noen fargestoffer som kan være litt vanskelige å vaske av hendene. Mine hender er ganske tørre, og av og til sprukne. Hanskene beskytter meg også mot å bli sår. Jeg lager mye mat, men bruker ikke så ofte hansker. Men de er greie å ha tilgjengelige både til matlaging og annet kliss og skitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #18 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ser på Gid morgen Norge og følger med på matlagingen, og har sett Christer bruke hansker når han tilbereder mat, feks kylling. Har sett før at folk bruker disse hanskene men hvor kan de kjøpes? Noen som vet? Jeg vet det finnes engangshansker på bla Europris, Biltema men det er ikke de, disse er beregnet på mat. Blir takknemlig for svar. Anonymkode: 10ddb...bc5 De bruker hansker fordi de ikke kan stå på tv og vaske hender grundig, og ikke skal få eksem av all vaskingen som kreves når de behandler mat. Det samme gjelder i ferskvarediskene. Folk er hysterisk for plastmateriell i mat, men hansker det er plutselig ok? Spør i en ferskvaredisk om hvor de kjøper de blå hanskene de bruker. Personlig, til hjemmebruk, så er renvaskede hender bedre enn mikroplast i maten. Anonymkode: 46134...025 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #19 Del Skrevet 11. januar Perine skrev (54 minutter siden): Du står og holder på med maten, og plutselig ringer det på døren, telefonen, klør i øret, må nyse, da er det greit å vrenge av seg engangshansken i en fart. Når jeg holder på med tilberedning av grillmat, marinering osv, er det ofte noen fargestoffer som kan være litt vanskelige å vaske av hendene. Mine hender er ganske tørre, og av og til sprukne. Hanskene beskytter meg også mot å bli sår. Jeg lager mye mat, men bruker ikke så ofte hansker. Men de er greie å ha tilgjengelige både til matlaging og annet kliss og skitt. Der finnes utstyr til bruk for det du klager over. Ingen grunn til å bytte med hansker. Anonymkode: 46134...025 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #20 Del Skrevet 11. januar De selger nitrilhansker på Kiwi/Rema osv beregnet på mat Anonymkode: 72012...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå