AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei! Jeg er førstegangsmor og litt ny i dette med smaksprøver og fast føde til baby. Baby er 4,5 mnd, og har historikk med kolikk (som ikke er heelt over). Vi har nylig begynt å introdusere smaksprøver, og grøt. Første uken fikk hun 1 ts med gro gro grøt om dagen, og nå i uke 2 har vi introdusert søtpotetmos og banan, 1 tskje 3 dager på rad før vi har byttet vare. Jeg delammer, så blander inn enten mme eller mm i smaksprøvene. Opplever at hun i disse dagene har fått ekstra med luft, ikke sånn at hun gråter hysterisk - men presser mye og det kommer da luft. Er det normalt at det kommer luft ved introdusering av smaksprøver? Bør jeg tenke at det er noe hun har reagert på, eller bare fortsette dersom det er slik at magen bare trenger å venne seg til? Tror også hun plages litt med tenner i disse dager, så synes det er litt vanskelig å si om luft kan ha sammenheng med det, eller mat - da jeg åpenbart ikke har erfaring med tannfrembrudd heller. og siste spørsmål, hvilken grøt for 4-5 måneders baby har fungert for dere? finner bare gro gro, og änglamark sin for 4 mnd.. Anonymkode: 46837...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Ja, det er normalt ved introduksjon til fast føde. Jeg startet med grønnsaksmos og fruktmos, så litt forsiktig med grøt. Grøt kan være hardt for magen. Anonymkode: c583e...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Vi slet også med luftsmerter. På det værste våknet baby hver time hele natten for å prompe. Hjelper med sviskemos sammen med grøten for oss. Anonymkode: b6e46...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg er førstegangsmor og litt ny i dette med smaksprøver og fast føde til baby. Baby er 4,5 mnd, og har historikk med kolikk (som ikke er heelt over). Vi har nylig begynt å introdusere smaksprøver, og grøt. Første uken fikk hun 1 ts med gro gro grøt om dagen, og nå i uke 2 har vi introdusert søtpotetmos og banan, 1 tskje 3 dager på rad før vi har byttet vare. Jeg delammer, så blander inn enten mme eller mm i smaksprøvene. Opplever at hun i disse dagene har fått ekstra med luft, ikke sånn at hun gråter hysterisk - men presser mye og det kommer da luft. Er det normalt at det kommer luft ved introdusering av smaksprøver? Bør jeg tenke at det er noe hun har reagert på, eller bare fortsette dersom det er slik at magen bare trenger å venne seg til? Tror også hun plages litt med tenner i disse dager, så synes det er litt vanskelig å si om luft kan ha sammenheng med det, eller mat - da jeg åpenbart ikke har erfaring med tannfrembrudd heller. og siste spørsmål, hvilken grøt for 4-5 måneders baby har fungert for dere? finner bare gro gro, og änglamark sin for 4 mnd.. Anonymkode: 46837...f2a Om barnet trekker mye beina til seg, og opp mot magen, så er det mest sannsynlig luftsmerter. Da kan det hjelpe å bruke føttene til barnet å "sykle" med det i løse luften. Evt bære på strak arm med barnets mage mot underarmen. Dette kan være litt tungt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Irak skrev (6 minutter siden): Om barnet trekker mye beina til seg, og opp mot magen, så er det mest sannsynlig luftsmerter. Da kan det hjelpe å bruke føttene til barnet å "sykle" med det i løse luften. Evt bære på strak arm med barnets mage mot underarmen. Dette kan være litt tungt i lengden. Dette er topp når baby er 4 uker, ikke måneder etter min erfaring. Men sykling og forsiktig presse knær mot magen hjelper baby for å få ut luft. Det beste her er å holde baby i "bæsjestilling" - søk på babypotting så ser du hva jeg mener. Anonymkode: b6e46...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er topp når baby er 4 uker, ikke måneder etter min erfaring. Men sykling og forsiktig presse knær mot magen hjelper baby for å få ut luft. Det beste her er å holde baby i "bæsjestilling" - søk på babypotting så ser du hva jeg mener. Anonymkode: b6e46...afa Det fungerte på mine selv om de var noen mnd gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 49 minutter siden #7 Del Skrevet 49 minutter siden Hun har som nevnt hatt/har kolikk så vi vet om «alt» som kan få ut luft osv. Ifht. Luft var spørsmålet mest om det er normalt at baby sliter med luft og luftsmerter etter introdusering av grøt og smaksprøver, eller om jeg bør tenke at hun reagerer på noe av det vi har introdusert TS Anonymkode: 46837...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå