Gå til innhold

Litt rart å ikke respondere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er med i en gruppechat relatert til en aktivitet, men også med litt annet innhold som fest/uteliv og reising/feriebilder. 

Der var det en som vil dra ut på byen i kveld og lurte på om noen vil joine. Noen av de første kunne ikke pga andre planer, men jeg svarte noe i retning av at jeg kanskje kan. Da tenker jeg at det kunne vært hyggelig å svare noe á la håper det lar seg gjøre, hold meg oppdatert etc, ikke bare overse det at jeg kanskje kan bli med. 

Kanskje en liten bagatell for mange, og det er heller ikke veldig viktig for meg å få en respons, men tenker at det er naturlig å svare på dette, vanlig høflighet. Vi har en god tone, har vært på byen sammen bare vi to flere ganger og jeg ble invitert til "vors" hos vedkommende på nyttårsaften for et år siden, da var det også bare oss to som vedkommende var tydelig på da jeg ble spurt. 

Anonymkode: 6e551...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har gitt et midlertidig ikke-svar, jeg ville ventet på at du kom med en avklaring.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (4 minutter siden):

Du har gitt et midlertidig ikke-svar, jeg ville ventet på at du kom med en avklaring.

Ok. Merkelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kommer forresten ikke til å joine eller svare noe mer om jeg ikke får respons eller en melding til meg direkte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har null verdi for andre å vite at du kanskje kan. Vent med å svare til du vet at du kan.

Anonymkode: 9f3c1...158

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok. Merkelig. 

Hva er det merkelige her?

Anonymkode: 06ca4...279

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ok. Merkelig. 

Det merkelige her er din respons på dette. 

Det er da ikke opp til andre å bruke tid og energi på å mase på deg for å få deg til å gi tilbakemelding om du kan eller ikke? Om du svarer "jeg kan kanskje"; så er det DITT ansvar å følge opp og oppdatere med at "jepp, nå har jeg bekreftet at jeg kan". 

Et "kanskje" er et nei til du har gjort det til et ja. 

Anonymkode: dbf70...df7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye rart der ute, man kan lure på om disse svarene er seriøse. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du samme person som skulle slutte å poste ting på FB stories fordi folk så story uten å trykke liker? Høres sånn ut.

Anonymkode: 80331...843

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er med i en gruppechat relatert til en aktivitet, men også med litt annet innhold som fest/uteliv og reising/feriebilder. 

Der var det en som vil dra ut på byen i kveld og lurte på om noen vil joine. Noen av de første kunne ikke pga andre planer, men jeg svarte noe i retning av at jeg kanskje kan. Da tenker jeg at det kunne vært hyggelig å svare noe á la håper det lar seg gjøre, hold meg oppdatert etc, ikke bare overse det at jeg kanskje kan bli med. 

Kanskje en liten bagatell for mange, og det er heller ikke veldig viktig for meg å få en respons, men tenker at det er naturlig å svare på dette, vanlig høflighet. Vi har en god tone, har vært på byen sammen bare vi to flere ganger og jeg ble invitert til "vors" hos vedkommende på nyttårsaften for et år siden, da var det også bare oss to som vedkommende var tydelig på da jeg ble spurt. 

Syns det er dårlig når ingen gidder å svare deg. Så jeg forstår deg godt. Skal du liksom vente i spenning på svar??

Anonymkode: 26314...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du samme person som skulle slutte å poste ting på FB stories fordi folk så story uten å trykke liker? Høres sånn ut.

Ja, garantert meg. Når vi bare er fire stykker som oppretter nye tråder i denne kategorien er det ikke rart om du så den røde tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns det er dårlig når ingen gidder å svare deg. Så jeg forstår deg godt. Skal du liksom vente i spenning på svar??

Anonymkode: 26314...724

Nei? Ts skal svare når hun vet om hun kan eller ikke. Det er vennene som venter på at hun skal si om hun faktisk kan eller ikke. Det er meningsløst at de skal måtte spørre om og om og om igjen om hun kan med "har du funnet ut om du kan. nei. ok. har du funnet ut om du kan nå da? nei", osv osv. Det er den som svarer "kanskje" som gir tilbakemelding og oppdaterer status. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke svart på «kanskje», og hadde ikke forventet at noen andre skulle gjøre det heller. «Kanskje» regner jeg som en midlertidig respons mens man forsøker å finne ut av det, og etterhvert kan svare mer konkret.

Anonymkode: dcb91...66a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne også ventet på et endelig svar før jeg responderte. For du har jo i praksis ikke gitt noe svar. Dette er nok ikke vondt ment fra vennen din :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så fordi folk er uenige med deg, så er de useriøse? Du har temmelig høye tanker om deg selv. Først blir du snurt fordi folk ikke poller deg når du ikke klarer å gi et svar om du faktisk kan eller ei, og så klarer du ikke engang å forestille deg at noen er uenige med deg? 

Hvorfor lager du en post om det, om du allerede har bestemt deg for hva som er "rett" svar? Finn deg et ekkokammer, det er tydeligvis det du vil ha. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ok. Merkelig. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg kommer forresten ikke til å joine eller svare noe mer om jeg ikke får respons eller en melding til meg direkte. 

det er vel du TS som er "Merkelig" her.. :D 

Anonymkode: 1f030...826

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette gikk dårlig. Vi avtalte at vi skulle dra ut i 23-tiden bare vi to. Da vet jeg at hun kommer litt senere, men når vi bare er to bør hun sørge for å være der senest kvart over. Da jeg hadde kommet fram fikk jeg melding om at hun kommer 23.30. Hun skulle føne håret og finne klær, og hun bor et par hundre meter fra utestedet. Wtf. En halvtimes venting for meg. Da klokka ble ca 23.45 begynte jeg å tenke på hjemveien. Ca et kvarter senere sendte hun melding og lurte på hvor jeg er. Da satt jeg på bussen. Vi er nok ganske irriterte på hverandre. Hun mente at jeg hadde jo bare vært der i en time. Siste meldingen hennes var bare "ok", da er hun neppe særlig fornøyd med å ende opp alene etter å ha styret med ting og kommet en time for sent.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uansett hvem som hadde urealistiske forventninger her: Å ha så lite respekt for andres tid som denne dama hadde, er jo ikke særlig tillitsvekkende.

At du bare hadde vært der en time er nå én ting. Men det var vel ikke meningen du skulle være der alene den timen? Hvorfor styrte hun ikke tiden sin slik at hun kom til avtalt tid? 

Å spørre om noen vil være med ut og deretter la dem sitte og vente helt alene pga bagateller som hår og klær, er lavmål.

Anonymkode: 7d255...21b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det var kjempebra av deg, TS, å dra hjem. Det å la noen vente en time er ekstremt respektsløst og frekt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det var kjempebra av deg, TS, å dra hjem. Det å la noen vente en time er ekstremt respektsløst og frekt.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uansett hvem som hadde urealistiske forventninger her: Å ha så lite respekt for andres tid som denne dama hadde, er jo ikke særlig tillitsvekkende.

At du bare hadde vært der en time er nå én ting. Men det var vel ikke meningen du skulle være der alene den timen? Hvorfor styrte hun ikke tiden sin slik at hun kom til avtalt tid? 

Å spørre om noen vil være med ut og deretter la dem sitte og vente helt alene pga bagateller som hår og klær, er lavmål.

Anonymkode: 7d255...21b

Og da er det rimelig teit av henne å være irritert på meg. Hva skulle jeg liksom gjøre i den timen? Jeg hadde et visst håp om at hun ville være der til 23.30 i det minste når hun vet at jeg var punktlig. Endte opp med å gå en runde ute og så gå inn på utestedet litt før halv, kjøpte meg en øl og ble bare stående der som en raring alene. Visste rett og slett ikke om hun ville dukke opp, men hun er ikke typen til å ikke komme i det hele tatt. 

Hun kommer nok ikke til å ta til vettet og beklage dette på noe tidspunkt. Blir nok siste gangen jeg avtaler å finne på noe med henne på tomannshånd. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...