AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Etter å ha endret kosthold til et med høyere proteininntak har magen blitt treg. Såpass at det er ubehagelig. Trenger noen råd for å unngå dette. Kostholdsendringen har hatt så mange positive sider at jeg har ikke lyst å kutte med på proteininntaket. Spiser også mye grønnsaker og drikker mye vann. Anonymkode: 7b1a7...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar 1) Øke fiberinntaket. Alle grønnsaker har ikke nødvendigvis mye fiber. Personlig synes jeg det er vanskelig å nå 30g fiber per dag, til tross for mye grønnsaker. 2) Fibertilskudd - f.eks Visiblin. Jeg synes det fungerte godt, men avføringen fikk en litt rar konsistens. 3) Lakserende mat eller legemidler. Selv bruker jeg Dulcolax tabletter eller laxoberaldråper når jeg ser behov for det. Eventuelt er også Movicol et greit produkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Movicol. Kan kjøpes uten resept. Litt billigere med resept. Ta enten jevnlig, eller ta høy dose når magen stopper helt. Anonymkode: a79ee...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Er du i fysisk aktivitet? Fysisk aktivitet gjør at musklene i tarmen jobber raskere og flytter maten fortere nedover og ut. Jeg sliter også med treg mage og forstoppelse meg er svisker og masse vann redningen. 6 svisker, 2 ganger daglig er anbefalt, men prøv deg frem. Alle trenger ikke så mange. Anonymkode: 7868c...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Svart kaffe og svisker. Anonymkode: 0a38f...a51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er du i fysisk aktivitet? Fysisk aktivitet gjør at musklene i tarmen jobber raskere og flytter maten fortere nedover og ut. Jeg sliter også med treg mage og forstoppelse meg er svisker og masse vann redningen. 6 svisker, 2 ganger daglig er anbefalt, men prøv deg frem. Alle trenger ikke så mange. Anonymkode: 7868c...059 Fysisk aktiv i massevis. Trener både styrke og kondisjon flere ganger i uka. Anonymkode: 7b1a7...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter å ha endret kosthold til et med høyere proteininntak har magen blitt treg. Såpass at det er ubehagelig. Trenger noen råd for å unngå dette. Kostholdsendringen har hatt så mange positive sider at jeg har ikke lyst å kutte med på proteininntaket. Spiser også mye grønnsaker og drikker mye vann. Anonymkode: 7b1a7...ed5 Tren regelmessig, kaffe, svisker og dadler., mye væske Anonymkode: 3e66c...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar Her fungerer det gull å starte dagen med et stort glass varmt vann (blander kokt og kaldt) med en ss. Chiafrø og en skvett sitron. Går på medisiner som gir treg mage, og synes dette fungere mye bedre enn å måtte ta medisiner mot det som på sikt ødelegger peristaltikken i tarmen. Anonymkode: 95d8d...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #9 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her fungerer det gull å starte dagen med et stort glass varmt vann (blander kokt og kaldt) med en ss. Chiafrø og en skvett sitron. Går på medisiner som gir treg mage, og synes dette fungere mye bedre enn å måtte ta medisiner mot det som på sikt ødelegger peristaltikken i tarmen. Anonymkode: 95d8d...51a Chiafrø har jeg. Rører du bare i vann og drikker? Eller lar du de svelle litt? Anonymkode: 7b1a7...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar Chiafrø er gull i kjøleskapsgrøt. Vil også anbefale å investere i havrefiber og putte det i grøten i tillegg, men då må det i likskap med chiafrø svelle før du spiser det. Om du har plass i makrobudsjettet er ein dobbel porsjon (100g) Bare Bra frokostgranola 24g(!) fiber, og kombinert med yoghurt og proteinpulver ikkje den verste frokosten. Bland yoghurt og proteinpulver og la det stå litt før du heller på granolaen. 30g protein (med «standard» gresk yoghurt frå Tine), 24g fiber, 584 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar Jeg fikk veldig treg mage da jeg gikk over til lavkarbo/høyprotein. Fikk beskjed om at det er fordi kroppen taper væske og elektrolytter. Så begynte å drikke dette daglig, og etter en stund så ble det mye bedre. Kjøpte på helsekosten. Anonymkode: de366...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar Jeg har slitt mye med treg mage og forstoppelse. Etter at jeg begynte med 5 svisker morgen og kveld sammen med et stort glass vann så har det blitt helt bra. Eventuelt kan også tørket aprikos brukes, men det er ikke like effektivt som svisker. Anonymkode: bfc02...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar Sviskejuice. Drikk et stort glass og jeg kan garantere deg at alt kommer ut i rakettfart. Anonymkode: 37485...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #14 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Chiafrø har jeg. Rører du bare i vann og drikker? Eller lar du de svelle litt? Anonymkode: 7b1a7...ed5 Lar de svelle litt, men tror ikke det er nødvendig egentlig så lenge man drikker nok vann Anonymkode: 95d8d...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå