Gå til innhold

Totalrenovere hus, hvordan holde styr på alt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har god kontroll på det økonomiske, og de ulike håndtverkene vi skal ha innom, men når det kommer til design, farger, fronter, innredninger osv så vet jeg ikke hvor jeg skal begynne. Ønsker en rød tråd gjennom boligen, så vil ha oversikt over alt. Skal jeg printe ut bilder osv og ha i en perm liksom?

Hva gjorde dere for å ha oversikt og kontroll?

Anonymkode: 7219c...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du starter en tråd om «Hvordan holde oversikt når man skal innrede et helt hus» så får du nok flere svar, jeg var spent på diskusjon om planlegging av avløp, isolasjon og vinduer når det stod totalrenovering 😅

Søk også etter der folk har kjøpt nye hus, hvordan de planlegger. 

Anonymkode: 4180f...ad5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du starter en tråd om «Hvordan holde oversikt når man skal innrede et helt hus» så får du nok flere svar, jeg var spent på diskusjon om planlegging av avløp, isolasjon og vinduer når det stod totalrenovering 😅

Søk også etter der folk har kjøpt nye hus, hvordan de planlegger. 

Anonymkode: 4180f...ad5

Uff beklager det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du skal renovere en hel bolig på en gang må du jo ha en ganske detaljert plan. Men som det sies over her, skal du innrede eller renovere? Hvis du skal renovere er det helt andre diskusjoner som må på plass først. 

Hvis det «bare» er snakk om overflater er det jo «bare» å sette opp mood boards for hvert rom 😊 Jo fler detaljer du har på plass og bekreftet skriftlig desto enklere gjør du ditt eget liv 😊

Anonymkode: a37f3...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du skal renovere en hel bolig på en gang må du jo ha en ganske detaljert plan. Men som det sies over her, skal du innrede eller renovere? Hvis du skal renovere er det helt andre diskusjoner som må på plass først. 

Hvis det «bare» er snakk om overflater er det jo «bare» å sette opp mood boards for hvert rom 😊 Jo fler detaljer du har på plass og bekreftet skriftlig desto enklere gjør du ditt eget liv 😊

Anonymkode: a37f3...bfd

Skal renovere, men har kontroll på alt som skal på plass før overflater og innredninger, så er snakk om det du skriver i siste avsnitt. Hva burde mood boards inneholde? Og er det noen smart måte å sette i gang? Perm, scrapbook, en app? Starte med gulv, eller maling, eller ta utgangspunkt i de møblene man har fra før?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alt tanker, eller er du veldig åpen for ideer? Jeg hadde nok uansett brukt Pinterest og laget meg oversikt over ideer, og sett hva som passet sammen og luket ut ting som du gjerne liker, men ser det ikke går med helheten. Du kan lage for ulike rom, men også en felles for hele huset. Samle ulike fargenyanser og ellers detaljer. Ellers hadde nok jeg likt å samle sammen fargeprøver og lignende i en mappe for å ha det liggende. Da kan du enkelt ta med deg prøver og se opp mot ulike farger på gardiner, tapeter osv for å få et bilde om det kan passe. Med å ha det fysisk hadde jeg hatt det mer i fingrene, selv om jeg bruker Pinterest veldig aktivt til tider for å samle ideer, enten det er til interiør og organisering eller helt andre ting jeg vil lære om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal renovere, men har kontroll på alt som skal på plass før overflater og innredninger, så er snakk om det du skriver i siste avsnitt. Hva burde mood boards inneholde? Og er det noen smart måte å sette i gang? Perm, scrapbook, en app? Starte med gulv, eller maling, eller ta utgangspunkt i de møblene man har fra før?

ts

Du må:

a) velge gulv utfra paletten

b) omvendt

Ang møbler du har fra før hadde ikke jeg personlig styrt alt utfra en sofa. MEN, jeg gjorde det selv i en leiligjet hvor det kun skulle males, og jeg visste dette er «min typiske palett». 

Etter dette er gjort tenker jeg du går igang med store detaljer som kjøkken, bad, garderobe, belysning., alt tekkisk. 

Så møbler/interiør generelt. 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal bygge et hus. Jeg tenker samme gulv i alle etasjer. Holde meg i samme farge kategori slik at det er en tråd gjennom hele huset. Her jeg bor no er det forskjellig i stue, kjøkken. Overetasjen, soverom, kjeller. Ja er bare to stuer som har samme gulvet. Jeg kjenner jeg blir gal av det. Badene skal også ha samme farge kategori. Lell om dem ikke er helt lik. Siden ene skal være et lite et til gjester. Og vi skal ha et større ett til oss selv. Jeg skal holde det enkelt. Ikke så mye lister. Så jeg skal lage ei bok som man kan ta og føle på. Ta med prøver for å legge dem sammen for å se hva som passer. 

Anonymkode: 113ef...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ha leid inn en interiørdesigner i et slikt tilfelle. Er kjipt å ta masse avgjørelser som dere kanskje angrer på om en kort stund. De er dyktige til å finne den røde tråden. Tror i alle fall det er en god invitering ☺️

Anonymkode: ea85c...772

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...