AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Del Skrevet 10. januar Det er valgene jeg har på Helsenorge. Jeg er gravid i andre trimester og vil ta influensavaksinen, men vet ikke hva som blir mest riktig? Må jeg ha resept og hente ut vaksinen på apotek? Har de vaksiner liggende på legekontoret? I forrige svangerskap gikk jeg til jordmor som satte den på meg gratis, men går ikke til jordmor denne gangen. Anonymkode: d2d2f...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Du ringer inne eller skriver mail på Helsenorge, og så får du videre instrukser derifra. Anonymkode: e5993...940 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Samma det. Kontakt den du vil, og hvis det er feil, hjelper de deg videre. Årnær sæ !! Anonymkode: 361e0...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar ta kontakt med apoteket, de setter også vaksine.. Anonymkode: fa7f6...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Jeg pleier å ta kontakt med resepsjonen. Anonymkode: cbbe3...f0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er valgene jeg har på Helsenorge. Jeg er gravid i andre trimester og vil ta influensavaksinen, men vet ikke hva som blir mest riktig? Må jeg ha resept og hente ut vaksinen på apotek? Har de vaksiner liggende på legekontoret? I forrige svangerskap gikk jeg til jordmor som satte den på meg gratis, men går ikke til jordmor denne gangen. Anonymkode: d2d2f...3b5 Alt dette får du avklart ved å ta en telefon til legekontoret ditt. Hvert og ett legekontor løser spørsmålet ditt på sin måte. Noen steder gir og Helsestasjonen influensa og Covid vaksine. De fleste steder så får de fra kommunene ett visst antall influensavaksiner som er prioritert til det aktuelle legekontorets pasienter som trenger vaksinen. Som gravid så er du nok på prioritert listen til ditt legekontor. Med mindre vaksinene er oppbrukt, så får du ikke resept. Er dosene oppbrukt får du resept og må til apoteket og hente. Noen apotek setter òg influensavaksine. Men når du er gravid, så er jeg usikker på om apoteket har lov til å sette på deg. Jeg har sykdom som er «risikopasient» og får ikke vaksine på apotek. Så undersøk, ring og spør, eller les på apotekene rundt deg hva som står om din situasjon/gravide. Anonymkode: 22909...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Hvordan mener du at vi skal vite om ditt legekontor har vaksiner liggende? Da må du nesten oppgi hvilket legekontor du bruker, ellers blir det vill gjetting... Anonymkode: 820e2...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan mener du at vi skal vite om ditt legekontor har vaksiner liggende? Da må du nesten oppgi hvilket legekontor du bruker, ellers blir det vill gjetting... Anonymkode: 820e2...818 Hva er poenget med å være uhyggelig? Jeg lurer jo åpenbart på hva som er vanlig, og spør ikke spesifikt om mitt legekontor. Helt tullete at det må presiseres. Anonymkode: d2d2f...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå