Gå til innhold

Mor mener barn liker menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Moren min sier hele tiden at barnet mitt er mer glad i menn enn damer. Noe jeg ikke syns stemmer. Uansett, blir jeg ganske såret når hun sier det. Fordi jeg føler at hun egentlig sier at barnet mitt liker pappaen son bedre enn meg, og derfor liker hun menn bedre enn damer. Mener dere jeg overtolker eller hvordan tolker dere dette? Datteren min er 1 år og hun favoriserer ingen kjønn. 

Anonymkode: a18ba...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er du ung? Generasjon krenka?

Ja, rar uttalelse, men å bli såret av det? Det er litt vel skjørt synes jeg. Jeg hadde bare ledd det bort. Du vet jo at barnet ditt er glad i deg. Trenger ikke lete etter grunner til å bli lei seg altså.

Anonymkode: 0c936...a1c

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du ung? Generasjon krenka?

Ja, rar uttalelse, men å bli såret av det? Det er litt vel skjørt synes jeg. Jeg hadde bare ledd det bort. Du vet jo at barnet ditt er glad i deg. Trenger ikke lete etter grunner til å bli lei seg altså.

Anonymkode: 0c936...a1c

Lo litt nå som jeg leste tråden. Generasjons-krenka, den var fin😂

Anonymkode: e9628...f37

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg er veldig åpen for andre perspektiver. Hvordan tolker du den uttalelsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hørt mange si det samme. At babyer liker menn, gjerne på grunn av at de har mørkere/dypere stemme. Mitt barn (gutt) har alltid foretrukket menn. Han liker bedre mannlige ansatte i barnehagen, løpet mot bestefar og ikke bestemor, osv. 

Anonymkode: 1931b...7bb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Besteforeldre og oldeforeldre sier så mye rart om barna. De gjør én observasjon og konkluderer med at det er sånn det er. Har fått mange rare kommentarer oppigjennom, men vet det ikke er noe vondt i det. Jeg jatter bare med for jeg ser ikke poenget i å kverulere på noe som er helt uviktig 😅

Det er forresten helt vanlig at babyer og barn foretrekker den ene forelderen i perioder, og det må vi bare tåle. Uansett kjenner du barnet ditt best og vet hva som stemmer. Ikke noe å bli fornærmet over 😊

Anonymkode: 48d39...72f

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overtenking, ja.

Anonymkode: 2a8bf...b40

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det rare her er at du ofrer dette en kalori.

Anonymkode: 61fc3...f6c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Moren min sier hele tiden at barnet mitt er mer glad i menn enn damer. Noe jeg ikke syns stemmer. Uansett, blir jeg ganske såret når hun sier det. Fordi jeg føler at hun egentlig sier at barnet mitt liker pappaen son bedre enn meg, og derfor liker hun menn bedre enn damer. Mener dere jeg overtolker eller hvordan tolker dere dette? Datteren min er 1 år og hun favoriserer ingen kjønn. 

Anbefaler at du går i terapi.

Min sønn liker menn bedre enn damer. Han er mer åpen for skjeggete menn. Han er mer pappagutt. Sånn er livet. 

Anonymkode: 72e92...a59

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to sønner som alltid har vært mammagutter. Men de har som oftest foretrukket menn i barnehage, skole, fritidsaktiviteter ol. Det er jo ikke så rart da de skal og bør ha gode mannlige rollemodeller. Også har kvinner og menn forskjellige måter å være på, noen foretrekker den ene eller den andre.

Men en normal 1 åring tenker ikke sånn. Moren din er litt spesiell eller? Pleier hun å gi deg slike stikk?

Anonymkode: 32b30...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utenom meg som mamma foretrekker ungen min menn. Da han var baby var han fascinert av type svære skjeggete biler mannfolk🤷😅

Når det er sagt er jeg veldig rett frem, lite dullete og har en del mannlig energi. Ungen min er sta og har temperament og sterk vilje og damer i bhg og på skole har slitt med hvordan de skal forholde seg til han. 

Mannfolkene derimot tør å sette han på plass og han har større respekt for dem. 

Jeg var lik da jeg var liten. Jeg foretrakk menn fremfor kvinner av samme grunn. De var mer rett frem og direkte. Ikke masse blahh.

Anonymkode: 6eb2b...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...