Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...og jeg kan bare gjøre det jeg vil mens han ligger der. Ikke alltid han liker at jeg går ut av rommet, men ellers er han kjempefornøyd om han får rulle, åle seg og leke på gulvet alene. Selvsagt leker jeg med ham også, men jeg bruker også anledningen til å gjøre andre ting. Det føles så rart, og faktisk litt ugreit å ikke være med ham hele tiden 😅 Storebroren var helt motsatt og skulle absolutt ikke ligge alene mer enn noen minutter, så det er derfor det er så uvant for meg. Kjenner på dårlig samvittighet når jeg ikke alltid er med på gulvet og leker, men det er vel greit så lenge babyen synes det er greit? Hva tenker dere?

Anonymkode: a6a36...8c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to helt forskjellige babyer.

Førstemann var full rulle, og andremann var helt rolig. Bare observerte det rundt seg og var blid og fornøyd.

Anonymkode: e6609...694

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke ha dårlig samvittighet!! Babyer har godt av å utforske alene om de er fornøyde. Baby forteller deg når det er nok. Dette du skriver om her er grunnen til at mange er utslitte med baby og har småbarn som ikke kan leke selv, de leker for mye med babyen sin. Nyt at du får gjort ting mens baby er våken! 

• Liker 2
Skrevet

Enig! I småbarnspedagogikk og i barnehager bruker de ofte Trygghetssirkelen som modell - at babyen innimellom kan søke trygghet fra omsorgsperson for så å utforske videre. Veldig godt å få ting gjort i huset også! Er jo begrenset hvor mye man får gjort mens babyen sover. 

Skrevet

Bare å nyte, og få litt annet gjort så lenge baby er trygg (rommet er sikret mot mulige skader). Det er så mye fin motorisk trening i å leke på gulvet, og baby vil alltid si fra når nok er nok. 

Har en slik baby selv, men nå er hun 9 mnd og i en periode hvor hun vil at vi skal være med mer å leke. Månedene hvor hun kunne leke en god periode alene på gulvet var altså så luksus 👌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk dere, da fortsetter vi som før 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en slik baby sjøl. Ho like å ligge alene på babygym på gulvet å bare observere eller å leke og prate med seg sjøl. Samme i babynestet. Syns det e deilig for søskenbarnet va motsatt 😅 

Anonymkode: b95fa...f4b

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit.

Anonymkode: dfb58...7f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

...og jeg kan bare gjøre det jeg vil mens han ligger der. Ikke alltid han liker at jeg går ut av rommet, men ellers er han kjempefornøyd om han får rulle, åle seg og leke på gulvet alene. Selvsagt leker jeg med ham også, men jeg bruker også anledningen til å gjøre andre ting. Det føles så rart, og faktisk litt ugreit å ikke være med ham hele tiden 😅 Storebroren var helt motsatt og skulle absolutt ikke ligge alene mer enn noen minutter, så det er derfor det er så uvant for meg. Kjenner på dårlig samvittighet når jeg ikke alltid er med på gulvet og leker, men det er vel greit så lenge babyen synes det er greit? Hva tenker dere?

Hva er problemet om baby syntes set er ok. Og ingen fare for å sette noe i halsen. 

Min syntes lekegrind var helt ok. Så fikk gjort litt når baby var der. Der var det også 100% sikring. Fikk  kka4 beskjed når det ikke var ok lengre. 

Anonymkode: 0596b...bef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen ting å ha dårlig samvittighet for! Babyen er glad og fornøyd, du får gjort andre ting som gjør deg glad - noe som igjen er bra for babyen, absolutt ingen som tar skade av dette. 

Anonymkode: c125d...277

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 9.22):

Helt normalt, med andre ord.

Altså normal oppførsel hos barnet og normalt å få dårlig samvittighet.

Det beste er det som er best for dere to. Når begge trives, så trenger dere ikke å endre på noe.

Endret av Ny Bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...