AnonymBruker Skrevet 11. januar #21 Del Skrevet 11. januar Jeg hadde ikke gitt de tilbake nei, de er levende, de fortjener også å bli behandlet ordentlig og ikke bare flyttet rundt som hun føler for. Ærlig talt. Anonymkode: fac0b...0fd 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #22 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 8.59): Kjære, vakre vene!! Vil du virkelig risikere å rasere et godt vennskap på grunn av et par små fjærdotter? Gi henne de fuglene tilbake, og dra på nærmeste dyrebutikk og kjøp et par nye. Litt fornying i buret kan sikkert være spennende for både folk og dyr. Og så tror det det ville gjøre underverker for deres vennskap. Anonymkode: 77332...c2d For ett elendig syn du har på levende skapninger. Anonymkode: 660b5...c20 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #23 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 8.59): Kjære, vakre vene!! Vil du virkelig risikere å rasere et godt vennskap på grunn av et par små fjærdotter? Gi henne de fuglene tilbake, og dra på nærmeste dyrebutikk og kjøp et par nye. Litt fornying i buret kan sikkert være spennende for både folk og dyr. Og så tror det det ville gjøre underverker for deres vennskap. Anonymkode: 77332...c2d Kjære, vakre vene!! For et ufattelig dårlig råd! Anonymkode: a3df1...e13 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #24 Del Skrevet 11. januar Her har du fått veldig mange gode svar TS. Det jeg hadde gjort, er å sammenfatte alle de gode poengene i denne tråden og skrive dem i et brev, så sendt henne det. Så hadde jeg avsluttet med at det er veldig synd dersom hun vil ødelegge vennskapet når du har tatt deg av dyrene etter avtale og hun nå bryter denne avtalen. Jeg har selv opplevd å være i en gjeng der noen oppførte seg ekstremt urimelig, og andre støttet dette. Det er fælt. Min erfaring i ettertid er at det er ikke verdt å være i de relasjonene for det gjør for vondt over tid, da er det faktisk veldig mye bedre om gjengen deles opp litt og du heller henger med dem som er på din side. Dyr er ikke til pynt og ingenting, de er familiemedlemmer og det at noen støtter henne i det hele tatt, er veldig ugreit da de ikke har forståelse for dette, og ikke prøver forstå heller. Dama vil jo åpenbart ikke ha fuglene fordi hun er glad i dem. Anonymkode: 54836...d58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #25 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 8.36): Ei venninne av meg fikk seg undulater men fant ut etter ca 1år at fugler og hennes daværende situasjon ikke var noe go match. Og spurte om jeg ville ha dem og gi dem et godt hjem. Siden vi hadde 3 fra før. Vi tok i mot fuglene, kjøpte større bur, osv og årene gikk med og fuglene er en del av flokken vår. Nå har hun fått seg mann og barn og spurte om hun kunne få fuglene sine tilbake. I løpet av disse 5 årene har hun ikke spurt om dem. Eller vist noe interesse når hun har vert på besøk. Jeg sa nei da både barna og de andre fuglene har blitt knyttet til dem. Og så har vi jo kjøpt større bur og bedre utstyr. Hadde hun betalt for veterinær, mat og andre utgifter og vert klar på at jeg passet på dem hadde saken vert annerledes men jeg var klar på at når jeg tok i mot dem at dem da var mine uten forbehold. Nå går hun å snakker dritt til felles venner om hvordan jeg har stjålet fuglene. Hvordan legge denne diskusjonen død uten å miste henne som venn? Er ikke aktuelt å gi fuglene tilbake. Anonymkode: 0c66b...b58 Du får fortelle henne at hun har gitt fuglene bort, hun har ikke plassert fuglene i fosterhjem hos deg. Vil hun begynne med fugl igjen så får hun kjøpe nye. Dette er levende individer, og ikke en død ting, hun kan flytte frem og tilbake som det passer henne. Anonymkode: 14192...3af 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #26 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 8.59): Kjære, vakre vene!! Vil du virkelig risikere å rasere et godt vennskap på grunn av et par små fjærdotter? Gi henne de fuglene tilbake, og dra på nærmeste dyrebutikk og kjøp et par nye. Litt fornying i buret kan sikkert være spennende for både folk og dyr. Og så tror det det ville gjøre underverker for deres vennskap. Anonymkode: 77332...c2d Dette går vel mer utover fuglene enn folka, helt åpenbart. Fugler har ikke godt av å flyttes rundt på den måten og ut av kjente og kjære omgivelser med flokken sin. Anonymkode: 15814...029 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 11. januar #27 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 9.04): Ts her. Jeg ønsker at vi er siviliserte på grunn at vi er en vennegjeng som har holdt sammen siden ungdomsskolen. Og ønsker ikke at gruppa skal splittes. Vi har snakket sammen gruppa uten hun det gjelder og de fleste er på min side. Men er kjipt. Ja jeg vet jeg kunne bare gitt fuglene tilbake men føler det er slemt mot fuglene. Hadde det vert en ide å kjøpt 2 nye fugler og gitt henne et arvebur? Anonymkode: 0c66b...b58 Hvorfor skal du belønne drittoppførsel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 12. januar #28 Del Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 9.04): Ts her. Jeg ønsker at vi er siviliserte på grunn at vi er en vennegjeng som har holdt sammen siden ungdomsskolen. Og ønsker ikke at gruppa skal splittes. Vi har snakket sammen gruppa uten hun det gjelder og de fleste er på min side. Men er kjipt. Ja jeg vet jeg kunne bare gitt fuglene tilbake men føler det er slemt mot fuglene. Hadde det vert en ide å kjøpt 2 nye fugler og gitt henne et arvebur? Anonymkode: 0c66b...b58 Dette er DINE fugler, på akkurat samme måte som om du hadde kjøpt dem selv. Du gjør helt riktig i å sette dyrene og din familie først her. Du kan såklart skaffe henne nye fugler om du og hun vil det, men gjør du det, så er det kun fordi at du er meget snill, ikke fordi at det er noe du skylder henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå