AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden For et halvt år siden så avsluttet jeg relasjonen med min tidligere psykolog. Hun skulle slutte i jobben sin. Jeg var relativt frisk. Så på en måte var det greit å avslutte. Men jeg hadde hatt henne som psykolog i 3 år. Allerede fra andre dagen jeg møtte henne så følte jeg et slags bånd til henne. Delvis fordi hun var en god psykolog og dermed var flink til å skap slike bånd. Men også delvis fordi hun minnet meg om en venninne jeg hadde hatt i barndommen og jeg fantaserte ofte om at de var samme person. I tillegg til at psykologen minnet meg om en venninne jeg hadde i barndommen så har jeg alltid vært en som har sammenlignet meg selv med andre og ønsket livet "alle andre har". Så jeg så både psykologen som venninnen fra barndommen, men jeg skulle også ønske at jeg levde livet til psykologen. Nå vet jeg ingenting om psykologens liv i virkeligheten, annet enn hennes kjønn, omtrentlig alder og yrke. Men jeg så for meg at hun hadde levd og lever samme livet som min barndomsvenninne. Så jeg diktet opp et liv til psykologen. Jeg var relativt frisk da vi avsluttet behandlingen og da følte jeg kun at jeg mistet en venn. At jeg ikke trengte henne som psykolog mer. Men så kom depresjonen tilbake og savnet ble bare enda større. Depresjonen ble såpass sterk at jeg på nytt begynte hos psykolog. Men denne psykologen føler jeg ingen kjemi med. Jeg gir henne likevel en sjanse, for å se om jeg kanskje får noe ut av en psykolog jeg ikke sammenligner meg med. Mulig savnet etter min tidligere psykolog hadde vært mindre om jeg hadde klart å bygge mitt eget liv. Jeg prøver på det, men jeg har andre problemer enn kun depresjon som gjør at å bygge et liv er vanskelig. Så da ender det fort med at jeg i stedet dagdrømmer. Jeg har selvsagt fått drøssevis av råd fra både min tidligere og nåværende psykolog om hvordan jeg skal prøve å få det bedre. Jeg har også fortalt både min tidligere og nåværende psykolog om at jeg sammenligner meg med andre og at jeg sammenlignet meg med min tidligere psykolog. Så jeg lagde ikke denne tråden for å få råd. Jeg lagde kun tråden for å spørre om andre kan relatere og å få luftet tankene mine. Ting ble også ekstra ille i julen. Da er det ekstra lett å sammenligne seg med andre. Anonymkode: 4e5a2...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå