AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er gravid for tredje gang, og er nå i uke 36. En måned igjen til ternin. Første fødsel visste jeg jo ikke hva jeg gikk til, var derfor ikke spesielt nervøs ifbm den. Andre gang var det så mange år siden første gang (15 år), at alt det vonde var glemt for lengst. Men denne gang er det bare 2,5 år siden forrige gang. Og bare tanken på fødsel gjør meg veldig stressa. Jeg gruer meg, til tross for at begge de forrige fødselen gikk helt fint. Er det vanlig? Jeg må bevisst unngå å tenke på det, for jeg blir nærmest helt fra meg når jeg tillater meg å tenke på det. Og da er det smerten som er det verste for meg, ikke det at noe kan gå galt. Har noen egne erfaringer rundt en slik frykt, som dere vil dele med meg? Hvordan opplevdes frykten når fødselen først satte i gang? Anonymkode: b8d3d...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har ekstrem fødselsangst, hadde det med første og venter nå andre. Med første gråt jeg ukontrollert ved 2 cm åpning, og syns egentlig det hele var helt grusomt. Var redd hele veien, men jeg var mest redd for å dø selv eller at baby skulle dø. Har samme frykt nå med nr 2, har prøvd å gå til samtale for dette. Når det kommer til smertestillende, hvor fort gikk sist fødsel? Jeg ble lovet smertestillende men rakk det aldri, så hadde jeg vært deg ville jeg laget en avtale med sykehuset om at du kunne få komme inn med engang du kjenner noe slik at du er mer «garantert» å få epidural kanskje? Jeg også tenker på fødsel konstant, dag og natt. Håper fødsel går fint for oss begge ❤️ Anonymkode: d4e8e...967 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Har ingen råd, men er i samme båt.. Er andregangs. Det er seks år siden første fødsel, har ikke turd å bli gravid før nå pga fødselsangst. Og smertene er på ingen måte glemt, husker det som det var i går 😳 Jeg er henvist til samtale på sykehuset, men vet ikke helt hva det skal hjelpe.. Å føde er jo ubegripelig vondt uansett hvor mye man snakker om det 🤷🏽♀️ Blir helt dårlig av å tenke på at jeg skal gjennom det igjen.. Anonymkode: ef941...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #4 Del Skrevet 36 minutter siden Naturlig å være spent/nervøs/redd. Det er 2 år siden sist for meg, termindato om noen dager, og jeg er MER nervøs nå enn med første. Jeg velger å bare la det komme. Jeg tar læring av første fødsel, vet hva jeg har behov for. Jeg og samboer har snakket om siste fødsel og hva han var usikker på og hva han kan hjelpe meg med. Så sånn sett føler jeg på at jeg vil få en bedre opplevelse nå (så fremt det går som det skal, alt kan så klart skje). Anonymkode: 73a40...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå