Gå til innhold

Frossen avokado i biter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplever stadig vekk at avokadoene vi kjøper ikke er spisenes. Enten halvrotten eller trælete. Kjenner til at man skal sjekke om stilken er løs.

Så her en dagen at man kan få kjøpt frossen avokado i biter på Extra. Har noen erfaring med disse? Prisen var grei og hvis det er god kvalitet så lønner det seg jo kontra å kaste hver tredje avokado fordi den er dårlig. Også utrolig irriterende å oppdage midt i matlagingen at en av ingrediensene ikke kan brukes.

Bruker avokado stort sett til guacamole og i salater.

Anonymkode: 9585e...1b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt en del frossen avokado, og det passer ypperlig til avokado o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-girl skrev (På 10.1.2025 den 6.40):

Har brukt en del frossen avokado, og det passer ypperlig til avokado o.l.

Puslespill altså? 

Gjetter på at du mente guacamole! Har samme erfaring. Får kjøpt frossen i biter også, det fungerer helt greit til guacamole.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker det mye på jobb til beriking av smoothie ift undervekt. Smaker ok

Anonymkode: b5a57...38b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å løsne stilken ødelegger avokadoen for nese mann. Slutt! 

Anonymkode: add30...732

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlig skrev (1 time siden):

Puslespill altså? 

Gjetter på at du mente guacamole! Har samme erfaring. Får kjøpt frossen i biter også, det fungerer helt greit til guacamole.

Hehe, ja mente selvsagt guacamole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker frossen avokado til nesten alt jeg skal ha avokado i. Funker veldig bra! 

Anonymkode: 6c0f4...2de

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det i smoothie, veldig praktisk å ha i fryseren.

Endret av 17.11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er utroooøig vonde. Smaker ikke avokado en gang. Det var et bortkastet kjøp for vår del.. Elsker avokado men vet jo aldri om de er modne 😞

Anonymkode: 3b9e2...a8e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns den fungerer veldig bra. Trenger bare å ta ut det jeg har behov for. Bruker det til avokadotoast. Blir mye mindre matsvinn for min del.

Anonymkode: 3e998...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er den fortsatt grønn eller er den blitt brun? 

Anonymkode: 707ac...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke det smaker godt. Brukte det til guacamole et par ganger, og har ikke giddet å kjøpe det etterpå. Kjøper ferdig guacamole innimellom, sånne fra kjøleskapet i frukt- kg grøntavdelingen med høyt innhold av avokado.

Anonymkode: 889db...245

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De er utroooøig vonde. Smaker ikke avokado en gang. Det var et bortkastet kjøp for vår del.. Elsker avokado men vet jo aldri om de er modne 😞

Anonymkode: 3b9e2...a8e

Samme erfaring her. Ufyselig smak.  Jeg kjenner forsiktig på avocadoene, ser på stilken, har blitt god på å finne de som er modne med tiden. Er også enkelte butikker som er bedre enn andre.

Anonymkode: 52935...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg klemmer ikke hardt og knekker aldri stilken av, mtp og med hensyn av neste kunde. Men har enda ikke knekt koden på å finne en god avokado. Har ikke kjøpt "snart spisemoden". Kanskje det er trikset? Å planlegge 2-3dager frem i tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart.  Er det kun Extra som har Frossen? Har aldri sett men har ikke sett etter heller da.

Må sjekke.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd frossen avokado fra både norsk og svensk butikk, men de var bitre og (for meg) uspiselige. Jeg ville ha de på toast med bare hvitløkspepper og salt. Nope.

Anonymkode: 845bb...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Macaron skrev (3 minutter siden):

Smart.  Er det kun Extra som har Frossen? Har aldri sett men har ikke sett etter heller da.

Må sjekke.👍

Det er godt mulig at andre butikker har det, kom bare tilfeldig over det på Extra. Mtp ulike tilbakemeldinger her så tenker jeg at jeg får kjøpe en pose og gjøre mine egne erfaringer 😊 Er tydeligvis dårlig på å finne gode, modne avokadoer i frukt og grønt disken. Er nok meg det er noe "feil" med😅😅😅 Datteren min opplever aldri å kjøte over eller undermodne avokadoer. Men så er hun oppvokst i Midtøsten, så mulig hun har det mer i fingerspissene enn meg, til tross for over 20år i samme land med ferske avokadoer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er den fortsatt grønn eller er den blitt brun? 

Anonymkode: 707ac...718

Er grønn, ikke brun. Men må spises/brukes umiddelbart. (Ikke på sekundet, men den holder seg ikke lenge etter den har tinet). 

Anonymkode: 2de89...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.1.2025 den 1.25):

Opplever stadig vekk at avokadoene vi kjøper ikke er spisenes. Enten halvrotten eller trælete. Kjenner til at man skal sjekke om stilken er løs.

Så her en dagen at man kan få kjøpt frossen avokado i biter på Extra. Har noen erfaring med disse? Prisen var grei og hvis det er god kvalitet så lønner det seg jo kontra å kaste hver tredje avokado fordi den er dårlig. Også utrolig irriterende å oppdage midt i matlagingen at en av ingrediensene ikke kan brukes.

Bruker avokado stort sett til guacamole og i salater.

Ta de dårlige med deg tilbake til butikken de er kjøpt i. 
Synes ikke den frosne er særlig god. Men frossen mango er knall. 

Anonymkode: dd758...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joda, butikkene pleier absolutt ikke å være vanskelige der, men kjedelig nå du står med en uspiselig avokado midt i matlagingen 🫤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...