AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Hei jeg skal søke jobb i butikk (Plantasjen) og merker jeg er veldig fersk og synes det hele er litt skummelt.. Jeg er 29 år, jobbet i butikk i et år da jeg var 18, husker da så leverte jeg papir søknad og cv i mange flere butikker, men hørt at det gjør man kun digitalt i dag? Og da jeg var på intervju den gangen satt jeg med tre foran meg som stilte spørsmål som hvorfor tror du denne jobben vil passe deg, si noen positive og negative ting, vet du noe om denne butikken osv. Sett på Plantasjen at man kan sende inn en åpen søknad. Tenkte å gjøre dette, men har også tidligere hørt om at man kan få en personlighetstest? Hvordan fungerer disse? Om jeg er så heldig og får innkaling til intervju, hvordan bør jeg forbredre meg? Noen tips til hva jeg bør kunne/gjøre? Er det fortsatt 3 positive og 3 negative ting man pleier å bli spurt om? Har jobbet i firmaet til bestefaren min siden jeg var 19 år så derfor jeg føler alt har blitt så annderledes nå, og skummelt som sagt da jeg ikke vil bli veldig overasket av noe kanskje er helt åpenbart for andre i dag.. Tusen takk for svar kom gjerne med andre tips enn jeg har spurt om her om dere har. Anonymkode: 93d2c...b40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Del Skrevet 10. januar Følger denne da jeg også håper å bli innkalt til intervju snart Anonymkode: 27608...dfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Ingen som har noen tips? Anonymkode: 93d2c...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Intervjuer fungerer stort sett på samme måte i dag. Det begynner som regel med "fortell om deg selv", det er gjerne 5 minutters tid hvor du kan gi en oppsummering av hva du har gjort som gjør at du er perfekt for denne stillingen. Deretter blir det mer spørsmål eller om det er et veldig godt intervju en dialog. Som regel flere fra bedriften som deltar, husk å se på og snakk til alle. Din jobb i intervjuet er å overbevise dem om at du er motivert og passer inn. Hva har du gjort før som du kan bruke i denne jobben? Hva har du lært av det, hva jobber du med å forbedre. Fortell dem hvorfor du er beste kandidaten (uten å si noe stygt om de andre, du vet jo ikke hvem de er). Hvorfor vil du jobbe akkurat her? Hvordan er du som arbeidstaker (og hvordan vil kolleger beskrive deg). Få fram at du søker deg til denne stillingen ikke fra en annen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Her er gode tips! Her får du også gratis karriereveiledning om du trenger det. https://karriereveiledning.no/nn/utforsk-selv/jobb/tips-til-intervju Anonymkode: 23f22...0d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar Du har god rettskriving og sånt, men det mangler noe på tegnsetting etc., så la noen andre som er gode i det lese over søknad og CV før du sender. Nå vet jeg du skriver på forum da, min norsk er heller ikke helt ultimat i disse setningenen hvor jeg skriver veldig muntlig og uten å gå gjennom etterpå. Men det er viktig med godt språk i søknad, man ser best ut da. Ofte skal det bare et par andre øyne til for å ta en skriveleif eller to man selv har blitt blind på. Butikker er opptatt av å ansette noen som er gode til å snakke med kundene, smilende og imøtekommende og at man rett og slett er bittelitt ekstrovert og "likanes". Så mye skjer bare i praten mellom dere, om du er sympatisk, om de får en god følelse av å snakke med deg. De er også opptatt av at man faktisk stiller på jobb og gjør det lille ekstra, er motivert for å jobbe. For Plantasjen så kan jeg tenke meg det hjelper ekstremt om du liker planter, har planter selv, er interessert i det. Du trenger nok ikke kunne alt, men at du er interessert i å lære er viktig. Kunder vil stille deg spørsmål, og du må kunne svare. Så jeg ville smettet inn at jeg driver og sår drit og lort selv (gjør det om du ikke allerede har), og at du er kjempeinteressert i dette her. Anonymkode: 5c099...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei jeg skal søke jobb i butikk (Plantasjen) og merker jeg er veldig fersk og synes det hele er litt skummelt.. Jeg er 29 år, jobbet i butikk i et år da jeg var 18, husker da så leverte jeg papir søknad og cv i mange flere butikker, men hørt at det gjør man kun digitalt i dag? Og da jeg var på intervju den gangen satt jeg med tre foran meg som stilte spørsmål som hvorfor tror du denne jobben vil passe deg, si noen positive og negative ting, vet du noe om denne butikken osv. Sett på Plantasjen at man kan sende inn en åpen søknad. Tenkte å gjøre dette, men har også tidligere hørt om at man kan få en personlighetstest? Hvordan fungerer disse? Om jeg er så heldig og får innkaling til intervju, hvordan bør jeg forbredre meg? Noen tips til hva jeg bør kunne/gjøre? Er det fortsatt 3 positive og 3 negative ting man pleier å bli spurt om? Har jobbet i firmaet til bestefaren min siden jeg var 19 år så derfor jeg føler alt har blitt så annderledes nå, og skummelt som sagt da jeg ikke vil bli veldig overasket av noe kanskje er helt åpenbart for andre i dag.. Tusen takk for svar kom gjerne med andre tips enn jeg har spurt om her om dere har. Anonymkode: 93d2c...b40 Et typisk spørsmål som jeg kan tenke meg en arbeidsgiver ville spurt om kan være - Hva er din motivasjon for å søke jobb hos oss? Det spørsmålet kan det være lurt å være forberedt på. Så kan du tenke litt over - Hvor god er du til å håndtere uforutsette utfordringer? - Er du løsningsorientert? Å ha forberedte klare svar kan virke litt kunstig. Så har det mye og si hva slags instilling du har i forhold til oppgaver du kan bli satt til. - Å vite litt om bedriften på forhånd og satt seg inn i bedriftens verdier er viktig. Ønsker deg masse lykke til 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar Jeg har aldri blitt spurt om "tre positive og tre negative"... Har blitt spurt om hvilke svake sider jeg har som vil kunne påvirke meg i den aktuelle stillingen. Det har jeg blitt spurt om på nesten alle intervjuer de siste ti årene. Personlighetstester varierer veldig. Du får tilsendt en lenke til en eller flere tester, som tar 10-60 minutter gjennomføre. Det kan være alt mulig av ja/nei spørsmål, spørsmål med mange svaralternativer, gjentagende spørsmål med annen vinkling, og det kan være oppgaver som skal løses. Se på de andre stillingsannonsene for kjeden, for å se hva de vektlegger av egenskaper og kompetanse. Til ett intervju så er det greit å sette seg litt mer inn i bedriften. Du kommer nok til å få spørsmål om hvorfor du har valgt søke akkurat der, og da er det positivt komme med noe mer konkret enn "liker planter" eller "det er favorittbutikken". Det er også positivt ha avklart referanser, og laget en liste med navn/nummer/stilling på referansene. Men det er ikke nødvendig, det er også greit å si at du sender det i løpet av de nærmeste dagene dersom de etterspør det på intervjuet. Anonymkode: 1ecd0...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Del Skrevet 10. januar Internett er fullt av tips og triks til alt du spør om her. Bare å google! Anonymkode: f0b96...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå