Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte om forbrukslån/mastercard og fikk ikke innvilget. Så ser jeg på kredittvurderingen jeg fikk i nettbanken, at det står at selskapet som foretok vurderingen gir vurdering «anbefalt» som altså er ja. 

Jeg har jo ikke betalingsanmerkninger og har alltid betalt regninger i tide. I tillegg har jeg 300k på buffer konto. Så hvorfor fikk jeg avslag? 

Anonymkode: df1b8...06d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du egentlig ikke eksisterer?

Anonymkode: ce5c9...26b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg søkte om forbrukslån/mastercard og fikk ikke innvilget. Så ser jeg på kredittvurderingen jeg fikk i nettbanken, at det står at selskapet som foretok vurderingen gir vurdering «anbefalt» som altså er ja. 

Jeg har jo ikke betalingsanmerkninger og har alltid betalt regninger i tide. I tillegg har jeg 300k på buffer konto. Så hvorfor fikk jeg avslag? 

Hvorfor i all verden skal du ta opp FORBRUKSLÅN når du har 300 000 på bufferen? 

Anonymkode: b16ad...9e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i all verden skal du ta opp FORBRUKSLÅN når du har 300 000 på bufferen? 

Mastercard for netthandel. Mastercard er jo mer eller mindre det samme som forbrukslån. Og jeg vil ikke ta penger ut av buffer kontoen, penger skal kun inn på den. Jeg liker å se den vokse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så hvorfor fikk jeg avslag? 

Du må nesten spørre de som har gitt deg avslag.

Anonymkode: c0d1c...c03

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mastercard for netthandel. Mastercard er jo mer eller mindre det samme som forbrukslån. Og jeg vil ikke ta penger ut av buffer kontoen, penger skal kun inn på den. Jeg liker å se den vokse. 

Bare at du slipper renter på mastercardet så lenge du betaler alt på forfall. Bare selskapet kan svare på hvorfor du fikk avslag. Har du gjeld? Lav lønn siste år?

Anonymkode: dbdd1...040

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er to måter å søke om kreditt på, den ene gjøres via robot, den andre gjøres via mennesker. 
Ring banken i morgen og spør om de kan gjøre en manuell behandling av din søknad.

Anonymkode: 470fd...500

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare at du slipper renter på mastercardet så lenge du betaler alt på forfall. Bare selskapet kan svare på hvorfor du fikk avslag. Har du gjeld? Lav lønn siste år?

Anonymkode: dbdd1...040

Jeg har studielån. Under 200. Inntekt på 550. Søkte om 30.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånn ja. Trodde du hadde søkt rent forbrukslån og Mastercard 😅

Har du lav inntekt? Eller rett å slett søkt om for høy grense på kortet ift inntekt/utgifter ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har studielån. Under 200. Inntekt på 550. Søkte om 30.

Så prøv en gang til og søk om ti tusen, se om den går igjennom. Da kan du senere søke om høyere kreditt ramme. 

Anonymkode: 470fd...500

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde inntekt på under 500.000, men eier bolig med lite lån. Søkte kredittkort hos Norwegian da det jeg hadde i Sbanken kun var på 10.000 og det var litt lite. Fikk ja og uten å ha "diskutert" kredittgrense så fikk jeg 100.000. Bruker det primært på netthandel og i ferier. 

Anonymkode: 5eeac...622

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med banken for begrunnelse. Jeg fikk avslag på kredittkort, med lite lån, to millioner i fond og 800k i inntekt. De regnet nemlig inn alle husstandens biler og eiendommer, men KUN min inntekt. Så ja, det er selvsagt vanskelig å drifte hus, tre barn, to biler og to hytter på 800k. Men vi har jo en inntekt til… Har aldri vært borte i noe sånt, jeg har/har hatt mange andre kredittkort tidligere, og har aldri fått avslag. Har selvsagt alltid betalt kortene på forfall, ingen betalinganmerkninger, og kommer godt ut i kredittvurdering (alltid meget lav risiko). 
Enden på visa var at også mannen min måtte samtykke til å kredittgodkjennes.

Anonymkode: abb25...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...