Gå til innhold

Hvordan få synlige magemuskler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan fikk du synlige magemuskler? Hva trener du, hvor mye og hvor ofte for å få det? 

Jeg er slank (som jeg regner med er en fordel) og har lyst på en litt mer muskuløs kropp, spesielt mage. Kan alle få det til?

Anonymkode: f9778...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lav nok fettprosent til at musklene syns. Er du dame er det betydelig vanskeligere enn om du er mann. 
Hilsen dame 49 som fant ut at six pack lages mest på kjøkkenet (diett), ikke bare på gymmet 

Anonymkode: de0d3...f33

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tung styrketrening, calisthenics og bryting. Spiser lite karbohydrater, lite meieriprodukter, ikke korn, ikke kunstig søtning, null ultraprosesseet mat. Spis mye kjøtt, egg, fisk, skalldyr, grønnsaker og bær, og bare litt frukt og nøtter.

Hilsen 45-åring med 8-pack.

Anonymkode: a4108...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å få synlig 6-pack må du ha nok muskler, og lite nok fett. 

Kvinner er laget for å ha mer underhudsfett enn menn, pga hormoner og reprodukssjonssystemer. Veldig mange kvinner kan ikke få synlige magemuskler (selv om de er svært veltrente) uten å ligge på en så lav fettprosent at det er usunt. 

Jeg har trent mye tung styrke, og en kampsport hvor man får mange harde slag i magen så det er stort fokus på å bygge opp magemusklene som et skjold. Jeg har ikke synlige magemuskler når jeg er helt avslappet, men jeg har godt definerte når jeg flekser. Jeg har hatt synlige magemuskler i avslappet tilstand én gang i livet, og det var da jeg lå så lavt i fettprosent at jeg mistet mensen, og det tok to år med hormon-helvete å få den tilbake. Anbefales ikke. 

Jeg vil anbefale å flytte fokus vekk fra utseende, og over til funksjon. Fokuser på hvor mye musklene kan løfte, ikke hvordan de ser ut. 

Anonymkode: 1579b...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke alle som har mulighet til sixpack. Jeg har veldig lav fettprosent, men ikke spesielt synlig sixpack, bare flat mage med en strek i midten. Den kommer kun (svakt) fram om jeg tar 500 situps og flekser hardt, og er borte etter neste måltid. 

Men jeg føler meg i hvert fall topp, sixpack eller ei! 

Anonymkode: ff9ca...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...