Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

I februar 2023 kjøpte jeg en brukt kombi side by side kjøleskap med isdispenser. Non plumbing. Den tar vann direkte fra tanken inni kjøleskapet og frakter vannet via en slange og inn til en isbitform inni fryserdelen. 

Anyways...denne har funket og gjort det den skal inntil nå. det er problemer med isbitdelen og den frakter vann, man hører at den surrer som normalt men ingen vann blir frakter til isbitformen. Jeg har lyst til å få den fikset. Og må kanskje opprette en reklamasjonssak?

Saken er at denne ble kjøpt brukt av meg. Opprinnelig kjøper, la oss kalle henne Sara. SARA KJØPTE DENNE HOS KOMPLETT i juli 2022. Og solgte til meg februar 2023. Jeg snakket med Sara før kjøp og hun sa at selv om kvitteringen står på hennes navn, kan jeg bruke den til reklamasjon. Og sendte meg en screenshot av kvitteringen fra komplett. 

Hvordan går jeg nå videre for å opprette en reklamasjonssak? Altså å få noen til å komme og fikse den. Jeg tør ikke røske i slangene eller andre ting for å finne feilen, og gjøre ting verre..

Anonymkode: 80742...713

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter komplett og forteller hva som er feil. Enten har de punkter for hva du kan feilsøke eller fikse selv, eller de sender reparatør eller de bytter kjøleskapet... Du starter uansett med å kontakte komplett for å melde feilen...

Anonymkode: 53fd6...692

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med kundeservice hos Komplett så registrerer de reklamasjonssak og gir deg informasjon om hva som skjer videre.

Anonymkode: 0d9af...393

AnonymBruker
Skrevet

Men... er det akseptert at jeg ikke er opprinnelig kjøper av kjøleskapet? Jeg tenkte ikke over dette da jeg kjøpte det. Spurte bare for sikkerhetsskyld, og regnet ikke med at jeg skulle bruke den.

Skrevet

Bare vær klar over at det er du som blir sittende med regningen for servicetekniker om det viser seg at feilen ikke er en produksjonsfeil, men f.eks. manglende vedlikehold. Vil tro det er potensiale for at det kan dannes iskrystaller i slange, pumpe osv. når det er vann og frost involvert. 

Har du lest manualen skikkelig, og da spesielt om periodisk vedlikehold? 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke manual. Fikk kun kjøleskapet. Det er denne som er på bildet :

20250109_170331.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke manual. Fikk kun kjøleskapet. Det er denne som er på bildet :

20250109_170331.jpg

Manualen finner du antageligvis kjempelett ved å søke på navn og merke på nett. 

Anonymkode: 69bd0...bfe

AnonymBruker
Skrevet

Fant den, feilsøket. Hjalp ikke.

Skrevet

Så det står ingenting om demontering, rengjøring osv i manualen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...