Gå til innhold

Snittpris strøm på østlandet i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen på østlandet som har regnet ut snittpris per kwh inkludert nettleie og fratrekt strømstøtte for 2024 og kan dele hva dere fikk? Leier så har ikke tallene selv. 

Anonymkode: 6a207...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er min oversikt over pris og forbruk for 2024. Siden strømforbruk leses av time for time, og prisen varierer fra minus 20øre og opp til 360øre er det veldig vanskelig å anslå en reell snittpris på strøm du faktisk har brukt for 2024. 

Her har du månedsnitt for 2024: Historiske strømpriser | Fortum 

Historiske strømpriser - Gjennomsnitt strømpris | Fjordkraft

Nettleie er også variabel med døgnet. Billigere på natt og helg enn hverdag dagtid. 

20250110_080454000_iOS.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter strømstøtte inklusiv mva/avgifter og nettleie er snitt prisene ca 125 øre per kwT

Så 10000 kwT = 12500 NOK i snitt.

Dette varierer med hvilken avtale man personlig har og hvor man bor, men i snitt (90%+ er spotpriser).

Dataene er fra SSB og er et snitt av alle kontrakter og områder.

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (9 minutter siden):

Etter strømstøtte inklusiv mva/avgifter og nettleie er snitt prisene ca 125 øre per kwT

Så 10000 kwT = 12500 NOK i snitt.

Dette varierer med hvilken avtale man personlig har og hvor man bor, men i snitt (90%+ er spotpriser).

Dataene er fra SSB og er et snitt av alle kontrakter og områder.

Med tanke på at NO4 har hatt et prisnivå som har ligget 50-90% lavere enn NO1 gjennom hele 2024 blir det vel feil å ta snittet av landet, samt alle forskjellige kontrakter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (Akkurat nå):

Med tanke på at NO4 har hatt et prisnivå som har ligget 50-90% lavere enn NO1 gjennom hele 2024 blir det vel feil å ta snittet av landet, samt alle forskjellige kontrakter... 

Det stemmer men siden antallet brukere i nord og midt er såpass lavt i forhold til resten, er nok ikke tallet så langt vekk fra sannheten.

Selv har jeg hatt snittpris på rundt 110 øre inkludert alt på Østlandet så tror Sørlandet drar opp snittet mer en Nord drar det ned egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 13'300 for strøm, 12'000 i nettleie, fikk 1800kr i strømstøtte og brukte 19'000kWt. 

Så snittet mitt ble 122 øre all inclusive. Stemte irriterende godt med snittestimatet til SSB

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Snittet mitt ble 99,92 øre inkludert alt på østlandet.

Anonymkode: 2c5db...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Snittet mitt ble 99,92 øre inkludert alt på østlandet.

Anonymkode: 2c5db...05e

Det er ekstremt bra gjort, gitt at nettleie alene er på 40-50 øre, og man har effektledd og fastledd på toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...