Gå til innhold

Dørene på skolen er låst i 08.00-08.30, er dette lov?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ekstremt rart at konseptet åpningstid er så vanskelig å forstå… med dette er bare enda et bilde på storforlangende foreldre og dagens putegenerasjon. Stakkars lærere! 
(Visste dere forresten at skoler ofte er ute hele dagen.. på steder uten do? Spesielt de minste barna når de har uteskole). 

Anonymkode: a7b93...f8c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og ikke minst at mange barn i lange tider har brukt hvertfall 30 min på å forflytte seg hjemmefra til skole, og motsatt uten dotilbud langs vegen.

Anonymkode: a7b93...f8c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor har dere det? Må være slitsomt for de på inspeksjon å løpe frem og tilbake med unger som må på do.. 

Anonymkode: 9afec...0a9

Det har jeg skrevet om tidligere, hvis du blar litt tilbake. Har vært bl.a tilfeller av narkomane som har prøvd å komme seg inn.

Anonymkode: 341dd...694

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor har dere det? Må være slitsomt for de på inspeksjon å løpe frem og tilbake med unger som må på do.. 

Dette må du da ha fått svar på tidligere i tråden… Barn kan ikke være uten tilsyn. Ikke er det lovlig og ikke er det trygt.

Det er færre voksne tilgjengelig i storefri ettersom mange da avvikler spisepause, og dermed flere barn pr voksen enn i undervisningstid. Et skolebygg er stort og det er ikke fysisk mulig å holde oversikt over hundrevis av barn som ikke oppholder seg på et fysisk avgrenset område, som en skolegård. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er forskjellen på 30 minutters utetid på SFO før skolestart og 30 minutter med storefri fra kl. 11.00-11.30? Her i denne tråden synes jeg det lages storm i vannglass. 

Anonymkode: 6749a...fdd

Dette gjør det jo bare enda verre.

Anonymkode: 31d3a...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fordi i storefri låses ikke dørene...

Æh, jo det gjør de. Igjen med ansatte i inspeksjon som kan slippe inn elever som må på dø eller hente votter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette gjør det jo bare enda verre.

? Hva er verre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Virrevirrevapp skrev (19 timer siden):

Det er kaldt her til lands, men voksne og barn har vanligvis lov til å gå inn om vi må tisse. Meningsløst å tilby et pedagogisk opplegg på skolens grunn uten tilgang på toalett. 

Siden man skal krangle på alt mulig rart her, så må jeg bare kommenter denne. Det er ikke pedagogisk opplegg på sfo. Det er tilsyn/barnepass. 

Forøvrig er det tilgang på toalett for alle som betaler for dette tilbudet. De andre må forholde seg til skolens åpningstider, likedan som vi forholder oss til åpningstider alle andre steder. 

Anonymkode: 7714a...8a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, ikke rart vi oppdrar snøflak. Det er Sfo i dette tidsrommet, men de er ute. Der er voksne å kontakte. Skolebarn greier å gå på do før de går ut, eller holde seg til de kommer inn. Eller gi beskjed. Hvis ikke er det jo et spesialtilfelle og avtaler kan gjøres. Er det virkelig noen som synes det er et problem at barn er ute i en halvtime før skolen begynner? Haha hva skjer med verden 

Anonymkode: e2607...e4e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvem av oss voksne hadde godtatt å stå ute foran jobben uten mulighet for toalett og varme 30 min hver dag?

Så da er storefri og utedag heller ikke greit? Ler meg ihjel

Anonymkode: e2607...e4e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvem av oss voksne hadde godtatt å stå ute foran jobben uten mulighet for toalett og varme 30 min hver dag?

Man er rimelig dum hvis man drar på jobb en halvtime før man begynner hvis det er et sted man er avhengig av at andre låser opp for seg 😅

Anonymkode: 7714a...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...