anonymmann30 Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Heisann ! Er veldig tankefull for tiden ettersom jeg har møtt en tidligere eks kjæreste etter flere år fra hverandre og uten noe form for kontakt underveis. 7 år for å være presis. Vi var begge unge da vi møttes, 17 og 21 år og hun hadde fått barn i en alder av 16 år, og et veldig turbulent forhold til barnefar etter dette ble slutt. Da vi møttes ble forholdet vårt etterhvert preget av mye usikkerheter, en del sjalusi, misforståelser, konflikter, dårlig kommunikasjon,og mye vonde følelser psykisk som følger av dette og til tider vanskelig å se gleden av forholdet. Ellers hadde vi det bra mtp intimitet, interesser, humor og respekterte hverandre. Det var heller ingen utroskap, fysisk eller psykisk vold innvolvert mellom oss. Da det ble slutt var det henne som dumpet meg, som følge av at hun hadde det vanskelig psykisk, hadde tidlig ansvar for et barn, og generelt at vi var så unge, i ulike faser i livet og ingen/ lite livserfaring med det å løse ting sammen. Vi var rett og slett for umodne.Det ble da selvfølgelig et naturlig utfall, og at dette måtte ta slutt. I ettertid av bruddet har vi aldri hatt kontakt med hverandre, eller møtt hverandre. Vi har datet og hatt andre partnere, og jeg giftet meg med en annen kvinne senere som jeg har fått 2 barn med og levd et liv etter dette Hun på sin side har også datet/ vært med andre partnere og hatt samboer og fått 1 barn til med han. Vi har med andre ord kommet oss videre i livet, og levd helt uavhengig av dette. Vi er nå begge single igjen etter samlivsbrudd og skilsmisse, og ut av det blå møttes vi igjen og fikk helt uventet kontakt igjen med hverandre( noe som slettes ikke har vært planlagt for noen av oss) Vi har fått en veldig hyggelig tone igjen, møttes i flere anledninger og drøftet alle problemstillinger, utfordringer og forklart oss grundig hvorfor ting gikk som det gjorde, og snakket ærlig og rett ut om tingene som har vært. Det har vært godt for oss begge. Vi er begge ferdige med å få barn og er så like som overhodet mulig i livsfasene våre nå. Etter mitt nå lange skriveri her, så stiller jeg spørsmålet: Er det noen solskinnshistorier om mennesker som finner tilbake igjen etter flere år fra hverandre, og som plutselig finner tilbake til hverandre uavhengig av andre forhold, ekteskap og barn. Er det liv laget for å satse på noe her, kom med innspill! Hilsen en tankefull mann på 30 år 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Det skjer av og til at folk finner tilbake til hverandre ja. Så det er håp. Anonymkode: b9b26...c9c
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Gitt at dere begge virker veldig vimsete når det gjelder å få forholdene til å fungere på lang sikt, er dere kanskje ikke helt bra for hverandre. Gi det gjerne et forsøk men ikke gå fort frem, av hensyn til barna. Anonymkode: 05aaf...671 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar Ville kanskje satt rammene hos en eventuell tredjepart. Funnet ut av hva som gikk galt sist og mulig løsnet de knutene der før dere starter helt Anonymkode: 686b2...1c3
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar Jeg antar dere begge har vokst og modnet på disse årene? Hvorfor ikke gi det en sjanse? Jeg har troa på at dette er mulig i akkurat deres tilfelle (vanligvis er jeg veldig skeptisk til ekser som blir sammen igjen). Anonymkode: 04805...2d7
Tvist Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar Dere er jo helt andre mennesker nå og har utviklet dere mye. Hvorfor ikke gi det et forsøk? 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Jeg ville gått rolig frem, ikke involvert barna på en god stund. Gi dere selv muligheten til å bli ordentlig kjent med hverandre på nytt. Det virker som om dere har fått en god kommunikasjon sammen nå, og du formulerer deg ryddig og virker å være reflektert. Så fortsett å gi dere selv tid til å kommunisere. Dere har det ikke travelt på noen måte, så dere kan bruke tid på dette. Jeg kjenner et par som var i en lignende situasjon i ca samme alder som dere var da dere var sammen første gang. De ble sammen igjen mange år etter, de hadde begge da vært gift på hver sin kant i mange år. Ene ble skilt, den andres partner døde. Ingen kontakt overhodet mellom dem i alle de årene, men ingen av dem hadde glemt den andre. Så tok den ene mot til seg og tok kontakt da den hørte at den andre ikke lenger var i et forhold heller. De har det utrolig godt sammen, og har nå vært sammen 10+ år og er like lykkelige sammen. En av styrkene deres er at de kommuniserer så godt sammen som de gjør, de har begge stor respekt og oppriktig omtanke for den andre, og de var på likt sted i livet da de møttes igjen og oppdaget at de også hadde felles interesser og har utviklet nye felles interesser. Så mulig er det - men gi dere selv god tid, ingen grunn til å haste noe. Lykke til Anonymkode: ed4cd...b78 1
NiceOrNothing Skrevet 11. januar #9 Skrevet 11. januar anonymmann30 skrev (På 9.1.2025 den 21.26): Heisann ! Er veldig tankefull for tiden ettersom jeg har møtt en tidligere eks kjæreste etter flere år fra hverandre og uten noe form for kontakt underveis. 7 år for å være presis. Vi var begge unge da vi møttes, 17 og 21 år og hun hadde fått barn i en alder av 16 år, og et veldig turbulent forhold til barnefar etter dette ble slutt. Da vi møttes ble forholdet vårt etterhvert preget av mye usikkerheter, en del sjalusi, misforståelser, konflikter, dårlig kommunikasjon,og mye vonde følelser psykisk som følger av dette og til tider vanskelig å se gleden av forholdet. Ellers hadde vi det bra mtp intimitet, interesser, humor og respekterte hverandre. Det var heller ingen utroskap, fysisk eller psykisk vold innvolvert mellom oss. Da det ble slutt var det henne som dumpet meg, som følge av at hun hadde det vanskelig psykisk, hadde tidlig ansvar for et barn, og generelt at vi var så unge, i ulike faser i livet og ingen/ lite livserfaring med det å løse ting sammen. Vi var rett og slett for umodne.Det ble da selvfølgelig et naturlig utfall, og at dette måtte ta slutt. I ettertid av bruddet har vi aldri hatt kontakt med hverandre, eller møtt hverandre. Vi har datet og hatt andre partnere, og jeg giftet meg med en annen kvinne senere som jeg har fått 2 barn med og levd et liv etter dette Hun på sin side har også datet/ vært med andre partnere og hatt samboer og fått 1 barn til med han. Vi har med andre ord kommet oss videre i livet, og levd helt uavhengig av dette. Vi er nå begge single igjen etter samlivsbrudd og skilsmisse, og ut av det blå møttes vi igjen og fikk helt uventet kontakt igjen med hverandre( noe som slettes ikke har vært planlagt for noen av oss) Vi har fått en veldig hyggelig tone igjen, møttes i flere anledninger og drøftet alle problemstillinger, utfordringer og forklart oss grundig hvorfor ting gikk som det gjorde, og snakket ærlig og rett ut om tingene som har vært. Det har vært godt for oss begge. Vi er begge ferdige med å få barn og er så like som overhodet mulig i livsfasene våre nå. Etter mitt nå lange skriveri her, så stiller jeg spørsmålet: Er det noen solskinnshistorier om mennesker som finner tilbake igjen etter flere år fra hverandre, og som plutselig finner tilbake til hverandre uavhengig av andre forhold, ekteskap og barn. Er det liv laget for å satse på noe her, kom med innspill! Hilsen en tankefull mann på 30 år Det er vel en grunn til at følelser blusser opp igjen , det gjør det jo ikke hos folk som er «ferdige « med hverandre . Hvorfor ikke gi det ett forsøk ? Men gå sakte frem , å ikke flytt sammen , å ikke involver barna før det har gått en ( god) stund 🤗 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå