AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Skal ta mange fag som privatist, og har ikke helt bestemt meg for hvilke fag jeg skal prioritere å kjøpe undervisning for.. Er også usikker på valg av skole. Har fått rådgiving både hos Ask, Akademiet, Bjørknes og Sonans og har i grunn fått et godt inntrykk av alle. Tips? Skal i all hovedsak gå for nettundervisning, men bor i nærheten av Oslo. Anonymkode: 124a9...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Ingen privat skole vil hjelpe deg om ikke du evner å studere. Anonymkode: 38f69...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal ta mange fag som privatist, og har ikke helt bestemt meg for hvilke fag jeg skal prioritere å kjøpe undervisning for.. Er også usikker på valg av skole. Har fått rådgiving både hos Ask, Akademiet, Bjørknes og Sonans og har i grunn fått et godt inntrykk av alle. Tips? Skal i all hovedsak gå for nettundervisning, men bor i nærheten av Oslo. Anonymkode: 124a9...fb8 Jeg vil varmt anbefale MentorNorge. Min sønn tok både 1. og 3. året som privatist, og fikk hjelp av en utrolig dyktig mentor som bidro til at han oppnådde 5 og 6 i alle fag. Tidligere hadde han prøvd Akademiet, men opplevde at undervisningen der ikke var tilstrekkelig. Hos MentorNorge fikk han derimot grundig og tilpasset undervisning. Mentoren var svært engasjert, møtte alltid opp, var tilgjengelig når det trengtes, og gjorde en ekstra innsats for å sikre at min sønn nådde sine mål. Dette er virkelig undervisning av høyeste kvalitet! Men det er viktig at du er tydelig på hva slags mentor du vil ha. Viktig at du presiserer at du ønsker en dyktig mentor, som kan løfte deg opp til 5 og 6. Anonymkode: 582dd...156 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar Jeg har ASK i biologi 2 og kjemi 2 akkurat nå, kan anbefale de Du mp kjøpe lærebøker i tillegg da, men synes det er god undervisning for den billige prisen. Anonymkode: b150e...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar Hvorfor betale titalls tusen for noe du kan få gratis? Anonymkode: c25bd...75f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar Bjørknes, ingen tvil! De som underviser der er forfatteren av pensumbøkene og de som studerer der er høyt motivert og jobber faktisk skikkelig med skolearbeidet. Jeg gikk fra 2’ere og 3’ere til nesten kun 6’ere og et par 5’ere på det ene året jeg tok på Bjørknes men det var med fysisk oppmøte på skolen da, vet ikke hvordan de legger opp undervisningen på nett. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Anononyma skrev (10 timer siden): Bjørknes, ingen tvil! De som underviser der er forfatteren av pensumbøkene og de som studerer der er høyt motivert og jobber faktisk skikkelig med skolearbeidet. Jeg gikk fra 2’ere og 3’ere til nesten kun 6’ere og et par 5’ere på det ene året jeg tok på Bjørknes men det var med fysisk oppmøte på skolen da, vet ikke hvordan de legger opp undervisningen på nett. Takk for svar. Hvilke fag tok du? Jeg skal gå fra nesten bare 5’ere til 6’ere, så er viktig for meg at opplegget er bra. Anonymkode: 124a9...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg vil varmt anbefale MentorNorge. Min sønn tok både 1. og 3. året som privatist, og fikk hjelp av en utrolig dyktig mentor som bidro til at han oppnådde 5 og 6 i alle fag. Tidligere hadde han prøvd Akademiet, men opplevde at undervisningen der ikke var tilstrekkelig. Hos MentorNorge fikk han derimot grundig og tilpasset undervisning. Mentoren var svært engasjert, møtte alltid opp, var tilgjengelig når det trengtes, og gjorde en ekstra innsats for å sikre at min sønn nådde sine mål. Dette er virkelig undervisning av høyeste kvalitet! Men det er viktig at du er tydelig på hva slags mentor du vil ha. Viktig at du presiserer at du ønsker en dyktig mentor, som kan løfte deg opp til 5 og 6. Anonymkode: 582dd...156 Takk for svar og erfaringer. Jeg har vært inne på nettsidene og tittet, men synes det ser ut som de retter seg mest mot barn og unge? Jeg er (ung) voksen som skal inn på høyere utdanning på universitetet ☺️ burde sikkert skrevet det i HI. Glad for å høre erfaringene dine om at sønnen din nådde sine mål og at det virkelig var til hjelp! Anonymkode: 124a9...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Del Skrevet 10. januar TS igjen her. En ting jeg ikke forstår (og som er betydelig annerledes enn da jeg gikk på videregående skole selv) er samfunnsfag. Vi hadde ETT fag som het samfunnsfag den gangen, som altså er et fellesfag. Sånn er det visst ikke lenger, og når jeg nå skal gå opp til samfunnsfag muntlig forstår jeg ikke hvilket fag jeg skal velge, hvilken lærebok som er aktuell osv. Noen som vet? Anonymkode: 124a9...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 10. januar #10 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS igjen her. En ting jeg ikke forstår (og som er betydelig annerledes enn da jeg gikk på videregående skole selv) er samfunnsfag. Vi hadde ETT fag som het samfunnsfag den gangen, som altså er et fellesfag. Sånn er det visst ikke lenger, og når jeg nå skal gå opp til samfunnsfag muntlig forstår jeg ikke hvilket fag jeg skal velge, hvilken lærebok som er aktuell osv. Noen som vet? Anonymkode: 124a9...fb8 I min tid var samfunnsFAG fellesfag, og samfunnsKUNNSKAP valgfag. Vet ikke hvordan det er nå, men mulig forskjell enda. Har også sett fag som kalles sosiologi så kan være helt annerledes nå da, så kun en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Del Skrevet 10. januar Anononyma skrev (23 timer siden): Bjørknes, ingen tvil! De som underviser der er forfatteren av pensumbøkene og de som studerer der er høyt motivert og jobber faktisk skikkelig med skolearbeidet. Jeg gikk fra 2’ere og 3’ere til nesten kun 6’ere og et par 5’ere på det ene året jeg tok på Bjørknes men det var med fysisk oppmøte på skolen da, vet ikke hvordan de legger opp undervisningen på nett. Signerer! 😊 Elsker Bjørknes! De er superhyggelig 🥰 De tar opptak av undervisningstimene som legges ut på streaming så det er akkurat samme opplegg for dem 😊 (Jeg går der nå) Anonymkode: e0343...b37 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): TS igjen her. En ting jeg ikke forstår (og som er betydelig annerledes enn da jeg gikk på videregående skole selv) er samfunnsfag. Vi hadde ETT fag som het samfunnsfag den gangen, som altså er et fellesfag. Sånn er det visst ikke lenger, og når jeg nå skal gå opp til samfunnsfag muntlig forstår jeg ikke hvilket fag jeg skal velge, hvilken lærebok som er aktuell osv. Noen som vet? Anonymkode: 124a9...fb8 https://ndla.no/r/samfunnskunnskap/om-samfunnskunnskap-pa-ndla/4c0dc48088 Tror jeg skal være riktig 😝 det het samfunnsfag i min tid og. Jeg henger ikke helt med på alle endringene.. 😝 Anonymkode: e0343...b37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 10. januar #13 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for svar. Hvilke fag tok du? Jeg skal gå fra nesten bare 5’ere til 6’ere, så er viktig for meg at opplegget er bra. Anonymkode: 124a9...fb8 Jeg tok alt fra vgs Skjønner, tror ikke du finner bedre enn Bjørknes! Som sagt undervises du av den som skrev læreboka (ihvertfall var det sånn for 10 år siden), blir ikke mer riktig enn det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): TS igjen her. En ting jeg ikke forstår (og som er betydelig annerledes enn da jeg gikk på videregående skole selv) er samfunnsfag. Vi hadde ETT fag som het samfunnsfag den gangen, som altså er et fellesfag. Sånn er det visst ikke lenger, og når jeg nå skal gå opp til samfunnsfag muntlig forstår jeg ikke hvilket fag jeg skal velge, hvilken lærebok som er aktuell osv. Noen som vet? Anonymkode: 124a9...fb8 Jeg tok flere fag på bjørknes for mange år siden. Jeg manglet omtrent halve sisteåret med påbygging. Jeg var veldig fornøyd med undervisningen og lærere, men siden jeg var noen år eldre enn resten, i tillegg til at jeg kun noen fag og jobbet fulltid ved siden av så kom jeg aldri inn i skolemiljøet. Men! Jeg er reform94, og tok opp fag langt ut i kunnskapsløftet. Jeg tok med meg karakterutskrift til en veileder på Bjørknes, fortalte hva mitt mål var, og ba om hjelp. Jeg fikk tips om valgfag som var lettere gjennomføre, men som var nok for mitt mål. Og jeg fikk vite hvilke fag jeg faktisk måtte ha i henhold til ny reform. Anonymkode: 44e45...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå