Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge må jeg vente etter fødsel før jeg måker snø? 

Bor på Østlandet hvor det har kommet mye snø, og skulle helst ha måka terrasser og andre flater rundt om, men tør ikke siden det er sagt at man ikke skal trene og løfte tungt.

Anonymkode: 36661...908

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting i veien for å måke litt forsiktig, bare vær obs på bevegelser med bekkenet. 

Anonymkode: a946d...f9c

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem å gjøre det, så lenge du ikke tok keisersnitt. 

Jeg var med nr 2 i fjøset 4 dager etter fødsel og melket, foret ku, pynter i bringer osv. Var nå i bedre form etter fødselen en før, orket også mye mer

Anonymkode: ed71a...1b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ingen problem å gjøre det, så lenge du ikke tok keisersnitt. 

Jeg var med nr 2 i fjøset 4 dager etter fødsel og melket, foret ku, pynter i bringer osv. Var nå i bedre form etter fødselen en før, orket også mye mer

Anonymkode: ed71a...1b1

Om det er problem eller ikke er vel individuelt. Jeg fødte vaginalt men fikk også beskjed om å ikke trene/løfte tungt på seks uker for å ivareta stingene der nede og unngå komplikasjoner :) 

Anonymkode: edfcf...4cd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om det er problem eller ikke er vel individuelt. Jeg fødte vaginalt men fikk også beskjed om å ikke trene/løfte tungt på seks uker for å ivareta stingene der nede og unngå komplikasjoner :) 

Anonymkode: edfcf...4cd

Ble sydd herfra til evigheten, og fikk ikke noen sånn beskjed 🙂. De sa at jeg bare skulle føle meg fram. Det er vel det lureste, å kjenne etter hva kroppen tåler.

Anonymkode: ce2af...d21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble sydd herfra til evigheten, og fikk ikke noen sånn beskjed 🙂. De sa at jeg bare skulle føle meg fram. Det er vel det lureste, å kjenne etter hva kroppen tåler.

Anonymkode: ce2af...d21

Samme her.. Hadde sex altfor tidlig også, det gikk fint ;)

Jeg gikk lange turer, måkte snø, bar ved, møkka i fjøset osv, jeg er flink til å lytte på kroppen. 

Anonymkode: 04fe1...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte jordmor i dag - hun sa det ble for mye press på bekkenbunn, og sa vent.

Takk for svarene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg spurte jordmor i dag - hun sa det ble for mye press på bekkenbunn, og sa vent.

Takk for svarene.

Har hørt om noen som fikk fremfall etter fødsel, fordi de løftet for tungt. Så det høres lurt ut å la kroppen få litt tid til å komme seg. Jeg fikk beskjed på sykehuset om å ikke løfte noe tyngre enn babyen, selv om jeg hadde en vanlig vaginal fødsel. 

Anonymkode: e28f1...8d9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...