AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Har et barn på barneskolen som jeg mistenker ikke alt er helt som det skal. Utfordringer er : -Lærte seint å leke med andre barn. Bare observerte og bestemte hva de andre skulle gjøre uten å egentlig aktivt delta selv. Sosialt barn som ønsker å være med andre og har venner både nå og i barnehagen, men ikke så flink sosialt likevel. - ekstremt glemsk. Husker hverken klær, skolebøker eller hva vi skal ha til middag selv om jeg har svart 3 ganger samme dag på det spørsmålet. Forstår ikke klokke, og virker til å ha dårlig språkforståelse selv om ordforråd er bra. - Engstelig barn. Kvier seg for å prøve nye ting. Redd for å sove alene. Alltid vært Utfordringer angående søvn. - Tåler null motstand før det gir opp. Blir enten fryktelig sur eller bare konstanterer at det er skikkelig drit. - Har dysleksi. - konsentrasjonen er ikke god. Er dette nok eller blir det for lite og for diffust? Anonymkode: ee4da...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Ikke godt å si. Du bør melde din bekymring til fastlegen og se hva han sier. Her ryktes det at det er ekstremt vanskelig å komme inn på bup. For oss tok det 2 virkedager fra henvisning til første time, men da var det selvmordstanker som var årsaken. Anonymkode: 84893...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Har et barn på barneskolen som jeg mistenker ikke alt er helt som det skal. Utfordringer er : -Lærte seint å leke med andre barn. Bare observerte og bestemte hva de andre skulle gjøre uten å egentlig aktivt delta selv. Sosialt barn som ønsker å være med andre og har venner både nå og i barnehagen, men ikke så flink sosialt likevel. - ekstremt glemsk. Husker hverken klær, skolebøker eller hva vi skal ha til middag selv om jeg har svart 3 ganger samme dag på det spørsmålet. Forstår ikke klokke, og virker til å ha dårlig språkforståelse selv om ordforråd er bra. - Engstelig barn. Kvier seg for å prøve nye ting. Redd for å sove alene. Alltid vært Utfordringer angående søvn. - Tåler null motstand før det gir opp. Blir enten fryktelig sur eller bare konstanterer at det er skikkelig drit. - Har dysleksi. - konsentrasjonen er ikke god. Er dette nok eller blir det for lite og for diffust? Anonymkode: ee4da...867 Er PPT inne? Hvis barnet har dysleksi, so har dere kanskje en sak med de? De kan veilede på henvisning og henvise. Hvor gammelt er barnet? Er jo stor forskjell på første og syvende klasse Anonymkode: 79d7e...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er PPT inne? Hvis barnet har dysleksi, so har dere kanskje en sak med de? De kan veilede på henvisning og henvise. Hvor gammelt er barnet? Er jo stor forskjell på første og syvende klasse Anonymkode: 79d7e...c96 Nei ikke noen er i bildet. 3 klasse. Er skolen som har tatt logos test for dysleksi Anonymkode: ee4da...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke godt å si. Du bør melde din bekymring til fastlegen og se hva han sier. Her ryktes det at det er ekstremt vanskelig å komme inn på bup. For oss tok det 2 virkedager fra henvisning til første time, men da var det selvmordstanker som var årsaken. Anonymkode: 84893...c75 Da blir det vel som en hastetime vil jeg tro. Skal til legen neste måned så har tenkt å ta det da, men alltid greit å høre med andres erfaringer også. Håper det har gått seg til hos dere🌸 Anonymkode: ee4da...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et barn på barneskolen som jeg mistenker ikke alt er helt som det skal. Utfordringer er : -Lærte seint å leke med andre barn. Bare observerte og bestemte hva de andre skulle gjøre uten å egentlig aktivt delta selv. Sosialt barn som ønsker å være med andre og har venner både nå og i barnehagen, men ikke så flink sosialt likevel. - ekstremt glemsk. Husker hverken klær, skolebøker eller hva vi skal ha til middag selv om jeg har svart 3 ganger samme dag på det spørsmålet. Forstår ikke klokke, og virker til å ha dårlig språkforståelse selv om ordforråd er bra. - Engstelig barn. Kvier seg for å prøve nye ting. Redd for å sove alene. Alltid vært Utfordringer angående søvn. - Tåler null motstand før det gir opp. Blir enten fryktelig sur eller bare konstanterer at det er skikkelig drit. - Har dysleksi. - konsentrasjonen er ikke god. Er dette nok eller blir det for lite og for diffust? Anonymkode: ee4da...867 Få gjerne kontaktlærer/skolen til å skrive en uttalelse hvis de opplever/ser utfordringer på skolen også. Ta dette så med i timen med fastlegen slik at det legges ved henvisningen som sendes. Anonymkode: e8bc1...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei ikke noen er i bildet. 3 klasse. Er skolen som har tatt logos test for dysleksi Anonymkode: ee4da...867 Kan være lurt å få ppt til å kartlegge litt før henvisning Anonymkode: 79d7e...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar Jeg vil tro dette er litt tynt for en henvisning. Det må i alle fall beskrive hvilke tiltak som er gjort for å bedre forholdene (foreldreveiledning, legesjekk, tiltak i skole, PPT osv osv). Du kommer ikke inn sånn på direkten med dette, det er jeg ganske sikker på😊 Mye av det høres også ut som en normal 3. klassing. Det må også være et betydelig problem for ham, som gir han funksjonsfall på flere områder av livet. Anonymkode: db949...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da blir det vel som en hastetime vil jeg tro. Skal til legen neste måned så har tenkt å ta det da, men alltid greit å høre med andres erfaringer også. Håper det har gått seg til hos dere🌸 Anonymkode: ee4da...867 Ja, det ble hastetime. Det startet med selvskading. Jeg er ikke fan av å legge ord i munnen på barn, men legen skjønte hva som foregikk og fikk henne til å si at hun tenkte på å ta livet sitt. Da for å kunne få henne inn kjappere. Hun får god hjelp og støtte. Hun er blitt sterkere men har det fortsatt tøft. Det et en lang vei å gå. Selv om det er super trist at hun må gå igjennom dette i tenårene tenker jeg at det er bedre nå, og lære seg å håndtere det enn å stå med det alene som voksen. En samtale med legen er nok veien å gå ja. Det blir kanskje noe ventetid, men ser ikke for meg at dere skal avvises på bakgrunn av dine bekymringer. En eller annen utredning vil jeg tro dere kommer til å få. Lykke til 😊 Anonymkode: 84893...c75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det ble hastetime. Det startet med selvskading. Jeg er ikke fan av å legge ord i munnen på barn, men legen skjønte hva som foregikk og fikk henne til å si at hun tenkte på å ta livet sitt. Da for å kunne få henne inn kjappere. Hun får god hjelp og støtte. Hun er blitt sterkere men har det fortsatt tøft. Det et en lang vei å gå. Selv om det er super trist at hun må gå igjennom dette i tenårene tenker jeg at det er bedre nå, og lære seg å håndtere det enn å stå med det alene som voksen. En samtale med legen er nok veien å gå ja. Det blir kanskje noe ventetid, men ser ikke for meg at dere skal avvises på bakgrunn av dine bekymringer. En eller annen utredning vil jeg tro dere kommer til å få. Lykke til 😊 Anonymkode: 84893...c75 Det var jo sant an hun tenkte på det, men turde ikke si det. Anonymkode: 84893...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et barn på barneskolen som jeg mistenker ikke alt er helt som det skal. Utfordringer er : -Lærte seint å leke med andre barn. Bare observerte og bestemte hva de andre skulle gjøre uten å egentlig aktivt delta selv. Sosialt barn som ønsker å være med andre og har venner både nå og i barnehagen, men ikke så flink sosialt likevel. - ekstremt glemsk. Husker hverken klær, skolebøker eller hva vi skal ha til middag selv om jeg har svart 3 ganger samme dag på det spørsmålet. Forstår ikke klokke, og virker til å ha dårlig språkforståelse selv om ordforråd er bra. - Engstelig barn. Kvier seg for å prøve nye ting. Redd for å sove alene. Alltid vært Utfordringer angående søvn. - Tåler null motstand før det gir opp. Blir enten fryktelig sur eller bare konstanterer at det er skikkelig drit. - Har dysleksi. - konsentrasjonen er ikke god. Er dette nok eller blir det for lite og for diffust? Anonymkode: ee4da...867 Høres veldig ut som vår gutt. Han fikk oppfølging fra PPT i barnehagen, så henvisning til BUP via fastlegen når han gikk i andre klasse. Da hadde han havnet i en del konflikter pga det sosiale. Vil anbefale deg å snakke med fastlegen. Anonymkode: 2580e...5c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres veldig ut som vår gutt. Han fikk oppfølging fra PPT i barnehagen, så henvisning til BUP via fastlegen når han gikk i andre klasse. Da hadde han havnet i en del konflikter pga det sosiale. Vil anbefale deg å snakke med fastlegen. Anonymkode: 2580e...5c7 Takk. Ja det skal vi men er ikke konflikter rundt vårt barn. Barnet vårt er rolig så er redd det "ødelegger " litt. Anonymkode: ee4da...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #13 Del Skrevet 14. januar Vi fikk henvisning til BUP vis fastlege, hadde med skriv fra skolen Anonymkode: 2d9a8...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå