AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Vi har skrevet en kontrakt på jobb som omhandler arbeidsmiljø (vi er to parter som har signert). Nå har den ene parten trekt seg fra kontrakten uten at det får noe følger. Vedkommende begrunnet med at hun ikke bryr seg om avtalen og ønsker derfor ikke være en del av den lenger. Kan hun gjøre det uten videre? Er det ikke slik at en kontrakt er bindende? Står ikke noe som dette i selve kontrakten heller… Har prøvd å lese meg opp på lover og regler rundt dette, men blir ikke særlig mye klokere. Er det noen som har peiling på slikt og kan hjelpe meg? Som dere sikkert forstår er det en god grunn til at vi i utgangspunktet har måttet inngå slik en avtale! Takk på forhånd! Anonymkode: ab99a...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden I hvilken egenskap har dere skrevet kontrakt? Er dere kollegaer som kommer dårlig overens? Anonymkode: 76d5b...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden En avtale er bindendeja, men det betyr ikke alltid at det får konsekvenser bryte den. Hva står det i kontrakten at er konsekvensen av å bryte den? Hva sier leder til at vedkommende ikke ønsker være en del av kontrakten lengre? Anonymkode: d172f...64b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har skrevet en kontrakt på jobb som omhandler arbeidsmiljø (vi er to parter som har signert). Nå har den ene parten trekt seg fra kontrakten uten at det får noe følger. Vedkommende begrunnet med at hun ikke bryr seg om avtalen og ønsker derfor ikke være en del av den lenger. Kan hun gjøre det uten videre? Er det ikke slik at en kontrakt er bindende? Står ikke noe som dette i selve kontrakten heller… Har prøvd å lese meg opp på lover og regler rundt dette, men blir ikke særlig mye klokere. Er det noen som har peiling på slikt og kan hjelpe meg? Som dere sikkert forstår er det en god grunn til at vi i utgangspunktet har måttet inngå slik en avtale! Takk på forhånd! Anonymkode: ab99a...86f skriver man kontrakt som omhandler arbeidsmiljø også? til hvilket formål? Skriver man ikke bare en arbeidskontrakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå