AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Jeg vil gjerne ta et årsstudium i noe som faktisk vil øke sjansen min til å få meg en hyggelig jobb som betaler meg nok til å kunne leve helt greit. Noen som vet litt om det som kommer og kan fortelle meg hva som ville være lurt å studere for å øke sjansene? Har dessverre kunn ett år igjen av lånekassen. Anonymkode: b9374...954
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Hva har du fra før, da? Anonymkode: 2db15...4e8
Summeer Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Du må jo bygge på det du allerede har, om det er dybde eller bredde er jo valget. Men om du har ett år igjen der du KAN få støtte fra lånekassen så høres det jo ut som du egentlig har studert nok og bør komme deg ut i jobb. En sak er om man har gjort to-tre forsøk på å finne rett utdanning og dermed "brukt opp" alle årene. Men å ta ett år litt på måfå fordi du har ett år igjen på kvota høres ut som en dårlig idé.... 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar Ja, har andre grader. Master i kunsthistorie, ett år med ux-design og to år med frontend-utvikling. Ønsker ikke å bli lærer. Skulle gjerne jobbet med utvikling, men blir 40 til sommeren, og nå er det vel kun master som gjelder i den bransjen uansett. Anonymkode: b9374...954
Summeer Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar er du 40 år og uten erfaring kan det bli tungt å få seg jobb innen utvikling. Du burde ha nok i bagasjen til å søke innenfor design. Jeg tror ikke du styrker sjansene dine med enda ett år på skolebenken. Vi er like gamle, jeg jobber som rekrutterende leder innen teknologi/digital produktutvikling. Jeg har en ba og en påbegynt master, og har jobbet som teknolog i over 15 år....
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar Summeer skrev (13 minutter siden): er du 40 år og uten erfaring kan det bli tungt å få seg jobb innen utvikling. Du burde ha nok i bagasjen til å søke innenfor design. Jeg tror ikke du styrker sjansene dine med enda ett år på skolebenken. Vi er like gamle, jeg jobber som rekrutterende leder innen teknologi/digital produktutvikling. Jeg har en ba og en påbegynt master, og har jobbet som teknolog i over 15 år.... Jeg forstår. Med design, tenker du da på UX-design? For det kunne jeg trives godt med, men nå har jeg søkt på UX-jobber i lang lang tid (utrolig lite som er tilgjengelig her også i disse tider) og trodde jeg skulle få en bedre sjanse til å finne noe siden jeg også kan noe frontend. Eller er det slik at man er ute av gamet etter 35 her også? Anonymkode: b9374...954
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Hvis jeg skulle gjort noe annet ville jeg sett på arkiv. Med en master i historie og noe IT kan du se hva du klarer å sy sammen av kompetanse. Men vil jo også være avhengig av hvor du bor. Er arbeidsmarkedet mettet eller ikke-eksisterende fordi du bor i ei grend i gokk hjelper det lite hva du gjør hvis du ender opp med en kompetanse som er mismatch. Anonymkode: 6f542...200 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar Hvorfor tok du master i kunsthistorie? Hva var planen jobbmessig? Du sier du ikke vil bli lærer. Ville satset på jobb på kunstmuseum. Anonymkode: 9e8cd...5bb
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, har andre grader. Master i kunsthistorie, ett år med ux-design og to år med frontend-utvikling. Ønsker ikke å bli lærer. Skulle gjerne jobbet med utvikling, men blir 40 til sommeren, og nå er det vel kun master som gjelder i den bransjen uansett. Anonymkode: b9374...954 Så du har utdannelse i IT, du har brukt 3 år på det, jeg ville forsøkt å få jobb med det. Eventuelt utdannelse som kan kombineres. Men nei, jeg synes ikke det er bortkastet å prøve å søke IT jobb som en 40-åring, og med frontend + UX burde du klare å finne noe. UX-stilligner er få og sjeldne, og de som driver med UX er ofte har det som en del av annet, som frontend ja. Om du hadde fullverdig teknisk bachelor, så tenkte jeg kanskje at økonomi+ledelse kunne vært en aktuell studie, men er usikker om det hjelper nettopp deg. Du har allerede en master i historie og den burde hjelpe deg minst like mye i jobbsøk. Anonymkode: d8efb...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tok du master i kunsthistorie? Hva var planen jobbmessig? Du sier du ikke vil bli lærer. Ville satset på jobb på kunstmuseum. Anonymkode: 9e8cd...5bb Planen var jo egentlig å bli lærer. Så skjedde det ting og jeg mistet helt lysten, dessverre. Jeg bor i en av storbyene. Har egentlig blitt anbefalt å søke meg ut i grendene for å få jobb. Nå føler jeg at det er hele bransjen jeg vil inn i som er vanskelig da, uavhengig av plassering. Anonymkode: b9374...954
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå