Gå til innhold

Tull med helfo / pasientreiser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går til en kjevespesialist i Oslo (bor 10 mil unna). Dette pga medfødte tannfeil som gjorde at jeg trengte regulering og mye annet styr. Har diagnoser i tillegg som gjør at jeg får dekket kjøring + bom og parkering av helfo. Får også dekket regulering og alt annet med 70%. 

Har vært fram og tilbake i Oslo i 3 år nå. Sender inn reise til pasientreiser hver gang, er snakk om ca 800 kroner hver gang i utgifter. Ofte så avslår de enten pga «behandling dekkes kun i egen kommune om ikke annet kan dokumenteres av henvisende tannlege» (noe jeg alltid legger ved, men virker som de ignorerer dette.. eller «behandlingen faller ikke under behandlinger som er dekket», men det gjør det jo siden jeg får 70% dekning. 

Hadde to reiser dit i slutten av 2024. Den ene reisen er nå godkjent etter jeg klaget, men den andre reisen som de avslo og jeg klaget på har de sendt til statsforvalteren siden de fortsatt mener jeg ikke får dette dekket 🙄 .. dette fordi det var en kontrolltime etter reguleringa var fjernet.. de har faktisk ringt klinikken og spurt hva jeg gjorde den timen 😅 sånne kontrolltimer er jo fast pris og får jo bare dekket 70% av helfo på behandling så da mener de at det ikke dekkes da.. stemmer dette? Fikk også limt på strengen bak tennene siden den hadde løsnet, men det står ikke på regninga 

Anonymkode: 14a50...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...