AnonymBruker Skrevet 16. januar #41 Del Skrevet 16. januar Ble ikke direkte såret, fordi det kom fra en jeg ikke vet hvem er og som ikke vet hvem jeg heller er. Var uansett drøyt, og jeg blir skremt hvis folk har sånne holdninger på ekte. Jeg er indisk (adoptert) og har et barn med en etnisk nordmann. Fikk en kommentar på at barnet mitt aldri kom til å bli ekte nordmann og kom alltid til å være en bastard, for ikke å snakke om meg. Jeg hadde ikke noe her å gjøre og burde ikke avle opp "uekte" barn. Vedkommende ble selvsagt utestengt. Anonymkode: 8e1cc...faf 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #42 Del Skrevet 16. januar Vi har alle vært ferske på nettforum,jeg også. I begynnelsen tok jeg mye personlig,men så blir man kald og kynisk. Jeg har fått i trynet at jeg ikke burde ha barn eller dyr,bare fordi jeg har et mer realistisk og ikke romantisert syn på livet. Jeg blir ofte kalt troll fordi jeg har et gammeldags og tradisjonelt syn på tilværelsen. Men nå vet jeg bare at de fleste her er drittfolk som ikke kjenner meg. Og da kan de heller ikke skade meg. Er det noe treff jeg ikke ville vært på så er det KG-treff, grøss! Anonymkode: bb1f1...bad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #43 Del Skrevet 16. januar Ble kalt dyreplager en gang fordi kattungen jeg kjøpte hadde fått friskies før han kom til meg. Jeg ville gi et bedre for så spurte her inne om jeg burde blande friskies og nytt for i begynnelsen for at det ikke skal bli så brå overgang. En som kalte meg dyreplager som i det hele tatt kunne tenke på å å blande med friskies. Og hadde personen vist hvem jeg var skulle h..n møte opp og redde kattungen fra meg 🙄 Litt sårende, men sluttet fort å tenke på det. Anonymkode: f1094...255 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #44 Del Skrevet 16. januar At jeg aldri kommer til å oppleve ekte kjærlighet fordi jeg ikke vil ha barn. Fått den i virkeligheten også, så her det slenges ut i hytt og gevær tydeligvis. Anonymkode: 2011a...a8f 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #45 Del Skrevet 16. januar På K.G. hensetter jeg meg i en "psykisk modus" der jeg ikke lar meg såre uansett. Anbefales. Så det har ikke skjedd. Hvor seriøst skal man liksom ta de anonyme flåseriene her? Anonymkode: 8ec8b...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #46 Del Skrevet 16. januar Det beste er hvis man klarer å ikke la seg såre, skjønner det kan være vanskelig da. Men antageligvis ønsker de å såre med stygge kommentarer å da er det viktig at de ikke får det som de ønsker. Anonymkode: f1094...255 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #47 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ble ikke direkte såret, fordi det kom fra en jeg ikke vet hvem er og som ikke vet hvem jeg heller er. Var uansett drøyt, og jeg blir skremt hvis folk har sånne holdninger på ekte. Jeg er indisk (adoptert) og har et barn med en etnisk nordmann. Fikk en kommentar på at barnet mitt aldri kom til å bli ekte nordmann og kom alltid til å være en bastard, for ikke å snakke om meg. Jeg hadde ikke noe her å gjøre og burde ikke avle opp "uekte" barn. Vedkommende ble selvsagt utestengt. Anonymkode: 8e1cc...faf Å herlighet, bra de viste hvem de var da, så de ble utestengt. Og det sier noe om hva slags troll som faktisk sitter her... Anonymkode: a426f...8c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 16. januar #48 Del Skrevet 16. januar Jeg har tydeligvis litt dårlig hukommelse for jeg kommer ikke på noe helt konkret😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #49 Del Skrevet 16. januar Jeg syns det er så vondt når voksne mennesker kan skrive ting til andre på en så respektløs måte. Spesielt når det dreier seg om en sensitiv situasjon. Selvfølgelig når man ber om råd må man tåle ærlighet. Men hvis man syns en person på kvinneguiden bør ta abort, gjøre ting annerledes i foreldrerollen eller begrense antall sexpartnere (hvis det er temaene som blir spurt etter råd om) skal man ikke kaste ut meningen sin på en så brutal måte som mange her gjør. Prøve å huske at det er sårbare ting og selv om man ber om din mening og råd betyr det ikke at man vil ha den slengt på en nedlatende og ufølsom måte mitt i tryne🫠 Anonymkode: 3225b...211 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #50 Del Skrevet 17. januar At jeg var utakknemlig fordi jeg var lei meg over å ikke kunne få flere barn etter kreftbehandling siden jeg hadde et barn fra før. Anonymkode: 98678...1cc 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #51 Del Skrevet 17. januar Har ingen som jeg husker, hvilket er et tegn i seg selv. Klarer ikke å bry meg hva ukjente på nettet måtte si om meg, når de tross alt ikke kjenner meg. Anonymkode: dfcf7...2d2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #52 Del Skrevet 22. januar Ikke direkte sårende, men man lurer litt på hva slags folk som sitter her inne. Jeg har aldri i det virkelige liv blitt beskyldt for å være dum, men her inne har det skjedd en god del ganger. Og jeg jobber med tekst til daglig, så tror ikke det kommer av at jeg uttrykker meg uklart. Men det er gjerne i innlegg om ting som har en fasit, hvis man påpeker på en fin måte at noen tar feil. Det er mye feilinformasjon her inne, spesielt om økonomi og arv og denslags. Anonymkode: 66bc0...90a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #53 Del Skrevet 22. januar Ble mer eller mindre kalt en dårlig og egoistisk mor, da jeg slet med å avvenne barnet med mating på natten og spurte om råd. Noen var «helt sjokkert». Hadde ikke brydd meg om det i dag, men den gang - som usikker og ung - ble jeg veldig lei meg, husker jeg. Anonymkode: f09e5...2b9 2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #54 Del Skrevet 22. januar For ti år siden fantes en bildetråd her inne hvor man kunne dele bilde av seg selv. Jeg nølte litt med det først, men valgte å dele fordi så mange andre gjorde det. Fikk mye stygt. Og de jentene som i samfunnets øyne ikke er spesielt pene, fikk masse hjerter og "søta"/"så fin du er". På det tidspunktet i livet mente mange i samfunnet at jeg var attraktiv, og jeg kunne få "hvem som helst" av mannfolk. Typisk nok bøe jeg totalt rakket ned på her på KG. Nå er jeg ikke pen lengre, so no worries. Anonymkode: 30b46...434 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #55 Del Skrevet 22. januar Spurte om noen hadde gått igjennom IVF og om det er problemer med tanke på at man har slitt psykisk og gått hos DPS. Fikk streng beskjed fra flere at sånne som meg burde ikke få barn. Jeg er egoistisk og burde skaffe meg en hund i stede. Jeg var aktiv suicidal og på et veldig mørkt sted. Fikk beskjed av psykologen om å se for meg hvilken fremtid jeg ønsket, hvordan jeg ønsket hverdagen som frisk (nok) ville være. Fikk i "oppgave" å finne et svar å gi til neste time. Barn var eneste jeg så for meg, turte ikke å si det til psykologen fordi jeg var redd for at min historikk skulle ødelegge fremtiden. Var dum nok til å spørre her også fikk jeg så mange stygge svar tilbake. Jeg mistet alt håpet og forsøkte å ta livet mitt noen dager senere, for fremtiden så helt svart ut. Jeg ønsker ikke barn lengre, jeg ønsker ikke en fremtid heller (ikke aktiv suicidal). Jeg eksisterer til kroppen dør av seg selv. Ikke bare på grunn av svarene jeg fikk, men fordi jeg har fortsatt ikke funnet noe annet som gjør livet verdt å leve og sånne som meg burde ikke få barn tydeligvis. Kan ikke lese tråder om psykisk syke og barn, for det er så mange stygge kommentarer som går innpå meg, selv om at det ikke er min tråd. Eneste gangen jeg har tatt meg nær av noen her inne. Har lagt forumet/brukerne litt for hat etter det. Bruker ikke Kg til å stille seriøse eller ekte spørsmål hvor svaret betyr noe. Anonymkode: 0e043...3f1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 22. januar #56 Del Skrevet 22. januar (endret) Noen har skrevet stygge ting til meg, men jeg kan ikke påstå at jeg har blitt lei eller såret av det. En skjønner etter ganske kort tid her inne at noen er her ene og alene for å godte seg over det å rakke ned på andre, være slemme og lage kvalm. En kan undre seg over om disse også er slik mot menneskene de har rundt seg eller om de bare oppfører seg slik over nett. Uansett, det er trist for det smitter, det blir litt sånn at en blir litt "Robin Hood", en er selv ufin mot de ufine for å støtte opp om dem de var ufine mot. Enden på visa er at en er ikke så mye bedre selv.. 🙈 Endret 22. januar av Forundret.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #57 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Spurte om noen hadde gått igjennom IVF og om det er problemer med tanke på at man har slitt psykisk og gått hos DPS. Fikk streng beskjed fra flere at sånne som meg burde ikke få barn. Jeg er egoistisk og burde skaffe meg en hund i stede. Jeg var aktiv suicidal og på et veldig mørkt sted. Fikk beskjed av psykologen om å se for meg hvilken fremtid jeg ønsket, hvordan jeg ønsket hverdagen som frisk (nok) ville være. Fikk i "oppgave" å finne et svar å gi til neste time. Barn var eneste jeg så for meg, turte ikke å si det til psykologen fordi jeg var redd for at min historikk skulle ødelegge fremtiden. Var dum nok til å spørre her også fikk jeg så mange stygge svar tilbake. Jeg mistet alt håpet og forsøkte å ta livet mitt noen dager senere, for fremtiden så helt svart ut. Jeg ønsker ikke barn lengre, jeg ønsker ikke en fremtid heller (ikke aktiv suicidal). Jeg eksisterer til kroppen dør av seg selv. Ikke bare på grunn av svarene jeg fikk, men fordi jeg har fortsatt ikke funnet noe annet som gjør livet verdt å leve og sånne som meg burde ikke få barn tydeligvis. Kan ikke lese tråder om psykisk syke og barn, for det er så mange stygge kommentarer som går innpå meg, selv om at det ikke er min tråd. Eneste gangen jeg har tatt meg nær av noen her inne. Har lagt forumet/brukerne litt for hat etter det. Bruker ikke Kg til å stille seriøse eller ekte spørsmål hvor svaret betyr noe. Anonymkode: 0e043...3f1 Vet du...mitt eneste mål i livet har vært å få barn. Drømte om det fra jeg var liten selv, og jeg fikk begge barna tidlig i 20-årene. Den gangen var jeg mye plaget med psyken min, og det ble ikke bedre av å få barn (i hvert fall ikke med det første). Fikk en så sterk følelse for barna mine, og gikk skikkelig langt ned i kjelleren av å tenke på at mine foreldre aldri ga meg omsorg eller nærhet. Slet masse med dette da barna var små. Etterhvert innså jeg at jeg måtte ha hjelp, for jeg var livredd for at barna mine skulle ha det vondt pga min psyke. Det var tanken på dem som gjorde at jeg tok skikkelig tak i byrdene mine. Fikk snakket ut og bearbeidet mye med en flink psykolog, og både underveis og i ettertid har jeg klart å se at jeg er en fantastisk mor for mine to barn (som nå er tenåringer). Morsrollen har jeg faktisk taklet kjempebra, selv da jeg ikke klarte å se det selv. Den beste versjonen av meg oppstår i samspill med barna mine, og jeg nyter livet så mye mer når jeg vet at jeg har litt tid sammen med dem i hverdagen. Jeg kunne nevnt diagnosen min her i innlegget, men da ville jeg fått så mye hat at jeg orker det ikke. Jeg har sett andre med samme diagnose som har revet i stykker familielivet over en lav sko, og jeg har sett barn (av foreldre med denne diagnosen) som det har blitt mye trøbbel med. Min lille familie er så langt unna trøbbel at vi grenser til kjedelige. Bare pliktoppfyllende og skoleflinke barn som har sunne og trygge følelsesliv. Når jeg ser på meg, slik jeg ser meg, fatter jeg ikke at jeg har klart familielivet så bra. Jeg trodde jo egentlig jeg skulle havne på bunnen av havet. Anonymkode: 30b46...434 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #58 Del Skrevet 23. januar Forundret.. skrev (2 timer siden): Noen har skrevet stygge ting til meg, men jeg kan ikke påstå at jeg har blitt lei eller såret av det. En skjønner etter ganske kort tid her inne at noen er her ene og alene for å godte seg over det å rakke ned på andre, være slemme og lage kvalm. En kan undre seg over om disse også er slik mot menneskene de har rundt seg eller om de bare oppfører seg slik over nett. Uansett, det er trist for det smitter, det blir litt sånn at en blir litt "Robin Hood", en er selv ufin mot de ufine for å støtte opp om dem de var ufine mot. Enden på visa er at en er ikke så mye bedre selv.. 🙈 Tar poenget ditt, men trøst deg med at å gi en mobber en på nesa, det er ikke det samme. Jeg har tro på at vi samlet kan gjøre forumet til et bedre sted, et sted der folk ikke skal være redd for å ytre seg eller fortelle om problemer. Nå vil det alltid være noen "bøller", og av erfaring vet jeg at mange av dem er skikkelige feiginger IRL, så forumet er nok det eneste stedet de føler at de kan få tøffet seg. Mange bør ha dette i bakhodet når de leser det disse noldusene lirer av seg. Anonymkode: efed1...d1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 23. januar #59 Del Skrevet 23. januar Ikke bllitt såret av noe personlig,men mer en en gang blitt rystet og rett og slett lei meg på vegne av syke og uføre her inne. Hva enekelte får seg selv til å skrive,som atpåtil går uten noe form for moderering eller sensur er helt hinsides. 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #60 Del Skrevet 23. januar Jeg er autist. Det gjør at jeg kan slite med ting som andre gjerne ikke sliter med, og ting som er dritenkle og intuitive for ikke-autister, kan være helt umulige for meg. Jeg har flere ganger opplevd å bli kalt et troll når jeg spør om noe, eller tar opp en problemstilling, og at folk latterliggjør det jeg spør om, eller nekter å tro på at noen kan være SÅ dum/ikke skjønne dette, osv. Det et utrolig sårende. Anonymkode: ecf24...aab 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå