Gå til innhold

Hvordan skal jeg håndtere dette? Svigerfamilie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ville ha svart på meldingen at

Nå er jeg lei av ufine meldinger fra krakilske slektninger. Du får ta all diskusjon med din bror fremover, dette gidder jeg ikke. 

Så blokkerer du bare, uten å si noe. 
Kommer de på døra i krigshumør, så rop på din mann og gå unna når han kommer. Er han ikke hjemme, så sier du det, uten å invitere dem inn. Så sier du ha det, og lukker døren. Snu deg og gå, så får de bare stå der og boble av sinne. Du gidder ikke. All ufin oppførsel sender du i hans retning. Du kan strekke deg til å prate om vær og vind i fellessamlinger. Om de blåser seg opp, reis deg og gå.

Anonymkode: 65cee...7b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er de etnisk norske? Dette høres unormalt ut. Jeg ville en gang fått nok, klikka totalt og bedt dem dra til...

Anonymkode: 44d55...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 20.01):

TS

Har vurdert å kutte de helt ut, men er vanskelig da vi har barn, gamle foreldre etc. Mannen min vil gjerne at vi skal ha litt kontakt og kunne omgås når det er nødvendig/naturlig. Jeg forsøker støtte han i dette. Men ja, det gjør vondt at han ikke skjønner at han er den som må sette ned foten. 
Synes også det er vanskelig å balansere hva jeg skal si til dem…-tar gjerne i mot konkrete forslag. 

Anonymkode: 412c1...36a

Han har satt ned foten. Det er ikke hans feil at du ikke er villig til å gjøre det samme.

Jeg er uenig i at du skal blokkere. Jeg synes heller du skal sende begge to én melding "Bente og Kari, nå blir det for mye styr for min del. Fra nå får dere ta det med Martin hvis det er noe." Og så svarer du ikke. Når de fortsetter å plage deg men ikke han, så er det fordi de får en reaksjon fra deg. Reaksjon gir næring til dramaet. Du ser jo det, de får ingen reaksjon fra han, dermed plager de han ikke.

Anonymkode: 5a0b3...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 20.19):

Feige

Anonymkode: 3c56a...3af

Nei, han overser og blokkerer. Det burde TS også lære seg. Han ER den fornuftige her.

Anonymkode: 33858...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 20.58):

Dette er jo virkelig ikke din kamp å ta. Det hadde jeg også sagt i fra til mannen din, og at det er uakseptabelt at han skyver dette over på deg ved å ikke ta tak.

Anonymkode: 29d46...d49

Det er jo ingen "kamp å ta". Mannen gjør det riktige. Kvinner, lær av denne mannen, han kjenner sine søstre best og vet hva som skjer hvis han skal "ta opp kampen". Ikke vær så hjelpeløse.

TS må overse, ignorere og blokkere. Det burde ikke være vanskelig å skjønne. 

Anonymkode: 33858...200

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg bare lest HI. Men hvorfor ikke bare gjøre som mannen din da? Ikke svar, ikke bry deg. Dem fortsetter å sende meldinger til deg, grunnet at dem får svar. Er jo bare å ikke svare i det hele tatt. Trenger ikke å gjøre det mer vanskelig. 

Anonymkode: bd915...035

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 17.35):

Vender meg nå mot dere der ute i et forsøk på å få litt hjelp med hvordan håndtere denne situasjonen. 

Min mann har to søstre som begge er mye eldre enn han. Vi har flere barn sammen og har vært gift i nesten 20 år. De har aldri hverken sagt eller gjort noe hyggelig til hverken meg eller broren sin som jeg har hørt i løpet av disse årene. De vil helst bestemme det meste og blir sure når vi sier nei. De klager og lager misnøye over den minste lille ting og ingen ting blir bra nok. Jeg har aldri sagt ett eneste negativt ord og alltid overlatt til mannen min å si nei. 

De siste årene har de blitt direkte ufine mot meg og har begynt å sende meg stygge meldinger hvor de gir meg skylda for alt vi ikke deltar på, inkludert alt mannen min ikke vil være med på. De finner også på å komme hjem til oss og kjefte på oss begge for diverse ting. 

For litt tid tilbake sa jeg for første gang i fra til søstrene at jeg hadde fått nok. Jeg var sint men tydelig på hva jeg synes om oppførselen.. Både mot meg og mannen min. Mannen min støttet meg i det der og da. 

I ettertid har det blitt et mareritt for meg. De sender stygge meldinger om hvordan jeg nekter mannen min det ene og det andre, hvordan jeg er kontrollerende osv. dette er faktisk veldig vondt for meg. Mannen min og jeg er enige om de fleste valg vi tar og det er totalt urimelige beskyldninger. Men dette er en måte å angripe oss på. 

Mannen min driter i det…-det er hans taktikk. Det gjør det absolutt ikke noe bedre.  Når han lar være å svare på meldinger og telefoner blir det bare verre for meg. 

Jeg har også hørt maaaaange ganger hvor stygt de snakker om meg til han. 

Han mener vi bare skal overse dem, men det er vanskelig når jeg får stygge mld sendt rett til meg. 

Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre for å ta vare på meg selv og blir glad for råd om hvordan forholde meg til disse menneskene? 

Hva skal jeg si/ikke si? Gjøre?

Anonymkode: 412c1...36a

Du skriver at mannen din lar være å svare på meldinger og telefoner. Jeg synes det er et godt valg og at du bør gjøre det samme. Jeg ville blokkert de og hvis de dukker opp på døra og insisterer på å prate med deg, så ikke slipp de inn. Si at du har forstått at de ikke liker deg, og at det går fint, og at du ønsker at de skal la deg være i fred. Dere kan snakke om hyggelige ting på fellessamlinger, men slik som de opptrer og har opptrådt ovenfor deg, så ønsker du ikke å snakke med de på privaten. 

Har du god kontakt med svigerforeldrene dine? Hvis ja, så kanskje informere de om ditt syn og hva som har skjedd? Ikke si noe direkte stygt om døtrene, men bare fortell at de virker som at de ikke liker deg eller at du er gift med broren fordi de har flere ganger sagt (gi et par eksempler). Derfor har du blokkert på telefon og avviste de når de kom på døren. Du kjenner at du ikke orker mer styr og må ha en lang pause. 

Lykke til uansett hva du gjør❤️

Anonymkode: 67735...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...