Gå til innhold

Aseksuell samboer - eller han tenner i alle fall ikke på meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I tidligere langvarige forhold har jeg pleid å ha sex hver dag. Og jeg anser meg selv for å være en relativt seksuell person.

Har nå vært sammen med samboer i ti år. Og føler at jeg ikke tenner ham. I 2024 hadde vi sex ca. 12 ganger.

Jeg tilbragte 4 uker sommerferie med ham, uten at han rørte meg en eneste gang. 

Har tidligere blitt avvist så mange ganger av ham, at jeg har helt sluttet å ta initiativ for å unngå den smertefulle følelsen det er. Sex foregår altså på hans initiativ. 

Oppdaget for flere år siden at han drev med utstrakt chatting med prostituerte/eskortedamer, men han bedyret at han ikke møtte dem. Men hva vet jeg. Min første tanke var faktisk lettelse, for jeg hadde begynt å lure på om han var homofil. Men det er han tydeligvis ikke.

Men: Han er verdens beste beste pappa for våre barn, og en god familiefar. Støttende, lyttende, omsorgsfull.

Selv er jeg en veltrent, relativt søt og renslig og seksuell kvinne.

Føler jeg at jeg er i min beste alder, men samtidig dømt til å leve nærmest i sølibat.

Leser jevnlig om menn som har kvinner som ikke vil ha sex, osv. Så her er et hjertesukk fra en kvinne i samme situasjon.

Anonymkode: cf637...8d2

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at det ikke blir bedre. Du kan trygle, mase, true og strekke deg selv ut i alle retninger for å komme partneren i møte men når vedkommende ikke tenner på deg så blir det kun midlertidige forbedringer.

Anonymkode: e7343...a0e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han ikke tenner på deg så skal han naturligvis ikke ha sex med deg heller. Så da er jo spørsmålet om du kan leve i et forhold uten sex, eller om det mest rettferdige for alle parter er å gå videre.

Anonymkode: e4ed1...c5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring er at det ikke blir bedre. Du kan trygle, mase, true og strekke deg selv ut i alle retninger for å komme partneren i møte men når vedkommende ikke tenner på deg så blir det kun midlertidige forbedringer.

Hva med å droppe trygle, mase, true, strekke seg og fokusere på åpen ikke dømmende løsningsorientert dialog?

Anonymkode: a861e...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt en alvorlig prat med han?

Tror ikke det nødvendigvis hjelper, men du bør prøve.

Hvis dere ikke får terapeut hjelp så må du bestemme deg for hva som er viktigst, sex eller samboer/ aktiv pappa til barna dine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir ikke bedre. Jeg har opplevd sånt opplegg to ganger. Det viste seg at mennene ikke lenger tente på meg. Og da var det ingenting å gjøre. Be om åpent forhold eller gå.

Anonymkode: ea8b4...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du beskriver en god barnefar, men ikke en god partner/kjæreste. Du kan fint dele opp de to relasjonene. 

Hvorfor skal dere være i ett forhold? Kan jeg spørre deg om det? Hvorfor? 

Anonymkode: 15575...9b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å droppe trygle, mase, true, strekke seg og fokusere på åpen ikke dømmende løsningsorientert dialog?

Sett inn hva som helst i listen, konklusjonen er uansett den samme: lyst som har blitt borte kommer ikke tilbake.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett inn hva som helst i listen, konklusjonen er uansett den samme: lyst som har blitt borte kommer ikke tilbake.

Men det er ikke sant. Det kan være mange grunner som ligger bak, både relasjonelt, andre påvirkninger, fysisk/psykisk helse etc. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange kvinner som har opplevd dette også. Synes for øvrig det er ekstra sårt i historien at han derimot viser sexlyst bare orientert mot andre enn deg.

Anonymkode: 14fa6...d03

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er ikke sant. Det kan være mange grunner som ligger bak, både relasjonelt, andre påvirkninger, fysisk/psykisk helse etc. 

Grunnen bak er ikke så interessant, bare at det ikke kan endre seg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...