AnonymBruker Skrevet 10. januar #21 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du kan ikke gå på jobb/skole/barnehage før 24 timer etter oppstart av behandling. Alle nærkontakter må varsles og starte behandling selv om de ikke klør enda. Har f.eks barna vært på besøk hos besteforeldre eller hos venner så må disse også gjennomgå behandling. Jeg håper du har husket å sanere huset MENS du har kremen på deg og FØR du vasker den av igjen. Man skal helst gå med hansker på seg de første 24 timene,og man bør ikke vaske hender i løpet av disse 24 timene…da må ny krem påføres umiddelbart. Det Går du på toalettet så må du smøre deg på ny nedentil. Håper dere fikk nøye beskrevet hvordan dere skulle påføre kremen hvis den skal ha en sjangse til å virke. Man må ta en grundig dusj,og la huden nedkjøle i 10 minutter før kremen påføres. Håret må fønes tørt i mellomtiden. Negler på fingre og tær må klippes ned,det må smøres nøye under negler og på neglebånd,i alle krinkler å kroker på og rundt ørene,i hodebunnen,mellom fingre og tær,under forhud,mellom ytre kjønnslepper og rundt endetarm osv. Det er en møysommelig og nesten umulig jobb. Hver millimeter av huden må dekkes. Ny runde med krembehandling må gjennomføres nøyaktig X-antall dager etter oppstart. Én eneste hunnmidd legger 2-3 egg daglig,og de klekkes som larver etter 3-4 døgn. Har du da 10-15 hunnmidder under huden så formerer de seg i rekordfart😔4 uker etter siste krembehandling må man sjekke hos lege om skabben fremdeles lever,gjør den det får du omsider utskrevet resept på Scatol. Disse tablettene må tas i to omganger med noen dagers mellomrom. Forbered deg på at huden deres vil bli ødelagt av disse medisinene i ukene fremover. Her så hele familien ut som nyribbede kyllinger. Husk å fjern mobildeksel og legg dette vekk i en uke,rengjør mobil/pc tastatur grundig hver dag… Anonymkode: 42a84...9a2 Fy faen sier jeg bare, men tusen takk for veldig nøye detaljert innlegg, det er kanskje ikke alle som er klar over HVOR nøye man faktisk skal være på dette. Grøss. Anonymkode: 123ef...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #22 Del Skrevet 10. januar Man får vel tabletter i Sverige? Hadde aldri giddet den krem-behandlingen..... Anonymkode: c89ba...c20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #23 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man får vel tabletter i Sverige? Hadde aldri giddet den krem-behandlingen..... Anonymkode: c89ba...c20 Kan man kjøpe det uten resept? Anonymkode: 261db...821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 14. januar #24 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 21.35): Kan jeg gå på jobb som vanlig? Kan barna gå på skole som vanlig? Anonymkode: 261db...821 Man bør vel holde seg hjemme i 24 timer etter påsmurt krem. Svaret mitt tidligere ble nok for kort. Min søster og svoger fikk kløe på hendene. Han oppsøkte lege 3-4 ganger, uten å få svar. I denne perioden smittet han familien. Nå jobbet min søster på det lokale sykehuset. Hun fikk en lege til å se på det. Han konkluderte med at dette var skabb. Dette var en helg, apotek var stengt, liten by. Jeg bodde i en større by hvor vi hadde vaktapotek. Jeg fikk kjøpt krem, medisin, og sendt dette med toget, så min søster hadde dette 8 timer etterpå. De smurte hele familien. Har aldri hørt om andre tiltak enn denne behandlingen og god hygiene. Nå tenker jeg at svoger fikk dette via jobb. Den gang var det kundebehandling. Men jeg har ikke svaret på hva som er riktig behandling. Foreslår at dere spør lege. Da jeg har hatt små barn, vi har hatt lus, barnemark og lopper. Måtte den gang undersøke hvordan bli kvitt. Vi ble kvitt alt, men det innebærer noe arbeid og behandlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå