AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Jeg selger flere ting på finn og har klart å sende feil pakke! Er heller ikke så godt kjent med «fiks ferdig» systemet. Er ikke så redd for selve pakken, for om kjøper ikke henter den så blir den sendt tilbake til meg. Men hva med betalingen? Har selger allerede blit trukket penger, og de er på vent til hen godkjenner pakken? Eller kan vi gjøre opp privat på Vipps? Er en veldig stor pakke, så ønsker jo ikke gjøre mer jobb for kjøper at hen må hente ut denne… så er veldig synd om pengene er låst i den pakken i systemet Anonymkode: 5df78...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Når blir man trukket penger når man kjøper noe gjennom fiks ferdig? Anonymkode: 5df78...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden jeg kjøpte med fiks ferdig nettopp, pengene ble reservert med en gang og trukket fra konto når selger aksepterte, du har dem nok på din konto i løpet av neste dag om dere har ulik bank.. Anonymkode: dc338...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Da hadde jeg sendt en melding om dette til kjøper så hen ikke henter ut pakken. Så hadde jeg sendt riktig pakke til kjøper for egen regning og ordnet opp på vipps. Anonymkode: 64eb2...d46 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Kanskje kundeservice kan hjelpe deg. Ring dem. Anonymkode: 5b8c4...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Kontakt advokat. Anonymkode: 83d9f...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontakt advokat. Anonymkode: 83d9f...49b 🤣 Anonymkode: 977cf...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Hva med å kontakte finn angående fiks ferdig greine for å få avklart alt du lurer på der? Også tar du kontakt med kjøper og forklarer, beklager deg, og tilbyr en god løsning. Anonymkode: 5d9d0...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Pengene for pakken ble trukket i det du aksepterte handelen. Og så lenge du har sendt en pakke, vil "Fiks ferdig" mene at du har gjort jobben din som selger. Neste steg i prosessen, er at kjøper skal hente ut og godkjenne pakken. Men om selger ikke henter ut, sendes pakken tilbake til deg, uten at kjøper får penger tilbake. Dersom du har sendt feil pakke, så kontakt kjøper og be om at denne ikke henter ut pakken. Og så må du sende pakken for egen regning og risiko ved siden av, så kjøper får pakken denne har betalt for å få tilsendt. Anonymkode: a472d...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Fra pakken hentes ut, så har kjøper et døgn på seg til å si at noe er galt med varen, og overføring av penger stoppes. Så jeg vil anta at det ikke er noen fare, når kjøper får feil vare, så trykker kjøper på "dette var helt feil" eller noe. Men kontakt kundeservice. Du kan vel også si til kjøper at hen ikke må hente ut pakken. så sendes pakken tilbake til deg. Jeg har fortsatt tilgang til å sende meldinger til folk jeg har solgt til for flere måneder siden. Anonymkode: 0c042...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har sagt ifra og allerede sendt riktig pakke på egen regning, men jeg kan jo ikke be om penger på Vipps om kjøpers penger er låst fast i fiks ferdig 😕 Jeg får jo ikke de pengene utbetalt før hen godkjenner pakken, som ikke vil skje siden hen ikke skal hente pakken… Så da er pengene låst fast i systemet.. ts Anonymkode: 5df78...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har sagt ifra og allerede sendt riktig pakke på egen regning, men jeg kan jo ikke be om penger på Vipps om kjøpers penger er låst fast i fiks ferdig 😕 Jeg får jo ikke de pengene utbetalt før hen godkjenner pakken, som ikke vil skje siden hen ikke skal hente pakken… Så da er pengene låst fast i systemet.. ts Anonymkode: 5df78...243 Nei, du må jo vente til kjøper har fått pengene sine tilbake før du du ber om betaling til deg selv på Vipps. Spør Fiks Ferdig om det er mulig å speede opp returprosessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Usikker på relevansen her, men jeg legger inn min kommentar uansett: Jeg ga et tilbud på en pakke der selger ønsket høyere pris enn nypris på produktet var i desember og nå i januar på tilbud. Vedkommende aksepterte ikke det, og ble egentlig sur fordi jeg påpekte at jeg kan jo bare gå på elkjøp el. og kjøpe produktet nytt, og avviste. Jeg ble trukket penger, men etter noen dager kom de tilbake igjen pga. avvisning fra selger (noen søker virkelig lykken, og noen lar seg nok også lure). Jeg trooor dette var en del av fiks ferdig-systemet, ev. så er det en annen del av Finn, men uansett, pengene kom raskt tilbake og det hele gikk veldig ryddig for seg, utover at selger ble sur - noe vedkommende gjerne må være for min del. Selge brukt til noe over nypris er i mine øyne total idioti, noe jeg selvfølgelig ikke skrev, men jeg viste til lenker hvor jeg kan kjøpe produktet nytt og billigere. Litt avsporing, men det er en del raringer der ute. Anonymkode: 418db...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå