Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Mugg eller sopp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts- det er forresten ikke forsikringen som kommer å ser på det. Det er firmaer som man selv velger, men det må være godkjent firma :) Du må bare få noen til å komme, ingen vits å begynne å rive før de har vært det. Mtp at du har samme problem i et annet hjørne så virker det som et problem som må utredes skikkelig å få ordnet opp i det via fagfolk.

Anonymkode: d5e0e...90f

Det er nok ikke riktig. Forsikringsselskapet hat samarbeidspartnere som de velger skal komme. Jeg kan ikke bare utnvene noen.

Anonymkode: a3a1b...557

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja vi har ventil, den er alltid åpen. Vi lufter også rommet hver dag i par timer. Og sover alltid med vinduet åpent, lukker det kun når det er - grader. Det har stått et hjørneskap der inntil nå,  den har jo bein, så den tetter ikke igjen akkurat der det har oppstått mugg. Men!! Nå ser jeg at den andre siden også har fått mugg. Eller, begynnende mugg, ikke like ille som denne siden.  Altså den andre siden av sengen som det står et nattbord ved. Her er det ikke noe hjørneskap.

Høres ut som du trenger fagfolk, TS. Både for sanering, men også for å finne ut og utbedre årsak til problemet. Hvis du bor i et borettslag hvor det er felles byggforsikring, så kan det være lurt å varsle styret. 

Anonymkode: 271f1...b92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er nok ikke riktig. Forsikringsselskapet hat samarbeidspartnere som de velger skal komme. Jeg kan ikke bare utnvene noen.

Er du ts? I mitt forsikring selskap kan jeg fritt velge håndverker, så dette varierer nok

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser nå at du er ts, vet ikke hvilke selskap du tilhører, men du må ringe dem å få avklaring på hvordan selskap du skal bruke. Kan ikke vente på at forsikringen skal behandle saken med flere ukers behandlingstid..

AnonymBruker
Skrevet

Ts ja.

Hsr hatt en sak med forsikringen for 6 år siden, har fortsatt ssmme selskap. Med vannskade. Ringte dem, de utnevnte et selskao som de samarbeidet med, det selskapet avtalte besiktigelse, som tok par uker. De ga det endelige svaret på om skaden går under forsikringen eller om det er noe jeg må fikse selv.

AnonymBruker
Skrevet

De fikset vannskaden.

Men siden dette er muggsopp så ble jeg veldig usikker. Iflg forsikringen så står det at de dekker sopp og råte.Og det kan potensielt være farlig da jeg og mannen må sove her i flere uker fremover. Ja vi har et hus på 70kvm. Med bare 2 soverom og 3 barn. 2 av de minste deler rom, jeg om mon mann 1rom og eldste har stuen som rom. Så ja, vi har ikke noe valg enn å sove her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts ja.

Hsr hatt en sak med forsikringen for 6 år siden, har fortsatt ssmme selskap. Med vannskade. Ringte dem, de utnevnte et selskao som de samarbeidet med, det selskapet avtalte besiktigelse, som tok par uker. De ga det endelige svaret på om skaden går under forsikringen eller om det er noe jeg må fikse selv.

TS, bor du i Oslo eller nærheten? Evnt hvor i landet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts ja.

Skjønner, skjønner. Jeg fikk beskjed om å få inn firma til å rette opp i skaden for å unngå følgeskader, deretter ble saken behandlet hos dem og fikk dekt på kroner og øre det håndtverkeren skulle ha for jobben. det var dog ikke sopp, så aner ikke hvordan de løser det. Jeg ville hvertfall ringt dem i morgen :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fikset vannskaden.

Men siden dette er muggsopp så ble jeg veldig usikker. Iflg forsikringen så står det at de dekker sopp og råte.Og det kan potensielt være farlig da jeg og mannen må sove her i flere uker fremover. Ja vi har et hus på 70kvm. Med bare 2 soverom og 3 barn. 2 av de minste deler rom, jeg om mon mann 1rom og eldste har stuen som rom. Så ja, vi har ikke noe valg enn å sove her.

Noen dekker bare hussopp og ikke tilfeller som dette. Det kommer an på hva som står i betingelsene. Det kommer også helt an på hva som er årsaken. Men, ring dem i morgen tidlig, og start prosessen. 

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til det. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...