Gå til innhold

Tonsenhagen skole i Oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal mest sannsynlig flytte til Oslo i sommer. Har en gutt som skal begynne i fjerde klasse etter sommerferien. Noen som har kjennskap til Tonsenhagen skole eller andre skoler i det området? Hvordan er miljøet blant guttene der, foreldrene, fritidsaktiviteter?  Vi kommer fra et trygt og stabilt miljø, så det er jo alltid skummelt å ta et barn ut av skolen og til et nytt sted uten å vite noe om området. Tusen takk for alle innspill!

Anonymkode: 2fb8b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen? 
jeg lurer også på dette:)

Anonymkode: cfde0...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tonsenhagen er fint! Anbefales! Bor ikke der selv, men kjenner flere som har valgt å etablere seg der når barna skulle bli skolebarn.

Anonymkode: e37c0...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vokst opp der og er trolig ikke nøytral, men uansett: Tonsenhagen er fantastisk! Vi kunne flyttet til en større bolig da jeg og søsteren min var små, men foreldrene våre valgte å bli, bl.a. fordi det var så gode fritidstilbud for barn i nærmiljøet. 

Jeg har ikke ferske kunnskaper om skolen, men den er nok fortsatt preget av trygt og stabilt lokalmiljø.

Tonsenhagen har et godt kollektivtilbud (mange bussruter), og lysløypa til Lillomarka starter ved skolegården ❄️

Anonymkode: 0727c...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint område som, selv om det formelt sett tilhører "østkanten", er helt på grensen geografisk, ligger vegg i vegg med skogen og ikke har på langt nær like mye utfordringer som store deler av resten av Oslo øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svært veldrevet og godt ledet skole, er regnet som en av de bedre i byen. Veldrevet skolekorps og  idrettslag (Årvoll IL) med fint baneanlegg. Trygt og godt bomiljø med marka og slalombakken Grefsenkollen i umiddelbar nærhet, fin og ren badedam om sommeren, Årvoll gård med dyr, håndverks- og kulturtilbud for barn og unge. Min bror med familie bor i strøket og stortrives. 

Anonymkode: 9a6be...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...