Gå til innhold

Førstegangskjøper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har litt over 1 million i egenkapital men dårlig betjeningsevne til å få stort nok boliglån, i følge banken. 

Ville du ha kjøpt en utleieleilighet på 31kvm til 2 200 000 millioner kroner i en storby? Eller ventet noen år til jeg har spart enda mer? 

Anonymkode: 7a045...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde heller kjøpt noe lengre ut som jeg kunne bodd i selv. 

Det skal mye til for å få kjøpt en utleieleilighet på rundt 30 kvm til så lav totalpris i en storby, med mindre det er ett oppussingsobjekt. 

Anonymkode: 33f32...47c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet storby og prisen 2,2 m totalt - her er det noe som skurrer. 

Jeg har en leilighet i en middels nord norsk by, kostet 2,8 m på "salg" de siste pr årene. 10 kvm mere da men forsatt.. enten er ikke storbyen du refererer til riktig så stor å attraktiv eller så er det et oppussingsobjekt som du i tillegg får for en god pris.

Anonymkode: aaa1b...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har litt over 1 million i egenkapital men dårlig betjeningsevne til å få stort nok boliglån, i følge banken. 

Ville du ha kjøpt en utleieleilighet på 31kvm til 2 200 000 millioner kroner i en storby? Eller ventet noen år til jeg har spart enda mer? 

Anonymkode: 7a045...685

Hvordan skal du finansiere den OG den boligen du skal bo i samtidig? Har du tatt høyde for 22% skatt på leieinntekter? Det er mye kostnader forbundet til bolig hvor rentekostnader er én av faktorene, men du har skatt på leieinntekter, felleskostnader, eiendomsskatt, kommunale avgifter, forsikringer, vedlikehold, risiko for økte felleskostnader osv. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...