AnonymBruker Skrevet 9. januar #21 Del Skrevet 9. januar Altså, så rart samfunn vi lever i i dag som bare regner trening på treningssenter som trening! Før beveger folk seg mye mer med hverdagsaktiviteter og de så mye mer freshe og trente ut enn i dag. Snømåking i en times tid er like god trening som trening på studio Anonymkode: a85f4...a90 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #22 Del Skrevet 10. januar Det er jo tungt, så jeg synes det er trening. MEN det er veldig ensidig belastning, så ikke ha bare måking som aktivitet, styrk de delene av kroppen du trenger for å gjøre så ensidig trening hele vinteren. Ellers får du, hvis du er utrent, fort betennelser eller vondter i feks armer og rygg. Anonymkode: 8be24...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #23 Del Skrevet 10. januar Hvis du hadde drevet med fire timer tung styrketrening hver dag i flere dager så hadde du også blitt utmattet, Ts! Helt tullete å ikke kalle snømåking for trening! Etter to uker med mye snømåking her jeg bor har jeg fått synlig større muskler i armene og skuldrene, er blitt sterkere i rygg og mage og har blitt sterkere i lårene. Jeg har til og med blitt ganske så anpusten og svett mens jeg har holdt på. Måtte rekke noe i går som gjorde at jeg måtte jogge et godt stykke for å komme tidsnok, og merket at det var lettere å jogge også. Jeg var helt bevisst disse dagene å spise nok, dvs. mer enn jeg normalt ellers spiser. Passet på å få i meg rett sammensatt mat også. Har ikke vært på vekta, men har nok gått opp i vekt. Litt muskulatur, men mest vann. Nå må jeg bare passe på å få nok hvile slik at kroppen greier å restituere seg godt nok, samtidig som jeg må fortsette å trene slik at jeg kan ta med meg styrkegevinsten inn i videre styrketrening. Anonymkode: 8bfea...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 10. januar #24 Del Skrevet 10. januar Snømåking er praktisk bruk av muskler. Å gå på treningsstudioet og trimme kontormusklene er selvfølgelig bra, men det er sånn som snømåking vi er laget for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #25 Del Skrevet 10. januar Du kan ikke ha så store krav til deg selv at fire timer snømåking ikke er "bra nok", og du ikke får gått på trening! Da gjør du det veldig vanskelig for deg selv! Det er definitivt mer enn god nok fysisk aktivitet, selv om det ikke er TRENING som sådan! Anonymkode: c98d4...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #26 Del Skrevet 10. januar Takk for gode svar. Det hjalp. Ble veldig støl i går, kjenner det fortsatt i armene og vekta er tilbake på det samme i dag. Føles bedre å ha hvilt og spist så mye hvis jeg faktisk også har trent mye 😄. Eller ihvertfall brukt masse muskler og energi. Problemet mitt er vel litt at jeg ofte blir psykisk sliten og det er ikke alltid jeg forstår forskjellen. Kroppen eller hodet kommer i en slags modus hvor den vil spise masse og spare på kreftene. Og det har jeg gjort i alt for stor grad tidligere. Men denne gangen var jeg nok fysisk faktisk utslitt og trengte det, ser det klarere nå. 💪 Skal ta en skitur i dag og stramme inn kostholdet igjen. Anonymkode: 4d793...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #27 Del Skrevet 10. januar Phoenix Heart skrev (20 timer siden): Nei. Det er ikke trening, det er en fysisk aktivitet. Forklar meg forskjellen! Om vinteren blir jeg i god form. Snømåking,at jeg må gå for å slippe å kjøre på glatta,ved bæring. Jo,jeg kjenner at kroppen har godt av det og formen blir bedre. Er ikke det målet med trening da? Anonymkode: f4a36...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #28 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du hadde drevet med fire timer tung styrketrening hver dag i flere dager så hadde du også blitt utmattet, Ts! Helt tullete å ikke kalle snømåking for trening! Etter to uker med mye snømåking her jeg bor har jeg fått synlig større muskler i armene og skuldrene, er blitt sterkere i rygg og mage og har blitt sterkere i lårene. Jeg har til og med blitt ganske så anpusten og svett mens jeg har holdt på. Måtte rekke noe i går som gjorde at jeg måtte jogge et godt stykke for å komme tidsnok, og merket at det var lettere å jogge også. Jeg var helt bevisst disse dagene å spise nok, dvs. mer enn jeg normalt ellers spiser. Passet på å få i meg rett sammensatt mat også. Har ikke vært på vekta, men har nok gått opp i vekt. Litt muskulatur, men mest vann. Nå må jeg bare passe på å få nok hvile slik at kroppen greier å restituere seg godt nok, samtidig som jeg må fortsette å trene slik at jeg kan ta med meg styrkegevinsten inn i videre styrketrening. Anonymkode: 8bfea...527 Signerer denne! jeg jobber som gartner og vinteren går med til snømåking og rydding av snø- for min del for hånd og med snøfreser. Og ja- jeg tar det som en trenings økt. Etter en snørik vinter og mange og lange arbeidstimer både ser og kjenner jeg det positivt på kroppen= styrketrening. Anonymkode: 1d267...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå