AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Var så godt i gang med nyttårsforsettene. Følte meg bra, har vært syk lenge og strevd med smerter og lite energi. Blir også litt mentalt sliten av mye folk, tar meg sammen for å være sosial og blir litt tappet for energi selv om det er hyggelig og jeg hadde en veldig fin jul med mye gjester. Men det var deilig at det var over og jeg fikk litt egentid. Trente, spiste sunt og holdt det rent og ryddig i huset. Følte meg i kjempeform. Gikk ned litt i vekt. Men så kom snøen. Har lang innkjørsel og snøen ble også tung og våt. Det var også tak som måtte måkes. Dyr som måtte luftes og fores ute. Alt ble så tungt. Måkes ut, gjerde som kollapset osv... Har nok måkt minst 4 timer hver dag. Syns også det var strevsomt å kjøre til og fra jobb, sitte i kø, kjørte nok 2 timer daglig, så ca 10 biler i grøfta, det var glatt, dårlig sikt, og ble kanskje stresset av det, vet ikke. Jobb gikk helt ok. Men har kollapset på sofaen klokka seks de tre siste dagene og bare sovet. Kostholdet skled ut. Vekta spratt opp igjen. Det føltes ikke forferdelig da det sto på, hadde ikke vondt, men snømåking var tungt og det har vært våte klær og sko og biler som har måttet dyttes og innesnødde folk som har trengt hjelp og konstant mas. Føles det som. Vet ikke om det er meg som blir lett overveldet eller om fler har hatt det tungt disse dagene? Saken er ihvertfall den at nå er jeg helt gåen. Musklene er støle og vil bare ligge på sofaen. Huset er rotete og denne fridagen som skulle brukes til studie kommer det ikke mye nyttig ut av. Ligger på sofaen under varmeteppe og føler meg mislykket og vil bare gi opp.. Og sosiale media og nyheter er fulle av folk som kaller oss som klager for pingler som ikke tåler norsk vinter... Dette ble kanskje et rotete og rart innlegg, men håper vel litt på at fler har det som meg og at denne tilstanden er normal? Anonymkode: 4d793...382 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Ja. Anonymkode: 689d1...00e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar Jeg tar det hvertfall som trening😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Var så godt i gang med nyttårsforsettene. Følte meg bra, har vært syk lenge og strevd med smerter og lite energi. Blir også litt mentalt sliten av mye folk, tar meg sammen for å være sosial og blir litt tappet for energi selv om det er hyggelig og jeg hadde en veldig fin jul med mye gjester. Men det var deilig at det var over og jeg fikk litt egentid. Trente, spiste sunt og holdt det rent og ryddig i huset. Følte meg i kjempeform. Gikk ned litt i vekt. Men så kom snøen. Har lang innkjørsel og snøen ble også tung og våt. Det var også tak som måtte måkes. Dyr som måtte luftes og fores ute. Alt ble så tungt. Måkes ut, gjerde som kollapset osv... Har nok måkt minst 4 timer hver dag. Syns også det var strevsomt å kjøre til og fra jobb, sitte i kø, kjørte nok 2 timer daglig, så ca 10 biler i grøfta, det var glatt, dårlig sikt, og ble kanskje stresset av det, vet ikke. Jobb gikk helt ok. Men har kollapset på sofaen klokka seks de tre siste dagene og bare sovet. Kostholdet skled ut. Vekta spratt opp igjen. Det føltes ikke forferdelig da det sto på, hadde ikke vondt, men snømåking var tungt og det har vært våte klær og sko og biler som har måttet dyttes og innesnødde folk som har trengt hjelp og konstant mas. Føles det som. Vet ikke om det er meg som blir lett overveldet eller om fler har hatt det tungt disse dagene? Saken er ihvertfall den at nå er jeg helt gåen. Musklene er støle og vil bare ligge på sofaen. Huset er rotete og denne fridagen som skulle brukes til studie kommer det ikke mye nyttig ut av. Ligger på sofaen under varmeteppe og føler meg mislykket og vil bare gi opp.. Og sosiale media og nyheter er fulle av folk som kaller oss som klager for pingler som ikke tåler norsk vinter... Dette ble kanskje et rotete og rart innlegg, men håper vel litt på at fler har det som meg og at denne tilstanden er normal? Anonymkode: 4d793...382 Du må ikke være så negativ! Se på det positivt! Nå kommer du til å sette ekstra stor pris på vinteren! Anonymkode: c7f14...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ikke være så negativ! Se på det positivt! Nå kommer du til å sette ekstra stor pris på vinteren! Anonymkode: c7f14...2a6 Jeg mente sommeren ikke vinteren..😁😁 Anonymkode: c7f14...2a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): snømåking var tungt. Selvsagt. Det er styrketrening, en praktisk styrketrening! Det er faktisk den beste sorten trening du får! Anonymkode: 64fbb...e08 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar Det er fysisk aktivitet, ikke trening. Trening er når du gjør en ting over tid og blir bedre på det. Eks løping eller vektløfting Anonymkode: cf4e0...fde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar Nei, men det er fysisk aktivitet. Anonymkode: 67651...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar Nei. Det er ikke trening, det er en fysisk aktivitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fysisk aktivitet, ikke trening. Trening er når du gjør en ting over tid og blir bedre på det. Eks løping eller vektløfting Anonymkode: cf4e0...fde Ja for det føles ikke som om jeg har trent. Føler som om jeg har vært på fest eller bare er psykisk sliten og trøtt på en måte. Og har gått på en sprekk og ødelagt all framgangen jeg hadde. Samtidig som jeg ikke har sjans til å dra på trening i dag, vil bare hvile. Ts. Anonymkode: 4d793...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar For meg er det ikke trening, men det er fysisk aktivitet. Men du var i gang med nyttårsforsetter, så kollapser du på sofaen kl seks og vekta spratt i været? Det har gått ni dager... Du har allerede både rukket komme deg godt i gang med trening, og deretter falt ut av det og ligget så mye på sofaen at vekta har gått i været? På bare ni dager? Så nå vil du gi opp? Jeg blir litt nysgjerrig på hva du legger i det å være godt i gang med noe... Det høres mer ut som du er tre måneder ut i året, ikke bare ni dager... Anonymkode: fb638...8dd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Var så godt i gang med nyttårsforsettene. Følte meg bra, har vært syk lenge og strevd med smerter og lite energi. Blir også litt mentalt sliten av mye folk, tar meg sammen for å være sosial og blir litt tappet for energi selv om det er hyggelig og jeg hadde en veldig fin jul med mye gjester. Men det var deilig at det var over og jeg fikk litt egentid. Trente, spiste sunt og holdt det rent og ryddig i huset. Følte meg i kjempeform. Gikk ned litt i vekt. Men så kom snøen. Har lang innkjørsel og snøen ble også tung og våt. Det var også tak som måtte måkes. Dyr som måtte luftes og fores ute. Alt ble så tungt. Måkes ut, gjerde som kollapset osv... Har nok måkt minst 4 timer hver dag. Syns også det var strevsomt å kjøre til og fra jobb, sitte i kø, kjørte nok 2 timer daglig, så ca 10 biler i grøfta, det var glatt, dårlig sikt, og ble kanskje stresset av det, vet ikke. Jobb gikk helt ok. Men har kollapset på sofaen klokka seks de tre siste dagene og bare sovet. Kostholdet skled ut. Vekta spratt opp igjen. Det føltes ikke forferdelig da det sto på, hadde ikke vondt, men snømåking var tungt og det har vært våte klær og sko og biler som har måttet dyttes og innesnødde folk som har trengt hjelp og konstant mas. Føles det som. Vet ikke om det er meg som blir lett overveldet eller om fler har hatt det tungt disse dagene? Saken er ihvertfall den at nå er jeg helt gåen. Musklene er støle og vil bare ligge på sofaen. Huset er rotete og denne fridagen som skulle brukes til studie kommer det ikke mye nyttig ut av. Ligger på sofaen under varmeteppe og føler meg mislykket og vil bare gi opp.. Og sosiale media og nyheter er fulle av folk som kaller oss som klager for pingler som ikke tåler norsk vinter... Dette ble kanskje et rotete og rart innlegg, men håper vel litt på at fler har det som meg og at denne tilstanden er normal? Anonymkode: 4d793...382 Det er 9 dager siden nyttår, du har 355 hverdager igjen i år. Lite produktivt å tenke at om ikke de 9 første dagene er maksimalt gode så er resten av året bortkastet. Forandringer kommer ikke av at man gjør alt på en gang for så å gå rett i kjelleren. Forandringer kommer av at man tar tak i en og en ting og setter et mål for det på sikt. Legg deg på sofaen, la være å se på Some når det bryter deg ned, og vær litt glad i det selv. Og du må ikke trene hver dag, eller hver uke, eller hver måned. Aktivitet er stikkordet. Jeg trener bare på vinteren, og går tur med hundene. På sommeren gidder jeg ikke, da går jeg på fjellet, gjør gårdsarbeid, bygger, vedlikeholder og fikser (samt gjør ingenting). Å trene inne er noe jeg gjør fordi det er lite å finne på i den virkelige verden om vinteren. Blir egentlig glad om jeg kan måkke snø noen dager, for da kan jeg skippe annen trening med god samvittighet. Variasjon er fint! Anonymkode: d8506...8e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja for det føles ikke som om jeg har trent. Føler som om jeg har vært på fest eller bare er psykisk sliten og trøtt på en måte. Og har gått på en sprekk og ødelagt all framgangen jeg hadde. Samtidig som jeg ikke har sjans til å dra på trening i dag, vil bare hvile. Ts. Anonymkode: 4d793...382 Det har du absolutt ikke. Og det er ofte denne tankegangen som gjør at vi ikke klarer å endre vaner, alt eller ingenting, så jeg ville brukt fridagen til å fokusere på det. Alt hva du har fått til fram til nå, og hva du skal gjøre for å fortsette den gode fremgangen i morgen Anonymkode: e485d...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #14 Del Skrevet 9. januar Nå er jeg kronisk syk, og i dårlig form. Og da jeg måkte vekk 30 cm med våt tung snø, på tirsdag morgen. Så var det en treningsøkt for meg. Kjenner det fortsatt i armer og rygg. Anonymkode: c4a9e...f64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #15 Del Skrevet 9. januar Selvsagt er snømåking i mange timer trening. Musklene blir slitne og man blir andpusten = trening. Det er en grei unnskyldning for seg selv å si at siden man skle ut noen dager så kan man bare gi opp. Det er å tillate seg selv å spise enda mer usunt. Det er helt vanlig at man glipper noen ganger. Faktisk så burde man inkludere det i planen. Utskeielser og glipper vil alltid være en del av prosessen. Det er ikke noe å stresse over. Man bare henter seg inn igjen og fortsetter. Anonymkode: e26c1...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For meg er det ikke trening, men det er fysisk aktivitet. Men du var i gang med nyttårsforsetter, så kollapser du på sofaen kl seks og vekta spratt i været? Det har gått ni dager... Du har allerede både rukket komme deg godt i gang med trening, og deretter falt ut av det og ligget så mye på sofaen at vekta har gått i været? På bare ni dager? Så nå vil du gi opp? Jeg blir litt nysgjerrig på hva du legger i det å være godt i gang med noe... Det høres mer ut som du er tre måneder ut i året, ikke bare ni dager... Anonymkode: fb638...8dd Det har du rett i. Det er ikke snakk om mye vekt, men hadde kjempet meg ned en kilo 😄. Nå har jeg gått opp to. Trente mye i desember også så var ganske godt i gang med det. Nyttårsforsettene gjaldt kostholdet og rutiner. Anonymkode: 4d793...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 9. januar #17 Del Skrevet 9. januar Vil si det er mer fysisk aktivitet enn trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Del Skrevet 9. januar Det er bare 9. januar. Nyttårsforsettet skal vel gjelde fram til neste år og om du totalt sett skaper bedre vaner i løpet av året gjør det ikke noe at du har noen perioder der du ikke strekker opp til idealet. Om jeg skulle definert det hadde måking vært fysisk aktivitet og ikke trening. Men det er ikke viktig, heller tilpass forventningene dine om du for eksempel har «trene hver dag» som mål til noe som er gjennomførbart og ikke kan ødelegges så raskt. Jeg har for eksempel mål om å nå et gjennomsnitt på 7000 skritt per dag i 2025. Det er ikke akkurat ideelt, men det er en forbedring. Og det kan ikke ødelegges selv om jeg blir syk og sengeliggende en liten periode. Anonymkode: eff32...4c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 9. januar #19 Del Skrevet 9. januar For meg er det ikke trening da jeg trener en del hardere enn hvordan jeg beveger meg når jeg måker snø (kaster fulle spader med våt snø over vegen, ca 4 meter). Så jeg trener etter å ha måkt, men det betyr ikke at det ikke er god nok mosjon for alle. Noen dager trener jeg 40 min, andre trener jeg 15, og noen gsnger må jeg vente en ekstra dag fordi jeg ikke orker. For meg er største problemet at hvis jeg skulle brukt snømåking som trening over lengre tid så ville jeg vært støl overalt når jeg deretter skulle gått tilbake til min vanlige rutine, og jeg hater virkelig å være kjempestøl når jeg må løfte og bære på flere barn hver eneste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #20 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det har du rett i. Det er ikke snakk om mye vekt, men hadde kjempet meg ned en kilo 😄. Nå har jeg gått opp to. Trente mye i desember også så var ganske godt i gang med det. Nyttårsforsettene gjaldt kostholdet og rutiner. Anonymkode: 4d793...382 Du må ha spist noe helt enorme mengder om du først var godt i gang med nyttårsforsettene, og deretter lagt på deg to kilo, i løpet av 9 dager. 2 kg vektoppgang tilsvarer 14 000 kalorier mer enn hva du forbrenner. Det er f.eks 10 store sjokoladeplater... Eller omtrent fire liter ren fløte... Og når du måker mye snø så forbrenner du mer enn til vanlig, så mest sannsynlig må du drikke fem liter fløte for å gå opp så mye i vekt... Sjansen er nok stor for at det kun er vannvekt, og ikke fett... Anonymkode: fb638...8dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå