Sunberg Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Noen som har tatt privat adhd utredning i bergen? Erfaringer, tidsbruk og pris? Har fått time hos dps men det tar år og dag og jeg tror ikke de vil ta meg seriøst Endret 9 timer siden av Sunberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Jeg ble utredet hos DPS i Bergen i fjor og er veldig fornøyd. Du trenger ikke være redd for at de ikke skal ta deg seriøst. Når du først har fått time til utredning så anerkjenner de at du har betydelige problemer. Det er dog ikke sikkert man får diagnose bare fordi man blir utredet. Ca. 75% av alle søknader blir avslått fordi det kommer ekstremt mange søknader og de må prioritere, men det at du har fått time viser at de ser alvorlighetsgraden i problemet ditt. For meg tok utredningen noen måneder. Hvis du ikke vil vente eller at DPS ikke gir diagnose så kan du gå privat, men det koster ganske mange tusen. Har hørt at hvis man utredes privat kan man få "problemer" med offentlig helsevesen senere dersom du f.eks. vil endre medisiner siden diagnosen ikke er satt i det offentlige helsevesenet. Vet ikke om dette stemmer 100%, men det kan hende du må fortsette å gå privat for ADHD-relaterte ting dersom du utredes privat. Ville anbefalt å gå offentlig i første omgang siden du allerede har kommet inn! Anonymkode: b9050...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Sunberg skrev (3 timer siden): Noen som har tatt privat adhd utredning i bergen? Erfaringer, tidsbruk og pris? Har fått time hos dps men det tar år og dag og jeg tror ikke de vil ta meg seriøst Dps er ikke alltid stedet å gå, ikke alle der er så flinke eller vet hva de driver med! Så tok noen år før diagnose, da hos Privat i Bergen. Vet ikke hvordan det er no. Men følte de var mer proff enn dps som ikke skjønte noe eller forstod at det var adhd. Mer opptatt av å si depresjon og og medisiner, når jeg selv skjønte hva det var.. Anonymkode: 64424...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Brukte noen timer og noen tusen tilsammen. Husker ikke hvor mye. Men verst det for min del. Hør med legen din? Ikke problem å få medisin pga at du går privat? Aldri hørt om, var ikke noe problem her. Anonymkode: 64424...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden -verdt ikke verst Anonymkode: 64424...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå