Gå til innhold

Mulig å ta kosttilskudd i stedet for å spise grovt brød og grønnsaker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tvinger i meg dårlige knekkebrød og grove brød kun fordi det skal være så sunt og viktig med fiber osv.

Jeg synes helt klart lysere brød smaker bedre. Er det mulig å i stedet for å tvinge i meg disse grove sortene, heller ta noen tabletter med næringsstoffene jeg ikke får av lyse brød? I så fall hvilke?

Og tilsvarende med grønnsaker, kan jeg bare ta noen tabletter i stedet for å dekke underskuddet? Hvilke?

Må presisere at jeg uansett vil spise både grovt brød og grønnsaker innimellom, men vil helst slippe dette hver dag...

Anonymkode: 1319f...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kosttilskudd vil aldri dekke behovet like bra som mat. Du får teste ut andre typer matvarer for å få i deg nok fiber dersom du ikke liker knekkebrødene du bruker idag. Du får også teste ut grønnsaker. Både hva man spiser og hvordan det tilberedes kan jo varieres i nesten det uendelige.

Anonymkode: 6258f...b9b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter tilskudd grunnet at det er akkurat det tilskudd. Det kan aldri erstatte vitaminer og mineraler man får naturlig fra mat. Selvfølgelig bedre enn ingenting. 

Jeg prøvde meg for en del år siden å bare leve på tilskudd i 1 måned. Fy jeg ble dårlig. Var også gretten hele dagen, null energi. Kaloriene jeg fikk i meg, var fra div shaker. 

Treningsøktene var helt jævlig, ente med å droppe en del av dem, grunnet at jeg ikke klarte. 

Nå var ikke dette det du lurte på, men anbefaler på det sterkeste mat, og ikke så mye tilskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må jo ikke spise det hver dag da. Snakk om å ta kostholdsrådene på bokstaven. Jeg spiser knekkebrød, grøt, grønnsaker osv, men ikke HVER dag. Da hadde jeg gått skikkelig lei! Spiser hvitt brød (baker selv på hvetemel og melk) i masser. Faktisk mye mer enn hva jeg spiser grovt brød. Grønnsaker spiser jeg mye da, men jeg elsker gulerøtter og grønne erter som man kjøper i frysedisken. Og lett dampet brokkoli. Men det går jo dager da det ikke blir så mye frukt og grønt også. Jeg har ingen mangler. Å spise variert er det beste!

Anonymkode: 8037e...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke grønnsaker eller grovt brød hvis du spiser nok animalsk og kutter karbohydrater. Animalsk inneholder alt man trenger for god helse hvis man spiser bare det. Det er ikke grønnsaker som er næringsrike, det er animalsk. Jo høyere inntak av animalsk man har, jo mer næring får man. Mange tror at man får mangel på vitamin C hvis man ikke spiser planter, men det er feil. Det er vitamin C i kjøtt, og behovet for vitamin C øker jo mer karbohydrater man spiser siden karbohydrater konkurrerer med vitamin C i kroppen.

Angående fiber, så trenger vi ikke det heller. Fiber brytes ned til hovedsakelig smørsyre og det er dette som er det gunstige med fiber. Smørsyre kan man få direkte fra fete meieriprodukter - aller mest i meierismør (derav navnet på smørsyre ;) ). Og uten bivirkningene med fiber som er forstoppelse/diaré, gasslating, oppblåsthet, økt avføring, analblødning, redusert sexlyst osv.

Hvis du vil ta en pille, så er det eneste jeg vil anbefale innmatkapsler. Det er bare pulverisert innmat og naturens ekte supermat.

Anonymkode: 4fa5c...b34

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
justme2019 skrev (53 minutter siden):

Heter tilskudd grunnet at det er akkurat det tilskudd.

TS her. Jeg får jo selvfølgelig i meg det meste via andre typer mat, det er vel umulig å unngå.

Men antar jeg ikke får nok av det om jeg ikke spiser grovt brød og grønnsaker, så derfor trenger jeg et tilskudd.

Anonymkode: 1319f...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den viktigste næringen du får er ikke fra brød, men fra kjøtt, fisk, egg, meieri. I ren og ikke-prosessert form. Hvis du i tillegg lager en smoothie med litt frukt/bær (her kan du slenge inn litt grønt for folat o.l også), knasker på noen nøtter, eller drikker litt appelsinjuice, så kommer du faktisk ganske langt. 

Du kan også få i deg korn fra andre kilder enn brød. Havregryn som du blander yoghurt, pasta, 

Anonymkode: addbe...de2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...