Gå til innhold

Samboer lav lønn sykepleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Hun tjener feks denne måneden kun 37k og det er med flere timer overtid pluss alle tillegg. Er jo meget dårlig i forhold til det ansvaret og kaoset hun ordner opp i på jobb. Kanskje et problem med ledelsen der men kommunen gir jo faen i det så lenge det er billig. 

Hvordan overbevise henne om å endre stilling? Hun er enormt flink til alt og flink med folk. Jeg fortviler og føler hun blir utnyttet av kommunen. 

Anonymkode: b8940...305

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis hun tar videreutdanning og får spesialisttittel står hun mye sterkere til å forhandle lønn, er min erfaring :) "Vanlig" sykepleier er forholdsvis dårlig betalt. Jeg fikk over 100 tusen mer i året i fastlønn som spesialspl, med samme ansiennitet og omtrent samme oppgaver (ikke mer ansvar). 

Anonymkode: 4abd8...e90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det netto eller brutto? Om det er etter skatt er det jo en super lønn. Om det er før skatt så jobber hun ikke 100%.

Anonymkode: e55bd...f6d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter skatt? Det er jo en helt normal lønn, det. Foreslår at du lærer deg litt mer om hva folk flest faktisk tjener. 

Anonymkode: 23583...89a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det netto eller brutto? Om det er etter skatt er det jo en super lønn. Om det er før skatt så jobber hun ikke 100%.

En super lønn er det ikke mtp 10+ overtid og jobb på helligdager, 7 års ansiennitet og bachelor og et område der kommunen trenger folk. 

Det beste er jo at innleide vikarsykepleier som ikke kan norsk og som hun må lære opp tjener det dobbelte. Faen så provoserende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis hun tar videreutdanning og får spesialisttittel står hun mye sterkere til å forhandle lønn, er min erfaring :) "Vanlig" sykepleier er forholdsvis dårlig betalt. Jeg fikk over 100 tusen mer i året i fastlønn som spesialspl, med samme ansiennitet og omtrent samme oppgaver (ikke mer ansvar). 

Anonymkode: 4abd8...e90

Skal foreslå det, kan videreutdanning fint kombineres med jobb eller blir det to år til uten lønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal foreslå det, kan videreutdanning fint kombineres med jobb eller blir det to år til uten lønn? 

Kommer jo helt an på dere det. Min samboer tar 100% studie ved siden av 100% jobb OG et barn, det går fordi begge er innstilte på det. Han vet når han har vinduer til å studere, samtidig er han en av de som bare tar nytt stoff lett så han trenger ikke å sitte å kverne i bøker dag etter dag. 

Anonymkode: 0c59a...4c3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis penger er så viktig for deg, så får du vel bytte samboer da?

Alle vet at man ikke blir rik av å jobbe i det offentlige, men hun har mange andre goder som vi andre bare kan drømme om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønner seg og ta mer utdannelse. 

Så er det forskjellig lønn, i forskjellige kommuner. Jeg er vernepleier, og jobben jeg hadde ved siden av studier, hadde elendig lønn. De ville jo gjerne ha meg videre, da jeg var ferdig utdannet. Men jeg fikk tilbud om jobb i Bærum, der var lønnen mye bedre. Og reiseveien var like lang. Og det var nøyaktig samme stilling.

Anonymkode: 131c5...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Hun tjener feks denne måneden kun 37k og det er med flere timer overtid pluss alle tillegg. Er jo meget dårlig i forhold til det ansvaret og kaoset hun ordner opp i på jobb. Kanskje et problem med ledelsen der men kommunen gir jo faen i det så lenge det er billig. 

Hvordan overbevise henne om å endre stilling? Hun er enormt flink til alt og flink med folk. Jeg fortviler og føler hun blir utnyttet av kommunen. 

Nå er det vel fastlønn i kommunen, å dermed ikke så enkelt å forhandle om lønnen, så det beste da er vel å skifte beite.

Å du, hvordan vet du at hun er så flink som du sier? Jobber du sammen med henne? 

Anonymkode: 86a82...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere har ok lønn. Blir bedre med litt ansiennitet. Ro deg ned. Skal du presse henne til videreutdanning? Ro deg ned.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

37.000 er jo ikke så ille? Er også sykepleier, har 32.000 med 10 års ansiennitet + 60 ekstra studiepoeng som jeg får 18.000 ekstra i året for.

Anonymkode: c04b1...9c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Knirke skrev (1 time siden):

Hvis penger er så viktig for deg, så får du vel bytte samboer da?

Alle vet at man ikke blir rik av å jobbe i det offentlige, men hun har mange andre goder som vi andre bare kan drømme om.

Hvilke goder tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvilke goder tenker du på?

Jobbsikkerhet, Arbeidsmiljøloven, offentlig pensjonsordning... Samt hun får jobbe innendørs i tempererte rom uten skadelig støy, gass, eller støv. Liten risiko for arbeidsulykker, hun slipper lange reiser, får dratt hjem hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knirke skrev (3 minutter siden):

Jobbsikkerhet, Arbeidsmiljøloven, offentlig pensjonsordning... Samt hun får jobbe innendørs i tempererte rom uten skadelig støy, gass, eller støv. Liten risiko for arbeidsulykker, hun slipper lange reiser, får dratt hjem hver dag...

Jobbsikkerheten i det offentlige er dårligere enn du tror. 
Alle må følge aml.

Offentlig pensjonsordning er blitt rasert. Man kommer nok bedre ut med 7% innskuddspensjon i det private, som noen har. 
Ikke alle i det offentlige har et ufarlig arbeidsmiljø eller jobber innendørs. 
Mange i det offentlige har mye reising, ikke alle får dratt hjem hver dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobbsikkerheten i det offentlige er dårligere enn du tror. 
Alle må følge aml.

Offentlig pensjonsordning er blitt rasert. Man kommer nok bedre ut med 7% innskuddspensjon i det private, som noen har. 
Ikke alle i det offentlige har et ufarlig arbeidsmiljø eller jobber innendørs. 
Mange i det offentlige har mye reising, ikke alle får dratt hjem hver dag. 

Ehm, nei... AML gjelder mange steder, men ikke alle. I min bransje gjelder den ikke.

De fleste sykepleiere jobber innendørs, og de aller fleste får reist hjem hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En super lønn er det ikke mtp 10+ overtid og jobb på helligdager, 7 års ansiennitet og bachelor og et område der kommunen trenger folk. 

Det beste er jo at innleide vikarsykepleier som ikke kan norsk og som hun må lære opp tjener det dobbelte. Faen så provoserende! 

Men er det netto eller brutto? Jeg er selv spesialsykepleier, og hadde jubla for å ha utbetalt 37k. Hadde det vært 37k FØR skatt, så jobber hun hverken fulltid eller 10+ timer overtid, fpr da hadde lønnen vært høyere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

37k netto er jo en ganske ålreit lønn da.

Siden du synes det er så dårlig så regner med at dere har rundt 100k netto tilsammen hver måned? Det er jo luksus😊

Anonymkode: 46c0f...36f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...