AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Hei! Jeg er jobbsøkende, men er ansatt som tilkallingsvikar på en arbeidsplass. Jeg har fra 1. sept til 1. des arbeidet 100%. Før dette arbeidet jeg som tilkallingsvikar. Nå er jeg tilbake som tilkallingsvikar, da de ikke kan tilby meg mer fulltidsarbeid. De er klar over at jeg søker jobber. Er det innafor å be om en attest selv om jeg ikke har sagt opp enda? Skal søke en jobb nå, hvor en attest fra denne arbeidsplassen ville vært ytterst relevant. Anonymkode: 20df6...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg er jobbsøkende, men er ansatt som tilkallingsvikar på en arbeidsplass. Jeg har fra 1. sept til 1. des arbeidet 100%. Før dette arbeidet jeg som tilkallingsvikar. Nå er jeg tilbake som tilkallingsvikar, da de ikke kan tilby meg mer fulltidsarbeid. De er klar over at jeg søker jobber. Er det innafor å be om en attest selv om jeg ikke har sagt opp enda? Skal søke en jobb nå, hvor en attest fra denne arbeidsplassen ville vært ytterst relevant. Anonymkode: 20df6...8fc Ja, det har jeg selv gjort med tidligere arbeidsgivere som var klar over at jeg søkte annet. Spør i vei, og nevn at det er kjekt om det spesifiseres at du jobbet fulltid nevnte periode. Anonymkode: 64c50...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 10. januar #3 Del Skrevet 10. januar Min erfaring er at potensielle arbeidsgivere bryr seg mer om referanser enn attester, så bedre å spørre noen om de kan være referanser. Gjerne en leder og en på samme nivå som deg. Du kan selvsagt be om attest nå som du går over til tilkallingsvikar også, det er ganske naturlig. Hvis du får mange vakter senere, så kan attesten oppdateres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Attest som i ett A4 ark med tekst om hvordan du fungerer er utdatert. Men du kan be om tjenestebevis, som er det nye. Og som en nevner over: spør om noen kan stille som referanse. Anonymkode: 7e66c...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Del Skrevet 11. januar Tjenestebevis kan du absolutt spørre om! Det er det som regel lønn som ordner. Referanse (som at noen ringer dem og spør litt om hvordan du er og hva jobben har gått ut på), kan du også be om. Da er det egentlig bare en fordel at du fremdeles er ringevikar der. Anonymkode: 4676c...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 11.29): Hei! Jeg er jobbsøkende, men er ansatt som tilkallingsvikar på en arbeidsplass. Jeg har fra 1. sept til 1. des arbeidet 100%. Før dette arbeidet jeg som tilkallingsvikar. Nå er jeg tilbake som tilkallingsvikar, da de ikke kan tilby meg mer fulltidsarbeid. De er klar over at jeg søker jobber. Er det innafor å be om en attest selv om jeg ikke har sagt opp enda? Skal søke en jobb nå, hvor en attest fra denne arbeidsplassen ville vært ytterst relevant. Anonymkode: 20df6...8fc Det er jo bare å spørre det. Referanse er ofte veldig relevant. Hvordan de opplever deg som arbeidstaker. Attest kan bli veldig formelt. Det kommer litt an på hva slags jobb du søker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar Absolutt, du kan be om både attest og referanse. Anonymkode: 7bede...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå