AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Ser en trend som går igjen i de jeg har møtt som jeg mener har ganske mange narsissistiske trekk, at de gjerne omtaler alle rundt seg som narsissistiske. Det er jo ganske ironisk, men jeg kom til å tenke på at det sannsynligvis faktisk oppleves slik for dem, da hvis fokuset og hensynet ikke er på dem, er vedkommende "narsisisstisk". Noen andre som har opplevd det samme eller er det bare tilfeldig? Går det an å prøve å forklare dem at de kanskje har et skjevt syn på virkeligheten, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: ad52a...b6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Helt vanilg. Min mann gjennom 30 år narrssist. Men mener han han sliter psykisk fordi jeg er det Anonymkode: 86444...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar Narsisster er ikke akkurat kjent for å ha selvinnsikt. De er ekstremt sårbare for kritikk og skylder som oftest på andre. Ironisk kanskje, men helt vanlig. Anonymkode: 126ba...211 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar I seg selv ser man andre. Men håper ikke at det betyr at folk slutter å eksponere ekte narsissister! For det er drøye personlighetstrekk ute og går. Anonymkode: 9cd08...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar Nå er det forskjell på å være en narsissist og det å ha narsissistiske trekk. Vi alle har sistnevnte i oss, men graden varierer. Førstnevnte er det liten sjans for å nå igjennom til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar Eneste som har kalt meg narcissist, er min eksmann (når vi var gift) jeg ble helt knust, og trodde alt han sa, og var veldig lei meg fordi jeg ødela livet hans. Begynte å gå til psykolog, som sier at jeg mest sannsynlig ikke er narcissist. Men tviler fremdeles.. Men tviler IKKE på at han er det..! Han sa at foreldrene mine også var narcissister, og at jeg måtte kutte kontakten med dem (de var veldig støttende ved skilsmissen btw) Anonymkode: 432f9...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar Det strøs diagnoser i vanlig kg-stil ser jeg. Kan man ikke overlate diagnosene til fagfolk? Anonymkode: e5646...49c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser en trend som går igjen i de jeg har møtt som jeg mener har ganske mange narsissistiske trekk, at de gjerne omtaler alle rundt seg som narsissistiske. Det er jo ganske ironisk, men jeg kom til å tenke på at det sannsynligvis faktisk oppleves slik for dem, da hvis fokuset og hensynet ikke er på dem, er vedkommende "narsisisstisk". Noen andre som har opplevd det samme eller er det bare tilfeldig? Går det an å prøve å forklare dem at de kanskje har et skjevt syn på virkeligheten, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: ad52a...b6b Den ord bruker har i perioder blitt flittig brukt på forumet. Jeg blånekter for at det skal være stilt en slik diagnose på mange av de innleggene der noen omtaler andre med denne personlighetstypen. Får noen en slik diagnose, så holder de den vel og for seg selv? Og neste problemstilling, noen mener de er i stand til å diagnostisere andre med alle mulige diagnoser, uten å ha ennet enn folkeskolen. Så de er dyktige, de, altså! Anonymkode: 2fad8...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det strøs diagnoser i vanlig kg-stil ser jeg. Kan man ikke overlate diagnosene til fagfolk? Anonymkode: e5646...49c Det er ikke en diagnose, det er en personlighetstype. Anonymkode: aaae0...276 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den ord bruker har i perioder blitt flittig brukt på forumet. Jeg blånekter for at det skal være stilt en slik diagnose på mange av de innleggene der noen omtaler andre med denne personlighetstypen. Får noen en slik diagnose, så holder de den vel og for seg selv? Og neste problemstilling, noen mener de er i stand til å diagnostisere andre med alle mulige diagnoser, uten å ha ennet enn folkeskolen. Så de er dyktige, de, altså! Anonymkode: 2fad8...03a Mange mennesker som har narsissistiske personlighetstrekk. Det er ikke en sykdom, eller en diagnose. Anonymkode: aaae0...276 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar Ca 0.6% av befolkningen antas å være narsissister. Hvis noen har tre eks-er som alle er narsissister så vil man (ved tilfeldig utvalg) anta at sannsynligheten for det er (6/100)x(6/100)x(6/100)=0,000216. Altså har man altså ekstrem «flaks», greier på en eller annen måte å tiltrekke seg slike mennesker, eller man stempler dem med en feilaktig personlighetstype. Jeg tror siste alternativ er utbredt. Anonymkode: 3e5df...d99 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ca 0.6% av befolkningen antas å være narsissister. Hvis noen har tre eks-er som alle er narsissister så vil man (ved tilfeldig utvalg) anta at sannsynligheten for det er (6/100)x(6/100)x(6/100)=0,000216. Altså har man altså ekstrem «flaks», greier på en eller annen måte å tiltrekke seg slike mennesker, eller man stempler dem med en feilaktig personlighetstype. Jeg tror siste alternativ er utbredt. Anonymkode: 3e5df...d99 Sorry, 6/1000 skal det være… Anonymkode: 3e5df...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ca 0.6% av befolkningen antas å være narsissister. Hvis noen har tre eks-er som alle er narsissister så vil man (ved tilfeldig utvalg) anta at sannsynligheten for det er (6/100)x(6/100)x(6/100)=0,000216. Altså har man altså ekstrem «flaks», greier på en eller annen måte å tiltrekke seg slike mennesker, eller man stempler dem med en feilaktig personlighetstype. Jeg tror siste alternativ er utbredt. Anonymkode: 3e5df...d99 Om én person sier h*n har tre ekser som er narsissist, så er det mest sannsynlig h*n selv som er narsissist. Anonymkode: aaae0...276 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #14 Del Skrevet 9. januar Ser den tendensen mye her på KG, noen som alltid skal diagnostisere andre Anonymkode: 2204f...1a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #15 Del Skrevet 9. januar Jeg har en narsissistisk forelder og jeg har selv ett spesifikt trekk som kan stemme med narsissistiske trekk, men trekket kommer også av helt andre ting. Årsaken fremstår veldig klar for meg: først er det AdHd'n, nummer to er at min andre forelder var ganske lik, og grunn nummer tre er at jeg ble indoktrinert til å følge samme sti av den narsissistiske -h*n brukte en metode for å få dette til, for å senere kunne kontrollere meg. Anonymkode: 597b0...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar Begrepet narsisst er helt utvannet og meningsløst nå. Nå er ingen drittsekker lenger, alle er narsisster. Anonymkode: 0b5cd...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #17 Del Skrevet 9. januar Min søster baksnakker alle som er som henne, fordi hun forstår ikke hvordan hun er. Hun er narsisist Anonymkode: 1fd1a...86a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Går det an å prøve å forklare dem at de kanskje har et skjevt syn på virkeligheten, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: ad52a...b6b Neppe. Du fremstår for dem som den som har problemet. Og det kan jo stemme. Anonymkode: 5784a...026 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 9. januar #19 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Narsisster er ikke akkurat kjent for å ha selvinnsikt. De er ekstremt sårbare for kritikk og skylder som oftest på andre. Ironisk kanskje, men helt vanlig. Anonymkode: 126ba...211 Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 9. januar #20 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ser en trend som går igjen i de jeg har møtt som jeg mener har ganske mange narsissistiske trekk, at de gjerne omtaler alle rundt seg som narsissistiske. Det er jo ganske ironisk, men jeg kom til å tenke på at det sannsynligvis faktisk oppleves slik for dem, da hvis fokuset og hensynet ikke er på dem, er vedkommende "narsisisstisk". Noen andre som har opplevd det samme eller er det bare tilfeldig? Går det an å prøve å forklare dem at de kanskje har et skjevt syn på virkeligheten, eller er det bare å gi opp? Anonymkode: ad52a...b6b Bare å gi opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå