Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du/de som ikke har barn, hva jobber du som eller med?

Anonymkode: 10062...7b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De jobber som advokatfullmektige.

Anonymkode: be9b9...60a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du/de som ikke har barn, hva jobber du som eller med?

Jeg er saksbehandler i offentlig forvaltning

AnonymBruker
Skrevet

De jobber vel i samme jobber som de med barn. 

Anonymkode: 6971f...463

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar opp fag i voksen alder mens mannen min jobber som lærer. Vi betaler 18000 i bolig per måned og har fremdeles vært på utenlandsferie i Berlin, Amsterdam og Manchester i 2024. Vi vurderer ny bil dette året.

Vi trives. Når jeg jobber igjen så kan vi spare mer. 

Anonymkode: 50dd8...34c

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjømann

Anonymkode: ac07e...924

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På jobben min er det både de med og uten barn. Og de som har barn har like oppgaver, like mange reisedøgn, med mer, som jeg har. 

Hva er du egentlig ute etter? 

Anonymkode: 5cc79...fa8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg jobber I hjemmesykepleien. Men det jobber også folk her som har barn. 

Endret av Phoenix Heart
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du om det, TS? De fleste jobber har jo folk både med og uten barn.

Anonymkode: c5e9c...449

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du dette er veldig forskjellig fra de som har barn?

Anonymkode: 64e02...5e4

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Arealplanlegger, rådgiver i kommune. 

Anonymkode: 6be26...7fb

AnonymBruker
Skrevet

Har ofte tenkt at jeg har muligheten til å finne meg en jobb med ugunstige tider og god lønn, men det er søren ikke lett. Jeg tar en form for videreutdanning, men ender vel opp som vaskehjelp uansett.

Anonymkode: 8ced4...020

AnonymBruker
Skrevet

Samme jobb som kollegene mine med barn har - siving i et stort selskap. Hva er forskjellen?

Liker akkurat like godt stabilitet og faste tidspunkter og setter stor pris på fritiden min. Helt ærlig opplever jeg at de med 2-4 barn gjerne også er de med mest kapasitet menneskelig, og tåler mye stress på jobb.

Selv er jeg ikke så god under masse stress (og har følgelig valgt et liv uten barn, enn så lenge).

Anonymkode: 5eeee...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærer på barneskole.

Anonymkode: f46fc...b8d

Skrevet (endret)

Før jeg ble stemor til gutten jeg i dag ser på som min egen, jobbet jeg i administrasjon i finansbransjen, og deretter som lærer på barneskole. Det gjør jeg fremdeles. Jeg elsker å jobbe med barn.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor spør du om det, TS? De fleste jobber har jo folk både med og uten barn.

Anonymkode: c5e9c...449

Fordi jeg ikke har barn, og det er sårt for meg å jobbe ett sted der alle har barn og familie. Jobber innenfor helse, og det har vært sånn alle de stedene jeg har jobbet. Det er vel fordi familie og barn er viktig for mange av de. Det er viktig for meg og, fikk bare aldri barn av forskjellige grunner, og har nesten ikke familie heller.

• Hjerte 2
Skrevet

Jobber innenfor dyr og dyre helse, men holder på å ta en utdannelse innenfor helse (mennesker)

På arbeidsplassen min nå er det kanskje 50/50 med de som har barn og vi som ikke har det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jordmor.

Anonymkode: d5d64...0b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat de samme tingene som de som har barn....? Det er ikke sånn at i det man får barn, så skifter man yrke også? 

Jeg jobbet som utvikler både før og etter jeg fikk barn. Mannen min jobbet som kjemiingeniør både før og etter barn. 

Anonymkode: 2fbf1...c5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fordi jeg ikke har barn, og det er sårt for meg å jobbe ett sted der alle har barn og familie. Jobber innenfor helse, og det har vært sånn alle de stedene jeg har jobbet. Det er vel fordi familie og barn er viktig for mange av de. Det er viktig for meg og, fikk bare aldri barn av forskjellige grunner, og har nesten ikke familie heller.

Men det vil jo være sånn mer eller mindre alle steder? Med mindre du finner deg en jobb med bare veldig unge folk, så har folk flest barn. Rundt 25% av menn og 14% av kvinner rundt 40 er barnløse. Om du jobber innenfor helse, så er det ofte stor kvinneandel, og altså, 86% av kvinner over 40 har da barn. 

Jeg jobber i et veldig mannsdominert yrke, og har hatt et par barnløse kolleger på 40+, og så har man de unge "guttene" som ikke har fått barn ennå - men så kommer ungene ramlende der også. 

Å finne en jobb hvor flertallet IKKE har barn vil være veldig vanskelig, med mindre du altså går etter plasser med bare ungdommer. 

Anonymkode: 2fbf1...c5d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...