KnitAndCoffee Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Jeg har nå gått med betent skulder i over et år og begynner å bli ganske desperat. Har tidligere hatt det samme i den andre skulderen, og det endte med operasjon for å få mer plass til senene i skulderleddet. Denne gangen vil jeg helst unngå operasjon, for jeg er lei av sykehuset etter å ha vært der mye i de siste årene. Jeg har prøvd NSAID's, kortisonkur i tablettform, kortisonsprøyte i senen, fysioterapi og egentrening, men har ikke blitt noe bedre. Regner med at jeg blir sendt til røntgen/MR etter neste legetime, men jeg vil ha prøvd "alt" først. Etter som jeg ikke har vært til røntgen/MR ennå, så vet jeg ikke om jeg har fått kalkutfelling i senen. Ser at trykkbølgebehandling er anbefalt for de med det, men vil det kunne hjelpe for betennelse uten kalkutfelling også? Noen som har noen erfaringer og råd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Ja , fikk god hjelp av det, helt frisk etterpå. Det var så galt med meg etter masse behandling som ikke virket at fastlegen mente det var på tide med uføretrygd. Gikk bra med meg etter 4 år med skulderplage. Anonymkode: 47ef5...d91 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar Har prøvd det for betennelse i albuen. Grusomt vondt, men det funker. Anonymkode: d8980...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar Hvis du starter trykkbølgebehandling for vondter i ledd, sener eller muskler, kan det være lurt å støtte kroppen med riktig kosthold! Her er noen tips til næringsstoffer som kan hjelpe cellene dine med å reparere seg selv og redusere betennelse: 1. Vitamin C – For kollagenproduksjon og vevstyrke. Spis mer appelsiner, paprika og brokkoli. 2. Vitamin D – Godt for bein og immunforsvar. Sørg for litt sollys eller spis fet fisk som laks. 3. Omega-3-fettsyrer – Demp betennelse med makrell, laks, eller valnøtter. 4. Magnesium – Bra for muskel- og nervefunksjon. Finnes i nøtter, frø og spinat. 5. Sink – Viktig for cellevekst og heling. Spis kjøtt, gresskarfrø eller skalldyr. 6. Vitamin K2 – For sterke bein. Fermentert mat som natto (hvis du tør!) eller ost er supert. 7. Kobber og mangan – For sterke sener og brusk. Gå for nøtter, fullkorn og ananas. 8. Glukosamin og kondroitin – Naturlig byggestein for brusk, ofte tatt som kosttilskudd. 9. Antioksidanter – Beskytter cellene. Spis nøtter, avokado eller fisk for vitamin E og selen. Tips: Kombiner et balansert kosthold med behandlingene, og unngå for mye prosessert mat som kan forverre betennelser. Kosttilskudd kan vurderes om du ikke får nok fra maten – bare sjekk med legen først. Lykke til med behandlingen! 🩺 Noen som har prøvd dette og sett bedring? Del gjerne erfaringer! Anonymkode: 2e941...92e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du starter trykkbølgebehandling for vondter i ledd, sener eller muskler, kan det være lurt å støtte kroppen med riktig kosthold! Her er noen tips til næringsstoffer som kan hjelpe cellene dine med å reparere seg selv og redusere betennelse: 1. Vitamin C – For kollagenproduksjon og vevstyrke. Spis mer appelsiner, paprika og brokkoli. 2. Vitamin D – Godt for bein og immunforsvar. Sørg for litt sollys eller spis fet fisk som laks. 3. Omega-3-fettsyrer – Demp betennelse med makrell, laks, eller valnøtter. 4. Magnesium – Bra for muskel- og nervefunksjon. Finnes i nøtter, frø og spinat. 5. Sink – Viktig for cellevekst og heling. Spis kjøtt, gresskarfrø eller skalldyr. 6. Vitamin K2 – For sterke bein. Fermentert mat som natto (hvis du tør!) eller ost er supert. 7. Kobber og mangan – For sterke sener og brusk. Gå for nøtter, fullkorn og ananas. 8. Glukosamin og kondroitin – Naturlig byggestein for brusk, ofte tatt som kosttilskudd. 9. Antioksidanter – Beskytter cellene. Spis nøtter, avokado eller fisk for vitamin E og selen. Tips: Kombiner et balansert kosthold med behandlingene, og unngå for mye prosessert mat som kan forverre betennelser. Kosttilskudd kan vurderes om du ikke får nok fra maten – bare sjekk med legen først. Lykke til med behandlingen! 🩺 Noen som har prøvd dette og sett bedring? Del gjerne erfaringer! Anonymkode: 2e941...92e Dette innlegget lyser KI lang vei. Anonymkode: e2a87...98f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du starter trykkbølgebehandling for vondter i ledd, sener eller muskler, kan det være lurt å støtte kroppen med riktig kosthold! Her er noen tips til næringsstoffer som kan hjelpe cellene dine med å reparere seg selv og redusere betennelse: 1. Vitamin C – For kollagenproduksjon og vevstyrke. Spis mer appelsiner, paprika og brokkoli. 2. Vitamin D – Godt for bein og immunforsvar. Sørg for litt sollys eller spis fet fisk som laks. 3. Omega-3-fettsyrer – Demp betennelse med makrell, laks, eller valnøtter. 4. Magnesium – Bra for muskel- og nervefunksjon. Finnes i nøtter, frø og spinat. 5. Sink – Viktig for cellevekst og heling. Spis kjøtt, gresskarfrø eller skalldyr. 6. Vitamin K2 – For sterke bein. Fermentert mat som natto (hvis du tør!) eller ost er supert. 7. Kobber og mangan – For sterke sener og brusk. Gå for nøtter, fullkorn og ananas. 8. Glukosamin og kondroitin – Naturlig byggestein for brusk, ofte tatt som kosttilskudd. 9. Antioksidanter – Beskytter cellene. Spis nøtter, avokado eller fisk for vitamin E og selen. Tips: Kombiner et balansert kosthold med behandlingene, og unngå for mye prosessert mat som kan forverre betennelser. Kosttilskudd kan vurderes om du ikke får nok fra maten – bare sjekk med legen først. Lykke til med behandlingen! 🩺 Noen som har prøvd dette og sett bedring? Del gjerne erfaringer! Anonymkode: 2e941...92e Du glemte kalsium, kalium, sodium, og b12. Du glemte også det faktum at planter er fulle av stoffer som svekker opptak av magnesium Anonymkode: 95d48...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar Brukte det på betennelse i hofta, fungerte dårlig for meg. Min betennelse kom riktignok av løpebelastning, så det ble bra av å ikke løpe. Anonymkode: 0a7c3...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har prøvd det for betennelse i albuen. Grusomt vondt, men det funker. Anonymkode: d8980...cbf Trykkbølgebehandling er vondt? Anonymkode: 8a280...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar Jeg prøvde det, hjalp ingen verdens ting. Ser du har prøvd kortisonsprøyte, ble det tatt ultralyd samtidig som du tok det? Anonymkode: b510b...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar (endret) Ja, trykkbølgebehandling er vondt. Jeg fikk det mot "tennisalbue". (Prøvde kortison først.) Det var vondt og hjalp ikke en dritt. Endret 9. januar av Stor pike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar Stor pike skrev (1 time siden): Ja, trykkbølgebehandling er vondt. Jeg fikk det mot "tennisalbue". (Prøvde kortison først.) Det var vondt og hjalp ikke en dritt. Jeg vurderer å ta det for å få bukt med betennelse i akillesen som har vart i årevis. Men er ikke glad i smerte. Anonymkode: 8a280...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Trykkbølgebehandling er vondt? Anonymkode: 8a280...152 Ja, vondt. Anonymkode: b060f...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 10. januar Forfatter #13 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg prøvde det, hjalp ingen verdens ting. Ser du har prøvd kortisonsprøyte, ble det tatt ultralyd samtidig som du tok det? Anonymkode: b510b...69f Kortisonsprøyta ble satt av fastlegen og hun brukte ikke ultralyd nei. Jeg kjente bedring i ei lita uke før det snudde igjen. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har prøvd det for betennelse i albuen. Grusomt vondt, men det funker. Anonymkode: d8980...cbf Jeg har nervesmerter nedover arma, så det blir nok helt forferdelig....men hvis det vil hjelpe så tåler jeg mye. Det er venstre skulder denne gangen, så jeg er ikke fult så avhengig av den armen, men har funnet ut at jeg bruker den mer enn jeg hadde trodd. Sliter blant annet med å få på meg klær uten å ha den armen inn i plagget først, det er vanskelig å få tak i sikkerhetsbeltet, ta ut av oppvaskmaskinen er et ork, og det hemmer meg i mine hobbyer og fritidsaktiviteter. Gidder ikke å svare på KI-innlegget annet enn at jeg har et sunt kosthold og er (vanligvis) svært aktiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Del Skrevet 10. januar KnitAndCoffee skrev (3 minutter siden): Kortisonsprøyta ble satt av fastlegen og hun brukte ikke ultralyd nei. Jeg kjente bedring i ei lita uke før det snudde igjen. Jeg har nervesmerter nedover arma, så det blir nok helt forferdelig....men hvis det vil hjelpe så tåler jeg mye. Det er venstre skulder denne gangen, så jeg er ikke fult så avhengig av den armen, men har funnet ut at jeg bruker den mer enn jeg hadde trodd. Sliter blant annet med å få på meg klær uten å ha den armen inn i plagget først, det er vanskelig å få tak i sikkerhetsbeltet, ta ut av oppvaskmaskinen er et ork, og det hemmer meg i mine hobbyer og fritidsaktiviteter. Gidder ikke å svare på KI-innlegget annet enn at jeg har et sunt kosthold og er (vanligvis) svært aktiv. Det som er problemet med kortisonsprøyte når fastleger tar det. Dem bare setter det ett sted i nærheten der man har vondt. Jeg testet, hjalp så og si ingen ting. Dro privat, der tok dem ultralyd for å sette sprøyten rett i betennelsen, aldri hatt smerter igjen. Anonymkode: b510b...69f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 10. januar #15 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, vondt. Anonymkode: b060f...7ec Jeg synes ikke det er vondt i det hele tatt. Til nød litt sånn godt-vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå