Djungelvrål Skrevet 4. februar #141 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 19.37): Søndagsmatine - filmer fra eksotiske land midt på søndagen. Typisk Ungarn, Latin-Amerika osv - svært ofte med veldig pene damer og ofte med en god del nakenhet. Anonymkode: 7022a...3df Noen som husker finsk fjernsynsteater. Det var som oftest noen nakne, fulle og stygge menn som sloss i en badstu. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. februar #142 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Merkelig at mange skriver Twin Peaks. Ingen her skjønte noe av den den gang likevel, meg selv inkludert. Brødre Dal og Thomas og vennene hans var det aller beste. Anonymkode: dfcc3...ed6 Er vel de som var ungdommer eller voksne på den tiden som nevner twin peaks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #143 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 19.22): Er det noen som husker en serie med en mann og en jente som var i en leilighet, og i hver episode var den møblert etter en bestemt periode. Det var vel en av disse som skulle være veldig lærerike. Husker jenta sa noe om at dette må vel kalles overmøblert 😅 Har en vag anelse om at mannen het Dag, men er ikke sikker. Anonymkode: cb5a6...698 Den magiske brytern 😍😍 Elsket den! Anonymkode: df7c0...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 5. februar #144 Del Skrevet 5. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 10.55): NRK på åttitallet står igjen for meg som en liten tragedie. Jeg er selv født etter denne tiden, slik at mine inntrykk av perioden fremstår i retrospekt. På 80-tallet begynte NRKs undergangsfortelling. Det var på denne tiden at de begynte å bevege seg bort fra den eksperimenterende formen som sørger for at mange av deres programmer fra 60- og 70-tallet ennå holder seg og er mulig å se med utbytte, til at NRK begynte å sende grunne underholdningsprogrammer som i ettertid ikke er mulig å se for andre enn dem som gjennomlevet perioden. En utgave av 'LørDan' fra 1987 er i dag verdiløs å se, i motsetning til f.eks. 'Dikt eller udikt' fra 1967 eller 'Vi komponerer elektronisk musikk'. I dag later denne utviklingen til å akselerere. Ingen av programmene som ble sendt i 2024 vil være mulige om noen få år, rett og slett fordi de vil oppleves som irrelevante. Det tidløse er i ferd med å forlate vårt samfunn til fordel for nyhetens skandale. Tilgi mitt svar, men jeg synes det er trist. Anonymkode: 543e8...3e7 Uenig. Jeg har sett en episode av LørDan fra 1987 hvor det diskuteres barn. Mye av debatten er den samme som i dag, tidsklemma blant annet. Frivillig barnløshet blir diskutert. De diskuterer barnehageplasser og at barna er i barnehagen fra 8 til 17. Det føles ikke som en 38 år gammel debatt. Samtidig er det rett og slett underholdende å se gamle programmer. Artig når Dan Børge i denne episoden intervjuer en familie på 12 barn. Når han kommer til hun på 18 år; "18 år, ja. Da begynner det å bli litt mer fasong over det". Endret 5. februar av Nowayback Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:18 #145 Del Skrevet torsdag kl 18:18 Djungelvrål skrev (På 4.2.2025 den 21.43): Noen som husker finsk fjernsynsteater. Det var som oftest noen nakne, fulle og stygge menn som sloss i en badstu. Ja, så vidt. Jeg minnes det mer som et traume, ble det ikke fjernet fra tv fordi det var litt vel..eh..plagsomt? Anonymkode: 276e6...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowe Skrevet torsdag kl 18:33 #146 Del Skrevet torsdag kl 18:33 Kvak kvarakvakvak ny ny ny nyyyyyy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowe Skrevet torsdag kl 18:38 #147 Del Skrevet torsdag kl 18:38 Noen andre som husker denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:44 #148 Del Skrevet torsdag kl 18:44 Dynastiet og Falcon Crest! For ikke å glemme den beste! «Returen to Eden»!!! Return to Eden var den beste! Vi hadde jo også «der elvane møtast». Anonymkode: 65d41...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:18 #149 Del Skrevet torsdag kl 20:18 Er Neverending Story nevnt? Det er jo tidenes beste film! Anonymkode: 276e6...ff2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet torsdag kl 20:23 #150 Del Skrevet torsdag kl 20:23 AnonymBruker skrev (På 9.1.2025 den 22.41): Har ingen nevnt Halvsju enda? Vi satt klistret hver lørdag. Men mest pga seriene som ble vist da, som Pelle Parafin og Brødrene Dal. Er det lov å nevne radio også? Tordivelen flyr i skumringen! 🥶 Anonymkode: cb5a6...698 Radio, Else Michelet var satirisk i toppklasse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet fredag kl 12:42 #151 Del Skrevet fredag kl 12:42 (endret) Polsk-tsjekkoslovakiske spelefilmar (og lignende) var jo også en greie på 80-tallet. Vanligvis ikke av det lettbeinte slaget om jeg husker rett. Endret fredag kl 12:43 av parmanoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet fredag kl 12:48 #152 Del Skrevet fredag kl 12:48 Det må være humorgjengen som laget serien om brødrene Gaus, Roms og Brumund Dal. Vi i familien så alltid på det og lo godt hver gang. Som da de padlet i kanoen sin på vei for å finne noen verdifulle steiner, og og umiddelbart skjønte at nå var de kommet til Hadeland, fordi det sto folk på elvebredden og vinket og sa "Hadet-hadet. Hadet!" til brødrene som padlet forbi 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:03 #153 Del Skrevet fredag kl 15:03 Million skrev (2 timer siden): Det må være humorgjengen som laget serien om brødrene Gaus, Roms og Brumund Dal. Vi i familien så alltid på det og lo godt hver gang. Som da de padlet i kanoen sin på vei for å finne noen verdifulle steiner, og og umiddelbart skjønte at nå var de kommet til Hadeland, fordi det sto folk på elvebredden og vinket og sa "Hadet-hadet. Hadet!" til brødrene som padlet forbi 😂 🤣 Jeg var for liten til å forstå sånt, men jeg elsket å se Brødrene Dal fordi mamma og pappa lo sånn av det. Anonymkode: 276e6...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå