AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Hei. Står i en situasjon nå hvor vi skal selge felles bolig pga samlivsbrudd. Har to barn. Jeg har ikke råd til hele lånet alene for å beholde huset. Inntekt på ca 500.000. Lån på 3,2 millioner nå. Får heller ikke særlig med lån i banken for å finne en eventuell ny bolig for meg å barna. Noen som har vært i samme situasjon? Finnes det ingen annen utvei enn å leie? Ikke så lett å finne leiebolig i skolekretsen her heller dessverre. Føler meg litt rådvill! Anonymkode: e060b...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden har du sjekket med kommunen om de kan tilby deg finansiering gjennom startlån? Anonymkode: 01080...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bietue Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Nei. Hvordan foregår det? Og hva vil det si? Må jeg ikke likevel ha høy nok inntekt for å betjene lånet på 3,1? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Står i samme situasjon selv. Her må jeg leie ett par år for å prøve å spare til egenkapital. Har tenkt å søke startlån/husbanken etterhvert. Her blir det ikke noe overskudd etter salg, men det får kanskje dere? Anonymkode: 48cf1...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bietue Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Ja, regner med et overskudd på rundt 300 000. Har også mulighet til kausjonist, men likevel er ikke det nok for banken mtp lån. hva vil det si at husbanken refinansierer? Kan det være noen mulighet for meg å beholde nåværende bolig med hjelp fra husbanken? Hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå