Gå til innhold

Tips ved virus på balansenerven?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært svimmel et par måneder, uvel og hodepine osv. Har fått konstatert virus på balansenerven hos kiropraktor som kun driver med svimmelhet, har tatt tester, han har sett på øynene mine med briller ved bevegelser osv. Hadde litt utslag på krystallsyke, men ikke nok til at han mente det var "kun" det.

Har fått øvelser som jeg gjør, og det går bedre, særlig i juleferien. Men merker at det er vanskeligere på jobb. Jobber på barneskole, har minst 20 barn rundt meg til enhver tid, ofte 100, pluss voksne. Ute er en utfordring, mye bevegelse, lyder, flytting av blikk og snuing på hodet og kroppen. Hjemme er det roligere, og da merker jeg at det er mindre plagsomt.

Jeg sier dette for å forklare hvordan det er, ikke for å "klage" over jobbsituasjonen.

Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan bli bedre fort? Noen som har erfaringer med noe som har fungert? Blir ekstremt sliten etter en jobbdag, særlig mot slutten/siste halvdel av dagen, da er jeg "brukt opp", kjennes det ut som. Ønsker å bli bedre så jeg slipper å ha det sånn.

Leser at man skal være i "vanlig aktivitet" for å trene opp nerven, men at det er veldig vanlig å være veldig sliten, utmattet og trenge mye hvile. Jeg vet ikke helt hvordan man skal få dette til å gå opp. Jeg merker jo selv at jeg er ekstremt mye mer sliten enn jeg pleier.

Anonymkode: 2e2e5...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville gått til fastlegen for å få en vurdering av dette. Kiropraktorer kan da ikke diagnostisere på den måten.

Anonymkode: 09fdf...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville gått til fastlegen for å få en vurdering av dette. Kiropraktorer kan da ikke diagnostisere på den måten.

Anonymkode: 09fdf...7ee

Jeg skal til fastlegen i morgen, så skal selvfølgelig snakke med henne om det da. Men hadde vært veldig greit å ha tips fra folk med erfaring i forkant.

Og jo, kiropraktorer med utdannelse innenfor dette og spesialutstyr (og i tillegg jobber på svimmelhetsklinikk) kan diagnostisere dette. Jeg valgte det før fastlegen i dette tilfellet, og trodde jeg var bedre i jula, men merker jo at det var midlertidig....

Anonymkode: 2e2e5...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...