AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Makan til sirkus. Han er vant til å gå ut luken når han vil og kommer vanligvis inn for å sove og kose. Nå er det uvanlig mye snø og han hater det. Noe som fører til terror 24/7. Klorer plutselig på alle møblene. Velter matfatet sitt, banker opp den eldre katten. Mjauer, tripper rundt i stress og bare leiter etter mer hærverk og bråk. Han er ikke syk. Nettopp vært på sjekk. Den katten kunne aldri vært innekatt. Det er sikkert. Den eldre katten takler helt fint innelivet disse dagene. Anonymkode: 108f1...85a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Forstår at det er frustrerende for dere begge to. Kan du forsøke å aktiviere ham litt? Leke med ulike leker, gjemme godbiter som han må lette opp, trene enkle triks...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Hiv den ut, alvorlig talt. Han er understimulert og stressa, og MÅ ut. La den mjaue ute, det er ikke krise. Den kan ikke gå rundt innendørs og lage helvete. Slipp den inn med gjerne mellomrom, ut igjen så fort den lager bråk. Jeg hiver ungene ut i snøvær om de lager baluba inne, uavhengig av om de vil eller ikke. Anonymkode: 4adff...327 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Når katten min klikker, setter jeg på chill musikk. Da sovner han i steden. Anonymkode: 6b82e...877 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Har en slik en her også. Vi kaster ham ut når han blir for masete. Foreslår at du gjør det samme. Steng katteluka og hiv ham ut et par timer, så blir det roligere en stund etterpå. De fleste katter tåler godt snø og noen kuldegrader, selv om de misliker det. Anonymkode: d6f8c...920 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Katta mi har også blitt litt slik i vinter. Han vil ikke ut noe særlig for tiden, selv om han har muligheten til det (katteluker). Han klorer på teppene, og går rundt og maser. 😑 Har kjøpt inn leker til han, men han er ikke vant til å leke (11-åring) og er bare bortpå lekene i noen minutter om gangen. Prøver å aktivisere han ved å kaste levergodbiter bortover gulvet, og ved å dra en tråd etter meg. Da har jeg oppmerksomheten hans litt i hvert fall. Vurderer å ta han med ut når jeg henter ved, bare for å vise han at det ikke er "grusomt" å være utendørs nå når det er forholdsvis mildt og nybrøytet rundt huset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Samme sirkus her. Hun hater snøen og vil ikke ut. Anonymkode: 46a7d...b51 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Er det han som ikke vil ut eller er det dere som mener han må være inne pga mye snø? Her er det mange kuldegrader, og katten min er ute hele dagen fordi jeg har ikke katteluke. Jeg slipper han ut når jeg går og inn om ettermiddagen. En time etter at han har kommet inn vil han ut igjen, og så inn igjen og etter en halvtime ut igjen, og slik holder han på, derfor bestemmer jeg over han og slipper han ut og lar han være ute til han ikke vil være ute lenger. Anonymkode: 529ed...f10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Har du noen tommer pappesker han kan leke med inne? Eventuelt sette en stor tomeske like utenfor inngangen med en ball av sammenkrøllet papir oppi f.eks så får han leke jakt uten å ha labbene i snøen. Anonymkode: ab292...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Jeg lar min gå ut uansett vær, selv om han ikke har pels. Han har luke, og når det er dårlig vær er han bare ute i max 30 sekunder, men når han har vært ute og sjekket selv slapper han bedre av etterpå. Å se ut vinduet holder ikke, da er det bare syting hvis jeg sperrer luka. Og så må de aktiviseres litt ekstra. Anonymkode: 901cf...fa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Vi aktiviserer. Har to faste laserpenn-økter om dagen, der går det mye energi (obs på at enkelte katter tåler dette dårlig, viktig at den får en belønning/leke når man stopper, for å føle den har fanget noe). Har kattetunell som legges frem en dag. Setter frem en pappeske med litt papir og leker. Hentet inn en balje med snø. Fyller iq-leker med snacks. Sprayer catnip. Har tidligere opplevd at hun for urinveisinfeksjon, så er bare en fordel at hun ikke går ut når det er snø og vått/kaldt. Anonymkode: 7c350...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Varierer med hvilken rase men norsk skogkatt klarer seg helt fint ute om vinteren. Få katten ut selv om det snør. Anonymkode: 0eb6a...156 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Hiver min ut og roper han inn igjen etter 20 minutter. Den herjingen får han ikke lov til. men du må jo selvfølgelig underholde katten på annet vis når han ikke får ut energien ute. Anonymkode: 45d5e...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Du kan jo prøve å leke med katten? Jeg har innekatt med mulighet for å være ute på balkong. Nå går han kun ut for å tisse i snøen, så inn etter to minutter. Og han kjeder seg og går bananas. Så da leker jeg med han. Anbefaler disse https://www.zooplus.no/shop/katt/katteleker/stang/lekestenger_fjar/544992?activeVariant=544992.2 https://www.zooplus.no/shop/katt/katteleker/stang/andrelekestenger/393511?activeVariant=393511.0 Å hive ut godis øker bare energien katten trenger å få ut. Det blir omtrent som å gi unger en non-stop pose i håp om ro og fred... Om mulig kan du lage til en kasse i isopor med halm i ute. Da har katten et sted å være hvis tiden ute blir litt lang og kald. PS. Jeg er ikke enig med de som skriver at katter tåler kulde godt. Katter er i utgangspunktet ørkendyr. Mange katter fryser ihjel iløpet av en vinter. Anonymkode: 0fd57...d5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Tråkk en liten sti rundt huset da vel, så kan katta ta en runde før han/hun er tilbake igjen. Ting MÅ jo ikke være komplett umulig bare fordi det er snø! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): PS. Jeg er ikke enig med de som skriver at katter tåler kulde godt. Katter er i utgangspunktet ørkendyr. Mange katter fryser ihjel iløpet av en vinter. Anonymkode: 0fd57...d5b Enig i dette. mine elsker varmen. Ser de misstrives om det er kaldt. Så ville aldri funnet på å tvinge dem ut. Et motvillig barn er noe helt annet. Du kan kle dem godt, du er sammen med dem, du vet de har det varmt. Og at de finner leken og latteren så raskt dørstokkmila er overstått. Anonymkode: 7c350...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Kunne nok vært innekatt om den hadde vært vant til det fra start 🙄 Anonymkode: 3c12c...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå