AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar Normalt menn ikke vil ha noe med barna å gjøre når de velger å forlate kjæresten? Eller burde jeg misstenke vold i bildet? jeg dater en kjempe snill mann, men oppdaget han har et barn han ikke har nevnt fra et mange års forhold, og virker ikke som han har det barnet så ofte? Ikke vet jeg helt sikkert da, men jeg tror ikke det, kan ikke forstå han hadde vært en slem mann heller…. Lurer på da om noen har opplevd en kjempe snill mann til å være slem? Anonymkode: 9f1d8...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar Jeg tror årsaken til det ble slutt var fordi dama var litt gal. Han har ikke sagt noe spesielt om det. Bare et par ting, han vil ikke si noe særlig stygt virker det som heller. Kan en kvinne nekte for å være slem om mannen forlater henne? Anonymkode: 9f1d8...406 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar Det er i hvert fall - med fare for å høres ut som TikTok - et stort, rødt flagg når folk har barn de ikkje har kontakt med. Så finnes det selvsagt en og annen akseptabel forklaring. Om det gjelder akkurat denne faren, må du nesten finne ut av ved å snakke med ham. Anonymkode: 0cc3b...fb4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar Kontakt er en ting men at han ikke snakker om at han er far en gang er merkelig.. Anonymkode: 887f1...df9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar Det er direkte farlig å spekulere i hvorfor det er som det er. Og du vil jo ikke få noe klart svar fra kvinneguiden. Normalt er det vel ikke, men vanligere enn man tror kanskje. Ta deg en runde på kvinneguiden, så er det mange tråder der far er fraværende, og om man er i forhold med barnefar tar de ikke ansvar etc etc etc. Når det gjelder det lille du beskriver.... Mange menn blir jo lurt av kvinner, altså tror at kvinnen går på prevensjon, ikke vil ha barn eller lignende. Så sitter man jo der med skjegget i postkassen når kvinnen blir gravid likevel og ikke ønsker abort. Det kan være en stygg sak mellom barnemor, Kanskje hun nekter barnefar å se barnet i perioder, Kanskje hun presser han får bidrag eller penger generelt. Kvinner kan også være stygge. At han ikke tar så mye ansvar for barnet kan være mange grunner til. Men ja, det er jo helt vanlig at menn/kvinner kan oppføre seg kjempe snille i en dating situasjon, også kan de være en av verdens verste mennesker. Det er egentlig kjempe enkelt. Anonymkode: 217c1...c17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Del Skrevet 9. januar Synes det virker som at mange menn resignerte før i tida hvertfall. Mora til barna ville ha barna hos seg, mannfolka trodde barna trengte mor mer enn far og nøyde seg med annenhver helg. Det var jo ganske vanlig med "annenhver helgpappa". I de tilfellene jeg kjenner til hvor barna ikke møter faren ofte har det vært pga. at fedrene er alkoholikere eller sliter med annet. Ellers kan det være at mora er sint etter farens utroskap eller andre ting, og hun handler utifra sitt sinne heller enn å tenke på hva som er best for barna. Tror ganske mange menn ikke vil lage noe styr, de kjemper liksom ikke. Det er veldig trist. En unge trenger å føle seg elsket av begge foreldre, og den trenger å ha kontakt med begge. Vet ikke om disse mannfolka tror ungen tar kontakt hvis den vil, når den blir eldre eller hva. Tror jeg ville spurt fyren om årsaken til at ungen ikke er nevnt og hvorfor de ikke har kontakt Anonymkode: f308f...66a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ellers kan det være at mora er sint etter farens utroskap eller andre ting, og hun handler utifra sitt sinne heller enn å tenke på hva som er best for barna. Tror ganske mange menn ikke vil lage noe styr, de kjemper liksom ikke. Det er veldig trist. En unge trenger å føle seg elsket av begge foreldre, og den trenger å ha kontakt med begge. Dette er gode poeng! Samt menn står ofte mye svaktere i kampen om samvær - fortsatt. Og det er kjempe trist. Anonymkode: 217c1...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Del Skrevet 9. januar Det finnes gale ekser. Men de fleste som beskrives som det har som regel en annen historie. For meg er antydninger om at eksen er «gal» et gigantisk rødt flagg. Anonymkode: fab16...0d1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #9 Del Skrevet 9. januar Nei, det er ikke normalt. Anonymkode: ee32f...858 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Del Skrevet 9. januar Hadde holdt meg langt unna en mann som ikke har kontakt med barnet sitt. Far til mine barn, har minimal kontakt med de. Alle mener han er en flott, snill og grei mann. Og han sier jo at jeg holder igjen samvær. Noe jeg aldri har gjort, han har fått tilbud om å ha de 50%, jeg har tilbudt han penger for å ha barna sine. Hans foreldre har prøvd å tilrettelegge for at han skal ha barna sine. Da kuttet han de helt ut i 4 år. Og han behandler kjærestene sine bra. Jeg var jo gift med han, og sammen med han i 11 år, han var en fantastisk mann og far, helt til det siste 1,5 året. Da var han ikke det lenger. Han meldte seg helt ut av familien. Så han har aldri vært voldelig, rusmisbruker osv. Men jeg har og skremmende mange venninner, som er alene med barna sine. Og far er enten ikke noe tilstede, eller har barna kun da det passer han, noe som ikke er så ofte. Og alle de mødrene har prøvd å inkludere far så godt de kan. Og ingen av de mennene har vært voldelige, rus eller lignende. Det er bare vanlige menn, som ikke bryr seg så mye om barna sine. Anonymkode: a0818...d63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #11 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Normalt menn ikke vil ha noe med barna å gjøre når de velger å forlate kjæresten? Eller burde jeg misstenke vold i bildet? jeg dater en kjempe snill mann, men oppdaget han har et barn han ikke har nevnt fra et mange års forhold, og virker ikke som han har det barnet så ofte? Ikke vet jeg helt sikkert da, men jeg tror ikke det, kan ikke forstå han hadde vært en slem mann heller…. Lurer på da om noen har opplevd en kjempe snill mann til å være slem? Anonymkode: 9f1d8...406 Dette har blitt forsket på. Menn er visuelle. Det betyr blant annet at de har mye lettere å forholde seg til barn som løper foran øynene deres. Derfor er det en del menn som er ivrige på å oppdra stebarn (som bor i samme hus og vimser foran øynene til mannen hver dag), samtidig som de driter i sine biologiske barn, som de ser sjeldent. Når det gjelder "snille menn", så er en mann som er uengasjert i sitt eget avkom, ikke en snill mann i mine øyne. Bare fordi en mann er hyggelig utad og legger seg i selen for å blidgjøre ei dame han ønsker å ha fast sex/omsorg fra, betyr ikke at mannen er et godt menneske. Alle mennesker har gode og dårlige sider. Jeg personlig hadde aldri datet en mann som er uengasjert i egne barn. Anonymkode: fac7d...430 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 9. januar #12 Del Skrevet 9. januar Det er merkelig å hoppe til voll som første mulighet når det gjelder at han ikke vil ha kontakt med barna. Mener du at du tror han egentlig ikke FÅR lov, men at han skjuler det bak å si at han ikke ønsker det? Noen menn får barn selv om de egentlig aldri ønsket det. Min egen far er slik - han visste aldri hva han skulle gjøre med meg og lilesøatera mi. Nei, han ble ikke lurt til å få barn - det var prevensjon som sviktet, og det ble oppdaget ganske langt på vei (den gangen det ble oppdaget tidlig tok min mor abort). Kanskje dette også er en mann som ikke er interessert i barn? Andre grunner kan f.eks. være at han og eksen har et veldig dårlig forhold og at barna ikke er verdt det for han å måtte forholde seg til henne. Eller at barna ikke liker han av en eller annen grunn (det er jo noen foreldre som snakker mye stygt om den andre). Eller at han tror de har det best uten å måtte reise mellom foreldrene og heller bedre at de har det stabilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #13 Del Skrevet 9. januar Skjønner selvfølgelig godt at man er skeptisk til menn som, etter eget ønske, involverer seg null og niks i egne barn tross at de har alle muligheter til det. Men her sier jo TS at "det virker som" han ikke har barnet "så ofte". Det kan det være all verdens grunner til. Han trenger overhodet ikke ha vært slem, og det kan hende han har blitt holdt på avstand i lang tid tross forsøk og til slutt har resignert. Eller han kan være helt håpløs, selvfølgelig. Det er godt mulig, og hvis han er en ræva far er det en helt legitim grunn til å kutte fyren ut. Men man skal være bra fjern for å avskrive ham, og til og med konkludere med at han må være kjip, på grunnlag av at man tror han har lite kontakt med barnet sitt og uten å ane hvorfor det i så fall er sånn. Anonymkode: ce4e3...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #14 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kontakt er en ting men at han ikke snakker om at han er far en gang er merkelig.. Anonymkode: 887f1...df9 Den biten kan jeg skjønne, da mange trekker seg unna når de nevner de har barn, han vil jeg skal bli kjent med han før jeg dømmer han. Men ja, jeg lurer på når barnet blir nevnt også. Er en uting, men forstår hvorfor på en måte også. Anonymkode: 9f1d8...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #15 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Normalt menn ikke vil ha noe med barna å gjøre når de velger å forlate kjæresten? Eller burde jeg misstenke vold i bildet? jeg dater en kjempe snill mann, men oppdaget han har et barn han ikke har nevnt fra et mange års forhold, og virker ikke som han har det barnet så ofte? Ikke vet jeg helt sikkert da, men jeg tror ikke det, kan ikke forstå han hadde vært en slem mann heller…. Lurer på da om noen har opplevd en kjempe snill mann til å være slem? Anonymkode: 9f1d8...406 Du VET ikke om han er snill før du har bodd medhan...kanskje du dater min ex...vi har et barn...utad virker han normal...men dette er ikke virkeligheten....min ex var ikke snill..voldelig mann....og vil ikke ha mye kontakt med barnet...noen er ikke skap til å være så barneglad.... Anonymkode: 61b9c...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes gale ekser. Men de fleste som beskrives som det har som regel en annen historie. For meg er antydninger om at eksen er «gal» et gigantisk rødt flagg. Anonymkode: fab16...0d1 Han sa ikke eksen var gal direkte, men jeg forsto det sånn, når han spurte om en ting var normalt, og jeg tenkte eh nei. Anonymkode: 9f1d8...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #17 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du VET ikke om han er snill før du har bodd medhan...kanskje du dater min ex...vi har et barn...utad virker han normal...men dette er ikke virkeligheten....min ex var ikke snill..voldelig mann....og vil ikke ha mye kontakt med barnet...noen er ikke skap til å være så barneglad.... Anonymkode: 61b9c...021 Hvor gamle er dere eller barnet? Anonymkode: 9f1d8...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 9. januar #18 Del Skrevet 9. januar Jeg synes det virker veldig spesielt med en far som har null kontakt med sitt barn, da har han ingen vilje til en gang å få litt kontakt med barnet, som han kunne hatt ved dom uansett om eksen er psycho eller ikke. Spør han om han betaler barnebidrag eller ikke, og hvis det er gjennom NAV er han nok ikke spesielt mye å ta vare på tenker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #19 Del Skrevet 9. januar Mine foreldre var gift og jeg var ett ønsket barn fra begge. Faren min ble så glad da jeg var født at han drakk seg sørpe dritings og var utro. Før min ankomst var han bare snill og grei. Det året etter min fødsel var han mye dritings og utro, var ikke snill mot min mor. Brydde seg ikke om meg og de ble skilt. Han ønsket ikke ha noe med meg å gjøre og flyttet langt unna. Vinn vinn for meg 😊 Anonymkode: 5e9ce...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #20 Del Skrevet 9. januar Altså, både verden, enkeltmennesket og forhold er ganske mer kompleks og nyansert enn snill/slem... Det kan være mange grunner, mer eller mindre legitime, rasjonelle og forståelige, til han har begrenset kontakt med barnet, mer eller mindre frivillig. Han kan ha gjort dårlige valg og vurderinger uten at det hverken gjør ham til et dårlig menneske, en slem mann eller en uegnet partner. Snakk med ham, ikke med KG. Anonymkode: 4be0a...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå