AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Får ikke til å endre stemningen hjemme. Er utbrent som faen. Typ, såvidt klarer/har energinivå til det aller mest nødvendige (såvidt). Barna (7og 4) har gode øyeblikk, med masse god leking, men kun kortvarig. Brått blir krangel og hyl og skrik. Øredøvende STØY som skjærer gjennom marg og bein. Blir så dårlig av det. Føler jeg har blitt en klisjé om alenemødre; de har bråkete og ufordragelige barn fordi de klarer ikke følge opp barna på en god måte.... Noen som vil dele noe oppmuntrende, råd el lign? Er en millimeter fra å gi opp totalt. Anonymkode: 2a696...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar er du 100% alene ? om ikke, samarbeid med far om det. Er det samme der ? søsken krangler men man trenger ikke godta hyling og skriking inne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Får ikke til å endre stemningen hjemme. Er utbrent som faen. Typ, såvidt klarer/har energinivå til det aller mest nødvendige (såvidt). Barna (7og 4) har gode øyeblikk, med masse god leking, men kun kortvarig. Brått blir krangel og hyl og skrik. Øredøvende STØY som skjærer gjennom marg og bein. Blir så dårlig av det. Føler jeg har blitt en klisjé om alenemødre; de har bråkete og ufordragelige barn fordi de klarer ikke følge opp barna på en god måte.... Noen som vil dele noe oppmuntrende, råd el lign? Er en millimeter fra å gi opp totalt. Anonymkode: 2a696...79d Da bør du gå ned i stilling ELLER prate med barna NÅR DE ER ROLIGE ofte at" vi gjør ikke slik fordi at". Men skjønner det er vanskelig. Hva med at 7åringen kan finne venner ute? Få besøk av noen? Anonymkode: 484f9...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Del Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da bør du gå ned i stilling ELLER prate med barna NÅR DE ER ROLIGE ofte at" vi gjør ikke slik fordi at". Men skjønner det er vanskelig. Hva med at 7åringen kan finne venner ute? Få besøk av noen? Anonymkode: 484f9...bff Dessuten bør du være rolig som person rundt barna. ....rolige foreldre gir rolige barn Anonymkode: 484f9...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Del Skrevet 9. januar Jeg har hatt perioder der jeg er helt på felgen og nesten ikke vet om jeg har hodet hengende på eller ikke. Jeg har vært sur, ungene har vært sure, masse krangling og dårlig stemning. Når jeg klarte å kanalisere energien min til å være rolig og blid rundt ungene, og heller ta mer hvilepauser i løpet av dagen, der jeg lot de leke alene og jeg satte meg med en kaffekopp og ei bok på rommet, så klarte vi å snu det. Nå krangler de sjelden, og det er mye roligere hjemme. Så får meg er rådet "time out til den voksne". Og selvfølgelig har jeg snakket mye med de om hvordan man skal oppføre seg mot hverandre osv. Så det har bedret seg betraktelig. Jeg er rolig, og ungene krangler mye mye mindre. Jeg er fortsatt helt skutt, men det er enklere uten krangling. Har du badekar så du f.eks kan ta deg et deilig karbad etter de har lagt seg? Noe egenpleie, ei bok, noe godt i glasset? Få barnevakt av og til, så du kan finne på noe med venner? Stor klem til deg TS Anonymkode: acf6a...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå