Gå til innhold

Samsover barn, i skolealder

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ok...jeg føler meg dere ..

Men herregud så deilig å høre at vi ikke er alene 😂😂

Vi har en på 6 år som sovner på sitt rom..men komme inn til oss etter noe timer. Hun sover på madrass på gulvet.

Slikt har hun vært siden hun var baby. Hun har kanskje på 6 år sovet 5 ganger igjennom hele natten i sin egen seng.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samsover her også. Har bestemt oss for å ikke stresse med dette, det går over når det går over. 

Har du sett den tegningen(offentliggjort) som et barn har tegnet etter beskjed om å tegne det tryggeste stedet de visste om? Det var en tegning av barnet mellom mor og far i «storsengen»😊

Anonymkode: b3117...07c

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Flere som har samsover barn som enda ikke sover natten igjennom alene? Barnet vårt på 7år sover toppen 4-5 timer alene før vi for vi hører steg fra naborommet og over til vårt. Trenger desperat nærhet for å sove. Når jeg spør hvorfor, får jeg til svar at det er skummelt/blir redd. 
Ingen av de to eldste har vært samsovere eller hatt problemer om natten. Dette barnet var det fra første stund av, aldri likt sovet i vogn/vugge/generelt alene. Regner med det ikke blir slik for alltid. Vil gjerne høre flere i samme situasjon. 

Anonymkode: 84bcd...c06

Det går i perioder. Vi har en på 5 år og en på 7 år. Av og til kommer de daglig til å sove med oss. Av og til ønsker de å sovne i vår seng, så bærer vi dem opp på egne rom. Av og til er det flere ganger per uke. Av og til flere måneder uten besøk.

Anonymkode: b2ca1...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Eldstemann går på ungdomsskolen men kan fortsatt av og til komme inn hvis han ikke får sove

En ungdomsskoleelev? Oi, sann, det høres jammen spesielt ut.

Anonymkode: fbb39...998

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samsovet til hun var 11, da plutselig sa hun at hun ville sove på rommet sitt, og det har hun gjort siden.

Anonymkode: eff8a...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En ungdomsskoleelev? Oi, sann, det høres jammen spesielt ut.

Anonymkode: fbb39...998

Det syns jeg og. Ender vel som med bror min det. Sov i senga til mor og far min til han var 19 og bor fortsatt hjemme med mor som 37 åring. Har ingen diagnose.  Men altid fått det som han vil av mine foreldre

Anonymkode: 2ad17...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samsov til 5-6 års alder. Sikkert dumt spm, men har hun bra med nattlys hvis hun er mørkeredd? Min valgte også ut et heldig kosedyr som skulle få sove med henne akkurat den natta (hadde ikke et nært fordhold til ett dyr, så det gikk på omgang), vi leste godnattfortelling for henne og kosedyret. Men hjelper vel ikke hvis problemet er at hun våkner på natt. Madrass på deres rom og regel om at hun kan legge seg der uten å vekke dere, er sikkert lurt. 

Anonymkode: badaf...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Eldste blir straks 7 og er yngste 5 år . Begge kommer hver eneste natt til oss, og ja det er sabla trangt og vi voksne sover dårlig. Begge har vært slik nesten hele livet . Vi har prøvd masse forskjellig inkludert å følge de tilbake å ta kampen, men nytter ikke. De våkner bare på nytt igjen etter kort tid og skal til oss. Vi har også forklart utallige ganger at alle sover bedre i sin egen seng, men nytter ikke

Vi har nå gitt opp og tenker ingen sover hos foreldrene sine når de er 15 år.  Så eb eller annen gang før det stopper de vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samsover fremdeles med 9 åringen. H*n kommer tuslende i løpet av natten. Det er helt greit, h*n trenger mye kos og nærhet. 

Anonymkode: bbca5...8fa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min 9 åring kommer innimellom inn til meg og sover. Ser ikke problemet. Kjæresten sin gutt på samme alder sliter med en del mareritt og gjør det samme. Vi har sovet sammen hele gjengen. 

Så lenge de føler behov for den ekstra tryggheten så får de det. 

Vi er alle veldig kjærlige og kosete. Kjærestens barn sitter ofte mellom beina mine/ligger inntil meg når vi gamer eller ser film. Masse nuss og klemmer og vi sier vi elsker hverandre.

Anonymkode: 044e9...d35

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsover med 6-åringen, ser ikke noe som helst problem med det, synes det bare er koselig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To døtre, samsovet/samsover med begge, eldste begynte å sove alene i 12 års alderen, har «samsovet» kanskje en til to ganger etter hun ble 14 fordi vi så skrekkfilm sammen 😬 minste er 10, blir 11, og samsover enda. Jeg innser at det mest sannsynlig er siste året med samsoving, noe jeg synes er trist, tror jeg vil slite med å sove når hun ønsker å sove i egen seng… 🙈

Anonymkode: c91eb...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samsover med min 11 åring hver natt. Han sover best slik, og sover da fra kl 20-7 sammenhengende i ukedagene, og fra kl 22-9 i helgene. Jeg sover også godt ved siden av. Magisk å få nok søvn 

Anonymkode: 17a95...897

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja har en type seng som kan legges ut og det er rett som det er at jeg bare legger meg til å sove der.. 6 åring.. kan sove urolig pga redd for mørket , spøkelser etc.. aldri vært et sove barn og har forut dette våknet x 1 på natten, riktignok ikke vanskelig å sovne igjen for h*n , hvis vi er der.. men grunnet at jeg har insomni som ble verre etter barn og oppvåkninger er det også i behandlingsplan fra fastlege at jeg legger opp til minst mulig oppvåkninger for meg selv på natt.. skal jeg opp fra senga og inn til 6 åringen x fler så går det så til de grader utover søvnen min

Anonymkode: f9039...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg samsov med mine foreldre til jeg var 10år, hadde ikke eget soverom før da (søsken flyttet ut, tok over dem sitt rom). Syntes det var ganske rart og skummelt i starten da jeg ikke var vandt til å plutselig være helt alene. Jeg har alltid hatt søvnproblemer og har det fortsatt i en alder av 33år (også knyttet til diagnose dessverre). Det som hjalp meg som barn var radio/cd-spiller på rommet hvor jeg hadde den på for at det alltid var lyd rundt meg (følte meg da mindre alene), og tv når jeg slet ordentlig med å sove og jeg trengte noe å se på til jeg fant roen. 

Anonymkode: 06d14...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...